8 Reacties
4 jaar geleden
Vervelend! Ik snap dat je ervan geschrokken bent.
Ik herken het vanuit m’n zwangerschap omdat ik een hele lage bloeddruk heb. Dus omdat het van mij te verklaren is, vind ik het niet zo heel spannend en ga ik er goed mee om.
Ik heb ook vaak last van mijn evenwichtsorgaan als we gevaren hebben op onze boot (na een lange tijd niet varen). Hier kon ik dagen duizelig van zijn. Wat mij bij echt goed werkte, en wat je volgens mij gewoon kan innemen tijdens zwangerschap, is Cinnarizine. Dit koop je gewoon bij de Kruidvat en valt volgens mij onder Reisziekte/reis misselijkheid.
Mijn schoonmoeder kreeg een paar weken geleden duizeligheidsklachten en bij haar werkte deze pilletjes ook! Wellicht werkt het voor jou ook?
4 jaar geleden
Hoi!
Is het niet BPPD? Ik heb het buiten de zwangerschap wel eens gehad. Het voelde heel naar bij bepaalde bewegingen met mijn hoofd. De hele kamer ging dan om mij heen draaien.
https://www.thuisarts.nl/positieduizeligheid-bppd
Hier kan je er meer over lezen plus adviezen.
4 jaar geleden
Ik heb dit buiten de zwangerschap gehad. Duurde 3 dagen. Ze kunnen medicijnen geven maar die zal je vast niet mogen hebben als je zwanger bent want je mag daar bijvoorbeeld geen auto mee besturen. De dokter vertelde mij dat je het expres moet uitlokken zodat de kristallen in je oren terug op hun plek gaan zitten. Dus jezelf op bed leggen en dan telkens jazeker naar achter laten vallen en van links naar rechts draaien. Je wordt daar wel erg misselijk van 😞.
4 jaar geleden
Reactie op Wensje-2022
Ik heb dit buiten de zwangerschap gehad. Duurde 3 dagen. Ze kunnen medicijn ...
Vind dat doodeng en durf dat echt niet, maar aan de andere kant… nu durf ik amper te slapen dus ik moet wat. Niet ideaal om dit precies tijdens mijn zwangerschap te hebben 😓
4 jaar geleden
Reactie op Lucia19
Klinkt inderdaad als BPPD, zou even naar de huisarts of fysio gaan. Of de o ...
De huisarts ben ik geweest, die heeft niet specifiek benoemd dat het BPPD is. Alleen dat mijn evenwichtsorgaan is verstoort
4 jaar geleden
Reactie op Lucia19
Klinkt inderdaad als BPPD, zou even naar de huisarts of fysio gaan. Of de o ...
Fysio heb ik een bericht gedaan, maar die zal ook aankomen met oefeningen om het uitlokken vrees ik 🥴
4 jaar geleden
Ik heb wel vaker een aanval van BPPD gehad, en ook tijdens 1e trimester van deze zwangerschap, uitgelokt door hormoonshift..ben nu 36w.
Heb het moeten uitzitten want medicatie geen optie nu jammer genoeg..na een tiental dagen is het ergste door maar pas op met sommige bewegingen. Bij mij lokte bukken nog lang de duizeligheid uit. Het heeft toen ook een maand geduurd vooraleer ik op men linkerzijde kon slapen..
Hoop voor je dat het goed meevalt en je snel beter bent. Want dit wens ik echt niemand toe, en al zeker niet zwanger! ❤️