19 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op kiek1995
Hier is ons zoontje op 31 december geboren. De een vindt het te druk om ook ...
Aannames gemaakt vanuit de ander 🙈 niet fijn!
2 maanden geleden
Reactie op kiek1995
Oh en vergeet alle cadeaus niet die ze in zo’n korte periode krijgen en je ...
Ja alle cadeaus idd ook nog!
Zelf ook nog jarig eind november. Maar echt geen zin om dat ook nog te vieren
2 maanden geleden
Reactie op kiek1995
Precies hetzelfde hier 24 nov jarig😂
Nou wat toevallig, ik de 20ste.. valt vaak lekker samen met de intocht 😬
2 maanden geleden
Reactie op kiek1995
Oh dat ook nog inderdaad! Ik ben nu in verwachting van een mei baby, dat vi ...
Snap ik! Ik heb er ook 1 in augustus jarig, ideaal😅 heel anders. Ook om het lekker buiten te vieren
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Zelf ben ik een Sinterklaaskindje dus al heel mijn leven een ‘gedoe’. Mijn dochter is van 3 december en zoon van 29 december. Ook schoonmoeder en schoonvader zijn jarig in december. Alle 3 mijn broers zijn dan ook nog eens van november 😬.
Dit jaar vier ik voor het eerst de verjaardag van mijn dochter en zoontje op dezelfde dag voor familie. Op 15 december zodat de andere kindjes hun ‘sintweekend’ hebben en nog net ver genoeg van Kerst. Wie niet kan, kan niet. We gaan dat niet meer inhalen. Maar ik kijk altijd op tegen die vreselijke drukte in december. Dit jaar word ik ook nog eens 40 jaar dus moet ook mijn verjaardag echt gevierd worden (volgens mijn man) dus die moet er ook nog een tussenin gepropt. Pff ik word er nu al moe van …
2 keer gedroomd van een kindje in mei, 2 keer schromelijk gemist 😬😂.
2 maanden geleden
Wij vieren haar verjaardag 1 maand eerder, eind dec uitgerekend en vieren eind nov. Ze heeft t nu toch nog niet door haha
2 maanden geleden
Reactie op Wensje-2022
Heel herkenbaar. Zelf ben ik een Sinterklaaskindje dus al heel mijn leven e ...
Oef dit is wel de overtreffende trap van druk!
Ja je moet toch een manier vinden van wat een beetje te doen is planning..
2 maanden geleden
Ik ben nu al zwaar overprikkeld 🥲 mijn man is Italiaans en heb dit jaar echt al te vaak zijn familie over de vloer gehad (aka, die komen dan een week inwonen). Dus dubbel werk, huis van te voren poetsen, bijhouden als ze er zijn, erna weer poetsen want vreemde mensen over mn vloer.
Van november tot januari hebben we 8 verjaardagen.
Met de kerst heb ik sowieso 4 man over de vloer logeren (zoveel ruimte hebben we niet dus ik slaap bij mijn zoon op zijn kamer en mijn man op de bank). Mijn zoon is de 23ste jarig, maar mijn man zijn broer ook. Dus we vieren nooit alleen mijn zoon zijn verjaardag.
Zijn eerste verjaardag heb ik zelfs gemist, omdat zijn familie buikgriep had en letterlijk de hele boel onder spuugde hier.
Bij zijn tweede verjaardag had ik mensen uitgenodigd en bijna iedereen was het vergeten omdat het kerst weekend was.
En als kers op de taart trekt mijn adhd/add hoofd het nu al niet meer. Heb meer zin om in een kussen te gillen, dan constant alles te moeten verzorgen voor mijn schoonfamilie.
Mijn man en ik hebben het soms over een tweede, maar ik denk dat ik dit gewoon niet aan kan. Al dit en dan een baby in de mix erbij gooien? Denk dat je me kan afvoeren.
2 maanden geleden
Reactie op Soeppan
Ik ben nu al zwaar overprikkeld 🥲 mijn man is Italiaans en heb dit jaar e ...
Pff heftig hé. Ik voel met je mee!
2 maanden geleden
Hi,
Herkenbaar! Wij hebben jarigen op 13 en 27 november, 8 december en 5 januari. 😂.
De laatste heeft altijd minder bezoek, want mensen hebben dan geen zin meer ofzo.
Wij koppelen ze nu in tweetallen. Dus één verjaardag op 24 november voor de eerste twee en één verjaardag op 8 december voor de laatste twee. Dat werkt heel goed. Maar ze krijgen veel cadeaus in een paar weken tijd ivm sinterklaas. Maar daar heb ik hen nog nooit nadelig over gehoord. Voor mijzelf als moeder vind ik het pittig. 🤣
2 maanden geleden
Reactie op Soeppan
Ik ben nu al zwaar overprikkeld 🥲 mijn man is Italiaans en heb dit jaar e ...
Aah, dat snap ik heel goed, al die prikkels zal ik zonder AD(H)D al niet trekken. Mijn man heeft ook ADD en moet weer echt wennen aan de nieuwe dynamiek en extra prikkels.. hij had altijd 1 papa dag, maar vond dit erg lastig. (Adhd peuter waarschijnlijk) Nu met een tweede moet hij het echt weer opnieuw uitvinden.. Hebben er voor gekozen dat hij 2x een ochtend met de kids heeft.. dit is beter te overzien voor hem.. over een halfjaar is mijn betaalde ouderschapsverlof op en dan kijken we tegen die tijd wel hoe hij het ervaart.. snap je twijfel en struggle.. maar als het bezoek van je man je tot die keuze drijft, kan je beter dat probleem aanpakken dan wellicht je wens voor een tweede opgeven..
2 maanden geleden
Hier een kindje van 3 januari en ben nu half december uitgerekend. Ook nog 3 kinderverjaardagen in december dus elk weekend zit vol. Maar ik maak voor ons zoontje elk jaar een heel groot verlanglijstje, lukt eigenlijk aardig elk jaar. Kan familie die ook gelijk gebruiken voor sint & kerst.
Hiervoor een miskraam gehad en zou ik juli uitgerekend zijn. Lekker in de zomer, verjaardag buiten etc. Nu ben ik dus 15 december uitgerekend maar vind het niet erg. Ben blij dat we deze keer (normaal gesproken) een gezond kindje gaan krijgen
2 maanden geleden
Reactie op Zwanger1989
Aah, dat snap ik heel goed, al die prikkels zal ik zonder AD(H)D al niet tr ...
Eerlijk, het lijkt me echt een uitdaging als je partner adhd/add heeft. Ik bedoel, ik ben mama en heb geen andere keuze dan alles op alles te zetten om te leren mijn huishouden te draaien. Denk dat mannen het makkelijker naar hun partner kunnen schuiven.
Sommige dingen heb ik echt moeten leren, zoals omgaan met tijd blindheid (altijd denken dat je minder tijd nodig hebt dan het daadwerkelijk kost) of afspraken plannen en vooruit denken. Kost energie, maar het kan wel :)
Ik hoop dat jouw partner ook zijn weg kan vinden, er zit namelijk best een groot gevoel van trots zijn als het wel soepel verloopt ☺️
Mn tweede wens ligt echt grotendeels aan mij, omdat ik me nu al overwelmd voel. Maar we hebben het er ook over gehad dat familie een hotel mag boeken als ze dan op bezoek komen, want dan hebben we letterlijk geen ruimte meer om iedereen van slaapplek te voorzien. Dus dat zou een pluspunt kunnen zijn 🫣🤭
2 maanden geleden
Reactie op Soeppan
Eerlijk, het lijkt me echt een uitdaging als je partner adhd/add heeft. Ik ...
Het is ook zeker niet makkelijk! Het voelt soms als inmiddels 3 kids in huis haha.. maar werken beiden in de zorg en bekend met diagnoses en wat er bij komt kijken.. de kennis is er.. nu de kunde nog haha!