15 Reacties

4 jaar geleden

Wij waren laatst ook dag gasten op de bruiloft van vrienden. Daar waren "no kids allowed" maar anders hadden we ze ook uit logeren gebracht. Vonden het stiekem wel even lekker, een dagje zonder kindjes 🤭😊 dus echt tips heb ik niet aangezien wij ze niet meenamen 😅

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Wij waren laatst ook dag gasten op de bruiloft van vrienden. Daar waren "no ...
Wij hadden laatst een bruiloft van een vriendin van mij en hadden hem toen ook niet mee idd, vond dit zelf ook heerlijk! Alleen is straks de bruiloft van broertje van mijn man. En zij (en rest van de familie) vinden het wel leuk als hij er bij is 😅

4 jaar geleden

Het lijkt mij idd ook fijner om de kleine niet mee te nemen. Je doet hem er waarschijnlijk ook weinig plezier mee helaas, hoe leuk het ook voor de rest is. Bij onze eigen bruiloft had een tante net een baby van 2 maanden oud. De oppas (baby’s ‘andere’ oma) is toen rondom het fotomoment en eten even heen en weer gereden met de kleine. Kun je misschien zoiets regelen? Dat iemand mee gaat en in het hotel bivakkeert met de kleine?

4 jaar geleden

Hoi, 2 juni trouwt mijn zusje en wij gaan ons zoontje de hele dag meenemen. Wij blijven daar slapen in het hotel. Overdag is het plan dat hij in de wagen gaat slapen en om 19:00 in hotel op bed leggen met de babyfoon app. Ik vind het best spannend. Wanneer het goed weer is zal de bruiloft buiten zijn dus ik dacht dan een kleedje mee te nemen dat hij op de grond kan spelen, verder hoor je hem meestal ook al niet als hij op schoot zit. Bij mij zusje is er maar 1 uur lang een officieel moment, dit is middag op de dag, de rest van de dag is relaxed en kan hij prima even geluiden maken. Wel afgesproken met mij man dat hij de ceremonie met baby verlaat als het niet gaat. Voor nu nog geen tips, maar misschien na 2 juni wel

4 jaar geleden

Mijn vader is in februari getrouwd en hadden de kleine van toen 10 weken de hele dag mee, hij heeft t de hele dag prima gefaan lekker in de kinderwagen geslapen. Maaaaaar toen sliep die overal nog heel makkelijk, nu slaapt die alleen goed in z’n bedje, dus nu zou ik het denk ik niet meer zo snel doen 😂😂😂

4 jaar geleden

Wij hadden van de week een bruiloft en kindje niet meegenomen. Jammer, maar de ouders van de andere kindjes die aanwezig waren, waren heel de dag en met name tijdens de ceremonie bezig met hun kroost en konden eigenlijk niet bij de ceremonie zijn. Was toen blij dat wij gewoon rustig konden luisteren. Hoe laat begint het voor jullie? Je zegt overnachting ook voor de dag, maar dat de ceremonie pas 's avonds is. Dus misschien dat je pas op de dag zelf kunt gaan en daarna blijven slapen?

4 jaar geleden

Tijdens mijn bruiloft is mijn nichtje (toen 5 maanden) meegekomen. Zij was er de hele dag bij aanwezig. Tijdens de ceremonie heeft ze zich prima gedragen en wij hadden een campingbedje voor haar neergezet in dezelfde ruimte als het diner. Wij hadden geen feest ivm Corona. Ze heeft prima geslapen, echt geen ‘last’ van gehad in zoverre je het een last kunt noemen.. het is denk ik ook hoe flexibel je er zelf mee omgaat. Mijn nichtje van toen 4 heeft zich overigens ook prima gedragen, voor haar hadden we speelgoed gekocht en als ze moe was ging ze bij haar kleine zusje in het campingbedje liggen 🤪

4 jaar geleden

Wij hebben in oktober de bruiloft van mijn zus. Mijn zus heeft tegen mij gezegd dat de kindjes welkom zijn tot het avondeten daarna dienen ze opgehaald te worden en dit vind ik prima! Ik wil mijn dochters zeker meenemen want zijn beide petekindjes van m'n zus en schoonbroer. En zo Kunnen we 's avonds zelf genieten van het diner en feest. Heel de ochtend/middag is er entertainment voor de kids geregeld er komen heel veel kindjes. Alleen hun eigen kindjes blijven ook 's avonds zolang ze het volhouden maar die kunnen daar blijven slapen

4 jaar geleden

Wij hebben 1 juli een bruiloft van m’n schoonzusje en zwager. Onze dochter is dan bijna 6 maanden en gaat overdag gewoon mee, nu hebben wij wel een hele makkelijke dochter die eigenlijk alles wel prima vind. We hebben wel met mijn ouders afgesproken, mocht het niet gaan, dat ze haar ophalen. Voordat het diner begint, wordt ze ziezo opgehaald. We zullen zien hoe ze het gaat doen.

4 jaar geleden

In de zomer hebben we de bruiloft van m'n zus. We nemen ze mee voor de ceremonie, foto's en de taart. Hierna worden ze opgehaald door familie van mijn man en gaan ze daar slapen. Wil er zelf ook van kunnen genieten en met twee kindjes is dat toch een heel ander verhaal. Als ik jou was zou ik de kleine lekker laten logeren en genieten van een dagje en nachtje weg samen met je partner.

4 jaar geleden

Ik heb net een tweedaagse bruiloft gehad. Onze baby ging voor het eerst twee nachtjes logeren, bij mijn ouders en is supergoed gegaan. Dus wellicht deze kans aangrijpen om lekker met je partner naar die bruiloft te gaan?

4 jaar geleden

Ik zou het inderdaad het prettigst vinden als er bijvoorbeeld tot het diner bij is, en dan opgehaald wordt. Echter gaat dit niet lukken omdat de bruiloft uit de buurt is van waar onze vrienden en verdere familie wonen. Dus ik denk dat het er toch op neer gaat komen dat de kleine uit logeren gaat

4 jaar geleden

Ik zou inderdaad oppas regelen voor de baby. Het is z'n lange dag voor z'n kleintje.. en dan ben je er toch de heletijd mee bezig. Wij hebben 24 juni een bruiloft zonder baby maar anders had ik hem ook niet meegenomen.

4 jaar geleden

Je zou ook nog kunnen overwegen om hem wel mee te nemen en ook een oppas mee te vragen. De kleine kan er dan bij zijn op momenten dat t lukt en gezellig is en de oppas kan hem meteen meenemen om even een rondje te lopen oid als het te veel wordt. Weet niet of je nog borstvoeding geeft, maar dan zou je ook kunnen afspreken dat de oppas hem op momenten dat het voor jou uitkomt wel komt brengen voor de voeding en anders een flesje (kolf)melk geeft. Best of both worlds zeg maar. En jullie hebben toch een slaapplek dichtbij dus makkelijk uitwijken.

4 jaar geleden

Juli vieren wij onze eigen bruiloft en dan zijn ze er wel bij, maar hebben ook slaapplek geregeld en iemand die dan op hun let. In augustus trouwen vrienden van ons, maar dan gaan ze naar mijn ouders.