14 Reacties
4 jaar geleden
Wij gaan alleen voor de vaccinaties en verder niet, bij de eerste wel alle afspraken heen geweest, de 2de is van begin 2020 en heeft daardoor alleen de vaccinatie afspraken gehad ivm corona maatregelen en nu met de derde van eind 2021 hetzelfde afgesproken. Bij vragen ga ik ook liever naar de huisarts of vraag ik een verwijzing naar de kinderarts. Moet dan ook wel toegeven dat na 2 kinderen die beiden refluxziekte hadden en ernstige kno problemen ik daar meer aan heb dan het cb🙈😅
4 jaar geleden
Ik ben erg onzeker dus zoek wel vaak hulp. Ze zeggen standaard als er wat is gewoon even bellen. Maar als ik bel met mijn mega ingewikkelde verhaal krijg ik vaak “doe toch een beetje wat goed is voor jou”. Krijg inderdaad elke keer hetzelfde riedeltje waar ik uiteindelijk niet veel aan heb. Maar vind t wel fijn dat ze even wegen, meten en wat gegevens bijhouden. Al hun tips tot nu toe hebben ook totaal niet gewerkt. Misschien uiteindelijk verkorten naar 1x in het kwartaal ofzo gaan.
4 jaar geleden
Reactie op Mom of only Boys
Wij gaan alleen voor de vaccinaties en verder niet, bij de eerste wel alle ...
Wat is de jeugdarts van het cb anders dan als je die via de huisarts krijgt? Ik vond die van het CB ook totaal niet prettig en behulpzaam maar dacht dat ik daar automatisch terecht kwam!
4 jaar geleden
Ik ben erg onzeker dus zoek wel vaak hulp. Ze zeggen standaard als er wat i ...
Ik word juist super onzeker van het cb. Heb al een paar keer te horen gekregen dat hij wel een beetje onder de lijn groeit en toch meer bij moet komen… (hij drinkt 6x 150 ml en weegt 5 kilo) dus naar mijn idee is dat genoeg, vaak drinkt hij het niet helemaal op maar dan ga ik niet proppen. Hij is gewoon actief en vrolijk dus maak me verder geen zorgen. Tot ik dus bij het cb ben geweest en ze hier moeilijk over gaan doen. Ik dacht dat het verplicht was maar ga ook niet meer als dat niet zo js. (Ow ja hij is niet zorgelijk klein oid gewoon een beetje onder het gemiddelde verder volgt hij wel z’n eigen lijn)
4 jaar geleden
Reactie op kikiSalvador
Ik word juist super onzeker van het cb. Heb al een paar keer te horen gekre ...
Eigen lijn is veel belangrijker! Wij zitten met 8 weken al ruim over de 6 kilo heen wat aan de bovenkant is van de groeilijn. Maar het past wel in zijn lijntje. Wat jij zegt, hij is actief en vrolijk da’s veel belangrijker. Hier is hij niet persee vrolijk maar dat komt door reflux maar daarvoor ga ik gewoon direct naar de huisarts. Die nam het gelijk heel serieus!
4 jaar geleden
Begin me serieus af te vragen wat de vorige twee afspraken voor zin hadden 🤔had meer het gevoel dat ik verantwoording af moest dragen of dat het een soort controle was of ik het als ouder wel ok doe. Idd, hoop geneuzel. Drukker met omkleden dan dat de afspraak duurt.
Maar idd, voelt als een verplichting ofzo helemaal bij eerste kindje..
4 jaar geleden
Eigen lijn is veel belangrijker! Wij zitten met 8 weken al ruim over de 6 k ...
Aa wat vervelend dat hij daar zoveel last van heeft, dan kun je idd beter naar de huisarts, die kan er ook daadwerkelijk wat mee of iets voor geven (weet niet of er iets bestaat tegen reflux trouwens)
4 jaar geleden
Ik ga alleen voor de prikjes en de arts. Was inderdaad ook dat slappe gelul zat en het stond mij tegen dat volgens hun mijn dochter bij een bepaald aantal maanden de dingen van hun lijstje moet kunnen. Kan ze dat niet word er een wenkbrauw opgetrokken. En die ongevraagde adviezen over de opvoeding, voeding enz... je ziet mijn kind eens in de paar maand. Hoezo denk je dat je haar beter kent dan ik. Nee hoor, snel klaar mee!