5 Reacties

5 jaar geleden

Hallo, ik gebruik nu zelf ook duphaston (samen met progynova). Ik ben zwanger geraakt door ICSI dus ik moet dit gebruiken Ik wist niet dat duphaston tegen miskramen werkt.

5 jaar geleden

Das ook een progesteron medicatie. Je kan ook eens zoeken op Utrogestan die wordt vaker voorgeschreven. In België Duitsland en Engeland hanteren ze het als medicijn om de risico’s op een mk te verminderen. Dit is echter nooit goed bewezen. Nederland doet het daarom niet standaard. Toch gebruik ik het wel (heb een fijne arts). Na 4 miskramen hebben we met utro ons zoontje gekregen. Nu gebruik ik het weer preventief

5 jaar geleden

Ik gebruik hier ook Duphaston (en Progynova), maar ook via ICSI zwanger geraakt en het zit vanaf het begin al in het behandelplan. Wel hebben ze de dosis bijna verdubbeld verhoogd toen ik vertelde dat ik spotting had, om zo de kans op een miskraam te verkleinen.

5 jaar geleden

Reactie op Eandora

Ik gebruik hier ook Duphaston (en Progynova), maar ook via ICSI zwanger ger ...
Kan dat ook nog? Ik ben nog maar 6 weekjes zwanger door ICSI en heb ook bloedverlies gehad. Heb wel gebeld naar de kliniek maar die vertellen dat het er bij kan horen en ik tot volgende week moet wachten voor een echo. Ik ben wel bang voor een miskraam.

5 jaar geleden

Kan dat ook nog? Ik ben nog maar 6 weekjes zwanger door ICSI en heb ook blo ...
Ow spannend! Ik heb geen idee hoeveel je slikt, ik had eerst 4 tabletten per dag en nu 5 tot de 10e week. Dan nog 2 weken 2 per dag en dan helemaal stoppen. Ze zeiden wel ook dat het erbij kon horen inderdaad, ik had zelf ook bij 5+5 (terwijl de Duphaston al verhoogd was) ineens hele erge bloedverlies (helder en zo'n 2 menstruaties in 45 min) maar bij een echo bleek Kruimel nog te zitten. Dus hoeft alsnog niets te betekenen ❤