16 Reacties

2 jaar geleden

Ik zal even langs de huisarts gaan. Dit lijkt op eczeem.

2 jaar geleden

Dit had mijn zoontje ook. Bleek inderdaad eczeem. Even naar de huisarts gaan want dit gaat niet meer over met alleen vette zalf.

2 jaar geleden

Lijkt inderdaad op eczeem, paardenmelk doet wonderen! Kan als poeder (om in een flesje op te lossen) en als crème. Mocht je tegen hormoonzalf zijn dan is dit het proberen waard! 😊

2 jaar geleden

Mijn zoon heeft het niet zo heftig. Maar hij heeft idd ook op ze buikje 2 plekken die wat ruw aan vullen en in ze gezicht. Je hebt ook van bepathen eczeem creme. Dat helpt hier wel. Succes. 😟

2 jaar geleden

Ach arme jongen 😔 ja dat lijkt inderdaad veel op eczeem (heb t zelf ook) en lijkt droge eczeem (schilfers, nat is met vochtblaasjes) en (warm) water/badje triggert het meestal.. Ik zou langs de dokter gaan voor een zalfje, hoe eerder hij er van af is hoe fijner voor hem, want dit kan ontzettend jeuken. Wat helpt: - meteen smeren als je plekjes ziet, goed bijhouden want zo'n eczeemplek kan steeds groter worden. - olie in het badje, mijn baby was met een mega droge huid geboren, doe nu balneum olie in het water (tip van ziekenhuis) en hij heeft nu een heel sterk zacht baby huidje :) na het badje smeer ik hem nogmaals in met olie. - zorgen dat hij niet te warm/broeierig ligt. Daar kan het huidje ook geïrriteerd van raken. - let goed op dat huidplooien droog blijven/ niet broeierig worden (oksels, binnenkant elleboog, knieholtes zijn heel gevoelig voor eczeem). - parfum vrije/zeep vrije producten gebruiken. - deppen bij afdrogen, niet wrijven. Je zou kunnen kijken of hij op wasmiddel reageert. En ik weet niet hoe vaak hij in bad gaat, maar probeer dat ook zo veel mogelijk te beperken. Tenminste tot de huid weer wat rustiger is :) Veel succes 😘

2 jaar geleden

Dankjulliewel. We gaan sowieso even langs de huisarts voor de zekerheid! En gebruiken indd al parfumlpze producten en maar max 2x per week badje etc. Dank voor alle tips! Gaan we toepassen

2 jaar geleden

Ah wat sneu voor jullie kleine man! Check anders ook even sproetonline.nl wat je kan gebruiken voor neutrale producten, zelfs bij naïf zit er parfum in! Succes!

2 jaar geleden

Bij ons werd vaseline lanette geadviseerd bij t cb. regelmatig smeren. Indien nodig toch langs de huisarts

2 jaar geleden

Wij hebben voor mijn zoontje 1,5 jaar iedere week contact gehad met een eczeemverpleegkundige uit Deventerziekenhuis. Zei adviseerde ook dr.leenarts producten aan die je bij de etos kunt kopen naast de zalven voorgeschreven door de arts. (Vooral de billencreme en badolie is echt top!!) - Advies 1x per week in bad - wasmiddel van neutraal - 2x daags hele vette zalf. (Hier 4 soorten gebruikt en alleen huizingacreme werkt) - voor de rest werkte alleen hormoonzalf maar we hebben daar veel uitleg over gekregen met afbouwschemas enzo waardoor het zo slecht niet is.) Eczeem is hierdoor echt goed onder controle. Ik hoop dat het met je zoontje zo weg is! Is zo sneu!

2 jaar geleden

Reactie op MZSvN

Ah wat sneu voor jullie kleine man! Check anders ook even sproetonline.nl w ...
Goeie, dankjewel!!

2 jaar geleden

Reactie op Nardin

Wij hebben voor mijn zoontje 1,5 jaar iedere week contact gehad met een ecz ...
Ah top dankjewel, wellicht voor ons in de toekomst ook nog een idee, wonen in de buurt van Deventer:)

2 jaar geleden

Tinytodd creme werkt echt super!

2 jaar geleden

Oh wat zielig! Gelukkig heeft hij er geen last van. Probeer aleppo zeep en moedermelk

2 jaar geleden

Reactie op Tos1991

Dankjulliewel. We gaan sowieso even langs de huisarts voor de zekerheid! ...
Wat zei de ha? En hoe gaat het nu?

2 jaar geleden

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat en wat je eventueel gevonden hebt ervoor, Mijn dochtertje heeft dit nu ook sinds een week..

8 maanden geleden

Hoi, onze dochter heeft precies hetzelfde (foto). Wat heeft jullie uiteindelijk geholpen? Ik ben erg benieuwd. Groetjes!