3 Reacties

3 maanden geleden

Even in de hoek zetten, ze hebben duidelijke grenzen nodig. Als ze eruit komen even kordaat terug zetten en geen oogcontact zoeken. Nadien op ooghoogte zeggen waarom ze in de hoek stonden en dat je niet meer boos bent. Helpt hier op de situatie binnen een minuut weer onder controle te krijgen! Lees ook eens: https://www.24baby.nl/peuter/gezin-opvoeding/straffen-en-belonen/#:~:text=Straf%20niet%20te%20vaak.,juist%20meer%20de%20grenzen%20opzoeken. Ik weet dat niet iedere ouder voorstander is van straffen/ time-out, maar gedrag als bijten kan echt niet door de beugel…

3 maanden geleden

Ik laat haar hier wel even doen, vooral als we thuis zijn. Ik zeg dan ook tegen haar: wees maar even boos mama komt zo weer terug. Als ik na een minuut of eerder terug kom wil ze 9vd10 keer nog steeds niks. Maar dat geeft niet, doen we het gewoon nog een keer. Na een aantal keer terugkomen en weer weggaan wil ze wel naar me toe, daarna word ze rustiger. Buitenshuis pak ik haar gewoon op en zeg dat dat hier niet kan. Ik zweet me dan ook altijd te pletter maar blijf stoer 😂😂😂😂. Slaan en schoppen doet ze hier ook, dan zeg ik ook dat dat niet mag en gaan we snel wat anders doen. Ben duidelijk geweest en verder niet te veel in blijven hangen. Het is als het goed is tijdelijk gedrag wat prima benoemd mag worden als zijnde niet goed maar verder weer gewoon jullie ding gaan doen. Ikzelf geef geen straf of doe aan straf hoekjes 🤷‍♀️. Zeker niet op deze leeftijd

3 maanden geleden

Het kan je soms echt tot waanzin drijven ja. Heel herkenbaar. Dat alle energie uit je weggezogen wordt en dan moet soms de dag nog beginnen. Wij zetten hem thuis even apart. Even op de trap in de gang, of even op de stoel bij de keuken. Daar mag hij uitrazen en uitgillen. En dan komen we ook na 1 min weer terug om te vragen of hij weer lief terug kan komen. Zonder slaan of schoppen. En dan merk ik vanzelf of hij nog boos en verdrietig is om de situatie of omdat hij graag getroost wil worden en ik dichtbij kan komen. Ik hoop en denk dat het een fase is en om eerlijk te zijn vind ik het heel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die soms denkt: help, hoe doe ik dit. Is mijn kind wel normaal 🫣 maar ja, dat is hij/ zij dus