30 Reacties
5 jaar geleden
Ik herken het ! Zelfs water drinken haat nu met moeite. Smaak is zo bitter.
5 jaar geleden
Zelfde hier! Ben 6.5 weken. Dag en nacht misselijk. Ik blijf wel (met tegenzin) eten, omdat het anders nog erger wordt.. pff en wil het liefst alleen maar slapen. Film of boek al teveel. Hopelijk neemt dit af na die zogenaamde piek rond 9 weken. Sterkte ladies!
5 jaar geleden
Ik ben 7 weken en heb dit ook sinds eergisteren nacht. Vanaf toen misselijk geweest tot nu. Als ik wat gegeten heb trekt het een beetje weg, maar eten gaat met moeite omdat ik nergens zin in heb..
Ik hoorde dat gember goed kan helpen. Alleen dan moet je niet overgeven want dat is niet echt lekker als je dat terug geeft 😅
5 jaar geleden
Los van eettips, probeer dit eens:
✨ Ademhaling: diep in door je neus en lang uit door je mond. Een keer of 10 liefst in frisse lucht. Elke keer als je voelt dat je misselijk wordt. Of gewoon tussendoor.
✨ Stand-up comedy: kijk iets waar je om moet lachen. Al is het maar een paar minuten.
✨ Mindset: herken je gedachten en buig ze om. Voorbeeldje van mij “🥴 ik wil dit niet” is nu “whatever it takes schatje” En ja daar heb ik even over gedaan, want die constante smaak van verrotte eieren in de mix met chemicaliën brrrr smerig!!! Het zal voorbij gaan.
Sterkte
5 jaar geleden
Ik ben ook zo misselijk. Ik ben blij dat ik niet overgeef. Maar ik heb geen trek in eten. Water proeft niet meer normaal. Ik moet een beetje lemon toevoegen. Ik ben allen 6,5 weken. Hoe kan ik dit doen tot 12 weken?? Stand-up comedy. Ja, dat vind ik een goed idee! :) (PS: Ik ben buitelander dus sorry als mijn Nederlands perfect niet is)
5 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde. Ben nu 6+3 en ben dag en nacht misselijk. Nu paar keer moeten overgeven maar komt eigenlijk niks uit omdat ik veel te weinig drink en eet.. voel me zo belabberd en word met de dag erger. Eigenlijk vanaf de positieve test al misselijk, nu 3 weken geleden. Iemand nog tips qua eten wat een beetje goed valt?
5 jaar geleden
Ik heb hier ook last van, al is het de ene dag erger dan de andere. Ik las ergens een tip over witbrood eten (niet teveel natuurlijk, anders krijg je weer darmklachten) en melk drinken. Dat schijnt je maagzuur te neutraliseren. En ik moet zeggen dat het voor mij inderdaad werkt. Het haalt de scherpe kantjes eraf. Wie weet is dit iets om te proberen!
5 jaar geleden
Ik ben gelukkig niet zo hevig misselijk als jullie maar heb standaard biscuit in de buurt staan. Deze helpen mij afgelopen weken vooral door de nachten heen. Het binnenste van stokbrood of een hard bolletje ervaar ik als een opluchting (schijnt het zuur als een spons op te nemen) en ik drink meer melk. Deze drie trucjes zorgen er bij mij voor dat het vol te houden is.😊
5 jaar geleden
Mij helpt een andere vitaminepil. Foliumzuur schijnt veel vitamine B te verbruiken. Ik slik na 2 weken AOV zwanger multi, en voel me stukken beter!
5 jaar geleden
Heb het niet zo erg als jullie, meer met vlagen maar wat mij helpt :
Zuurtjes/lollies
Snackgroenten
Rijstwafels/crackers met 0 smaak
Buitenlucht
Waterijsjes
Smoothies (met spinazie erin als je dat kunt verdragen voor de ijzer
Sea bands (armbandjes met drukpunt tegen misselijkheid)
Blijf bedenken dat het tijdelijk is en wees lief voor jezelf 💛