18 Reacties
3 jaar geleden
Zijn nu ook al weer een aantal dagen alweer aan de otrivin. Ze vind het niet altijd leuk om de spray te krijgen maar ze blijft wel netjes geduldig zitten tot we klaar zijn
3 jaar geleden
Als ie hier flink vol zit (afgelopen weken al het geval) dan kunnen we echt niet zonder. We hebben zelfs al 2 x een zwaardere neusspray van de huisarts gehad en die doen we dan om en om met de zoutoplossing.
Een ui in de slaapkamer werkt bij ons ook erg goed. Misschien nog wel beter dan de zoutoplossing. De volgende ochtend zit het dan echt los.
3 jaar geleden
Wij gebruiken zoutoplossing van avogel.
Voor het drinken/eten en voor het slapen. Ze heeft zelf niet zo'n last van der verkoudheid maar wel van dr verstopte neus. Door die neusspray komt het wat losser, soms heeft ze eventjes echt een flinke loop neus, en merk dat ze dan daarna minder vol zit.
Zoutoplossing van kruidvat heb ik ook gehad.
3 jaar geleden
Je kan beter de ampullen kopen van Otrivin dan de spray, spray werkt niet volgens kinderartsen en verpleging.
Spreek helaas uit ervaring, 2x ziekenhuisopname gehad met RS virus en Rhinovirus in eerste 6 maanden. Beste is regelmatig spoelen met ampullen en dan evt uitzuigen met neuspeertje of aspirator.
3 jaar geleden
Reactie op Niloufar
Als ie hier flink vol zit (afgelopen weken al het geval) dan kunnen we echt ...
Hier ook al een paar x neusspray gehad met xylometazoline dit is helaas het enige wat helpt m'n dochter word heel benauwd als ze flink verkouden is ook al een paar x op de spoedeisende hulp geweest met haar 😩 helemaal piepen en geen adem aankunnen😧
3 jaar geleden
Reactie op ellem91
Hier ook al een paar x neusspray gehad met xylometazoline dit is helaas het ...
Hebben wij ook gehad bij ziekenhuisopnames, druppels xylo dan van 0.25% voor baby’s - volgens mij alleen op recept? Zeker geen neusspray met xylo voor volwassenen gebruiken, die concentratie is veel te hoog.
3 jaar geleden
Ik koop alleen bij de apotheek want die verstuiver is veel krachtiger :-)
3 jaar geleden
Reactie op Newinbabytown
Ik koop alleen bij de apotheek want die verstuiver is veel krachtiger :-)
En dat is precies wat onze kinderarts zei dat je niet moet hebben 😉 ‘Wat met een rotgang naar boven gaat komt er weer net zo hard uit’ en maakt veel minder los dan spoelen met zoutoplossing.
3 jaar geleden
Reactie op ellem91
Hier ook al een paar x neusspray gehad met xylometazoline dit is helaas het ...
Hier precies hetzelfde (helaas). Als hij zn longen schoon moest hoesten dan maar wat meer ademruimte in de neus geven. Ook al os het heftig spul. Mag je ook maar 6 dagen gebruiken.
Zo sneu die kleintjes om ze zo te zien.
3 jaar geleden
Reactie op S_2021
En dat is precies wat onze kinderarts zei dat je niet moet hebben 😉 ‘Wat m ...
Dat is best logisch indd nu je het zo zeg. Telkens als ik het erin spray loopt het er zo weer uit 😅😅 Ze weten hun neusje nog niet op te halen natuurlijk.
Ik heb geen ervaring met de ampullen. Lijkt me best moeilijk inbrengen? Wij mogen sowieso al bijna niet meer aan zn neus zitten
3 jaar geleden
Reactie op Niloufar
Dat is best logisch indd nu je het zo zeg. Telkens als ik het erin spray lo ...
Ohh 😮 nooit bij stil gestaan. Ik geef het ook op het verschoonkussen als hij dus ligt. Hij blijft dan perfect liggen en kantelt zijn hoofd iets naar achter. En als ik dat gesprayd heb dan masseer ik de neusvleugels en vaak komen dan de groene klodders al naar buiten 😝maar goed om te weten. Nooit aan gedacht!
3 jaar geleden
Reactie op Niloufar
Dat is best logisch indd nu je het zo zeg. Telkens als ik het erin spray lo ...
Halve ampul voor 2 neusgaten is in principe voldoende. In de neusopening en dan x flink knijpen. Beste liggend op aankleedkussen met hoofdje iets naar achter.
Is idd vasthouden in de houtgreep soms, maar is dezelfde worsteling met spray is mijn ervaring, ze vinden het echt niet leuk.
Ons zoontje heeft dan ook nog last van breath holding spells waarbij hij blauw aanloopt in woede of groot verdriet, zeker als we zijn neus willen spoelen of uitzuigen 🙈
3 jaar geleden
Reactie op S_2021
Halve ampul voor 2 neusgaten is in principe voldoende. In de neusopening en ...
Wij hadden vanuit het ziekenhuis een spuitje van 5ml, past beter in de neusopening vind ik zelf. Dus wij doen de oplossing uit ampul altijd daarin. Vast ook wel te verkrijgen bij apotheek.