3 Reacties
4 jaar geleden
Wij gebruiken ook Gelilact ivm reflux. Het was inderdaad ook even zoeken hoe we dit het beste zouden aanpakken. Wij nemen 2 flesjes. 1 flesje waarin de de hoeveelheid water ingieten en in het andere flesje het aantal schepjes melkpoeder + gelilact. Dit mengen we goed. (Gelilact is idd heel dik als je de hoeveelheid in het flesje doet dat op het doosje staat aangegeven. Onze kinderatd raadde ons aan om maar de helft te doen. Ik dacht dat de instructies op het doosje 2 tot 4 schepjes is per 100ml. Wij doen dus 1 goed schepje per 100ml. Is in het begin wat zoeken, uiteindelijk vind je na een aantal keren wel hoeveel schepjes Gelilact voor jullie werken.) Dus je hebt dan 2 flesjes - 1 met water en 1 met de poeders gemixt. Wij hebben een formula mixer (eigenlijk zo’n melkopschuimertje) kan je online kopen. En dan gieten we een beetje water bij de poeders, mixen we dit met dat mixertje tot je een (zo goed als) gladde substantie krijgt. Wel zorgen dat alle poeder mee gemixt wordt dus evt wel eens met een lepeltje doormengen en goed mixen met dit mixertje en dan stap per stap nog wat water bijgieten. Is idd een geklungel. Wij hebben het ook gewoon even met de staafmixer gedaan, water - melkpoeder & gelilact in een maatbeker en gewoon doormixen. Zo krijg je zeker geen klontertjes maar is wat meer afwaswerk. Het is echt zoeken en denk dat iedereen het anders doet. Onze vroedvrouw heeft ons dit zo aangeraden. Maar wij hebben wel een goede ervaring met de gelilact. Dit geeft geen krampjes. Als ze spugen dan is het gewoon wat dikkere melk die eruit komt, maar is niet zo dik dat ze zich verslikken. (Bij ons kindje toch niet) je moet gewoon de juiste hoeveelheid vinden die werkt voor je baby.
Dus met het ‘ melkopschuimertje ‘ heb je minder / tot geen klontertjes en met de staafmixer ook niet. Wij gebruiken nu wel de formula mixer / melkopschuimer want dit is gewoon veel gemakkelijker en minder afwaswerk.
Ik zet een foto van welk opschuimertje ik bedoel. Is van Prince Lionheart en kan je gewoon op Bol kopen. :-) Hopelijk ben je hier wat mee. Succes!

4 jaar geleden
Wij ook gelilact. Alleen kook ik water voor de gehele dag en doe hier de gelilact in. 1 schep er 100ml en dan met de staafmixer mixen anders krijg je van die vieze klonten. Daarna warm ik het water op en doe daar de melkpoeder bij en met een vork maak ik daar weer 1 geheel van.
Reden dat ik gelilact gebruik is dat dit niet opgenomen wordt door het lichaam van de kleine ivm enorme darmkramp problemen.
Hij reageert hier echt hee goed op! Krampjes nemen weliswaar af. Reflux weet ik nog niet. Daar gebruik ik het nog te kort voor. Maar door het persen kwam juist zijn voeding omhoog.
Wel even wennen met de luiers. Bij ons was het eerst echt hele dunne ontlasting en daarna ook wel anders door de gelilact. Dit is overigens normaal haha