27 Reacties

2 jaar geleden

Hebben ze ook gezegd dat het een schimmel was? Dat wat je hebt gekregen is zal maar zeggen een paardenmiddel, wat je niet te veel en te lang moet smeren Sudo werkte hier, sudo wel dun smeren.

2 jaar geleden

Dit helpt niet echt maar wilde het toch delen. Voor ons mannetje hebben we de luiers pampers premium protection. Hij heeft wel af en toe geïrriteerde billen maar nog niet echt open gehad. Ik wissel dan een stuk vaker van pamper zodat vocht of poep minder kans heeft in de wond te trekken. Verder dan iets vaker in bad. Ik smeer vrij weinig, dat doet ons zoontje vaak pijn en ik heb niet het idee dat het helpt.

2 jaar geleden

Heey :) laatst op t kdv ook kids gehad met ernstige luieruitslag én schimmel. Maar ik kreeg te horen dat als het open is je juist geen sudo moet smeren. We hebben ook Dr. Leenarts en die werkte voor beide gevallen echt fantastisch goed. En mijn zoon had zo'n zelfde beginnende uitslag, ook opgelost met dr leenarts. T legt netzo als sudo een langere tijd een laag over de wondjes, maar dit droogt niet uit :) en het trekt niet zo snel in als bepanthen. Maar heel irritant, heftige luier uitslag 😩 heel veel succes!

2 jaar geleden

Reactie op Marjolein Ter Hoeve

Hebben ze ook gezegd dat het een schimmel was? Dat wat je hebt gekregen is ...
Hmm nee. Wel maar Max week smeren..

2 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Heey :) laatst op t kdv ook kids gehad met ernstige luieruitslag én schimme ...
Oh oh je hoort zoveel, huisarts zei juist wel sudo. Hou Leenarts in achterhoofd thanks!

2 jaar geleden

Reactie op december2021#

Oh oh je hoort zoveel, huisarts zei juist wel sudo. Hou Leenarts in achterh ...
Ja joh.. verschrikkelijk. Dat advies van geen sudo komt overigens ook bij de huisarts van een collega vandaan 🤷🏻‍♀️ moet je daar nou mee? De een zegt dit en de ander dat. Maar denk dat je gewoon maar moet uitproberen wat werkt. Want de een zweert bij product A en de ander bij product B.

2 jaar geleden

Wij hebben hier laatst ook hele heftige luieruitslag gehad. Billen helemaal kapot en bloeden. Alleen smeren met de billenzalf van Weleda hielp niet voldoende. We hebben daarnaast ook een paar dagen hydrocortison zalf (via huisarts) gesmeerd en dit werkte super! Daarvoor miconazol geprobeerd (advies huisarts) maar dit maakte het alleen maar erger. Verder hebben we hem af en toe een paar uurtjes zonder luier rond laten kruipen (erg onhandig haha) en dat hielp ook heel goed! De billenzalf van dr Leenarts schijnt ook heel goed te zijn. Sudo absoluut niet bij kapotte billen.

2 jaar geleden

Bij rode billetjes gebruiken wij cicaplast van La Roche-Posay. Heel snel weg. Verkrijgbaar bij de apotheek

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft heel veel luieruitslag gehad tot bloedens toe. Hier begonnen met naif toen dr. Leenarts daarna Weleda maar ik zweer echt bij Burt's Bees diaper ointment. Vond dit ook interessant: https://vrijnatuurlijk.nl/billencreme/ Test: https://vrijnatuurlijk.nl/test-billencreme/ Hopelijk gaat het snel wat beter met jullie dochter

2 jaar geleden

Iig ook genoeg laten luchten! Lekker zonder luier … Misschien wat onhandig maar doet echt wonderen.

2 jaar geleden

Geef je nog borstvoeding, of heb je dat nog in de diepvries liggen? Als het hier heftig is, met name rondom tanden/kiezen(!!), helpt een badje met wat melk erin hier het beste tussen al t smeren door. Wel goed droogmaken!

2 jaar geleden

Hier hielp een dikke laag zinkzalf (zwitsal) met sudocreme erover. En vaker een schone luier.

2 jaar geleden

Ik zweer echt bij Oridza zalf. Een zalf van een apotheker uit Amersfoort (je kunt het gewoon online bestellen) eigen recept. Werkt bij vanalles, kapotte billen, uitslag, eczeemplekjes, droge plekjes etc. Gebruik het ook bij open plekjes van de uitslag, werkt echt super snel! Hopelijk heb je er wat aan en wordt het snel beter!

2 jaar geleden

Bij ons werkt sudo heel erg god, misschien ook eens een ander merk luiers proberen, sommige kindjes regeren op de luiers. Verder poetsen met een washandje (enkel water) ook na een plakje, elk uur kijken of er plas in zit en verschonen. Succes! Rode billetjes is zo zielig

2 jaar geleden

Hier ketoconazol zalf met zink was na n weekje wel over.

2 jaar geleden

Wij gebruiken Dr leenarts als ze rode billen heeft en honingzalf als de billetjes kapot zijn.

2 jaar geleden

Na iedere verschoning de billen insmeren met vaseline. Dat geeft een beschermlaag, zodat de huid kan herstellen en de zure urine / ontlasting er niet bij kan. Hier is het dan gelijk binnen no time weer weg.

2 jaar geleden

Ik smeer sudo en dat lijkt een beetje te helpen maar ik ben bang dat het pas echt weg gaat wanneer die verdomde kiezen eindelijk doorkomen.

2 jaar geleden

Reactie op RianneZuid

Bij rode billetjes gebruiken wij cicaplast van La Roche-Posay. Heel snel we ...
Deze heb ik vandaag ook mee gekregen. Strakjes voor het eerst erop doen! Hij heeft zo een pijn bij het verschonen 😔

2 jaar geleden

Dr swaab zinkolie