24 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Her
Is de verkoudheid bij jou ook zo hardnekkig? 😮 ik heb geen koorts dus daar ...
Nou ik merk wel dat m'n weerstand flink laag is zeg. Heb ook een vrolijke vriend naast me thuis werken die nergens last van heeft 😂
En weet nog niet! Het begon dinsdag met keelpijn, gisteren laten testen (gelukkig negatief) en toen sloeg het ineens in als een bom 😳 maar ik zat al te kijken naar maagkalmeerders en anti griep thee, dat mag dus allemaal niet >.> Heel waardeloos.
Warme douche om even te stomen kan ook goed helpen btw!
Jij nog tips? Ik probeer zo min mogelijk te hoesten want ben echt bang dat ik in m'n broek plas 😂
4 jaar geleden
Ik ben helaas ook al meer dan een week mega verkouden (en geen covid), begin nu ook echt bijholteontsteking te krijgen. Heb inderdaad neusspray met zoutoplossing, keelpastilles (goed kijken welke je mag), zakdoekjes en Paracetamol. Verder heeeel veel water drinken (drink nu zo'n 2,5 liter per dag) en veel fruit eten.
4 jaar geleden
Reactie op Soeppan
Nou ik merk wel dat m'n weerstand flink laag is zeg. Heb ook een vrolijke v ...
Ja echt balen hè, mijn man heeft ook nergens last van. Gelukkig geen Corona voor jou. Ik heb vanmiddag mezelf nog laten testen dus even afwachten 🤞
Wat bedoel je met maag kalmeerders? Tegen maagzuur? Ze zeggen dat thee met citroen en honing goed voor je is tijdens de verkoudheid.
We mogen heel weinig vind ik qua sprays, drankjes ect.
Ik snap dat je zo min mogelijk wilt hoesten maar ja wat eruit moet, moet eruit toch?
Mijn oor zit trouwens ook dicht 🤧
4 jaar geleden
Reactie op Her
Fijn dat het geen covid is! Helpen de keelpastilles je? Welke heb jij? Ik e ...
Vooralsnog helpt me wel enigszins met onderdrukken van de hoest. Weet niet meer welk merk, ik heb ze los in m'n tassen (en op mijn nachtkastje gelegd) gestopt en de verpakking weggegooid😅. Het zijn in ieder geval van die metholpastilles, bij de AH gekocht.
4 jaar geleden
Reactie op Her
Ja echt balen hè, mijn man heeft ook nergens last van. Gelukkig geen Corona ...
Fingers crossed voor een negatieve uitslag dan 🤞heb je al wat gehoord??
En yeah, tegen maagzuur.. vooral s avonds is het een hel, t zit meer in mijn slokdarm dan in mijn maag, met alle zure pijn van dien. Maar rennies lijken goed te werken :) m'n nieuwe vriend 😂😂
Thee met honing ga ik proberen :D
En indd, wat eruit moet moet eruit, maar graag van boven, niet van onder 😂🙈
Super irritant je oor dicht! En dan is de ene net open, gaat de andere kant dicht 🙄
Verder misschien yakult en yoghurt (natuurlijke bacteriën) en bij kriebelhoest zijn isla Cassis erg fijn. Veilig voor tijdens de zwangerschap :)
4 jaar geleden
Reactie op Soeppan
Fingers crossed voor een negatieve uitslag dan 🤞heb je al wat gehoord??
E ...
Ik heb gelukkig een negatief test 😊dat scheelt alweer!
Antagel (verkrijgbaar bij de apotheek) werkt ook goed tegen maagzuur, en ook veilig tijdens de zwangerschap.
Haha nee ik begrijp je heel goed maar bij mij is de hoest niet in te houden hoor 🙄
Dankjewel voor je tips!
Hopelijk zijn we er allemaal snel vanaf want de nachten zijn een hel.. 🤧
4 jaar geleden
Reactie op Her
Ik heb gelukkig een negatief test 😊dat scheelt alweer!
Antagel (verkrijg ...
Ahh goed om te horen dat je negatief getest bent :D dat scheelt inderdaad weer!
Nee ik heb echt een hele zware/pijnlijke hoest die af en toe op komt zetten, geen kriebelhoest.. m'n collega raadde die isla cassis aan. Zij plakt zo'n ding s nachts tegen het gehemelte van haar mond aan en gaat dan slapen. Heb ik ook geprobeerd met kriebelhoest en het scheelde echt aanzienlijk in hoestbuien s nachts.
Hoe voel je je vandaag??
4 jaar geleden
Reactie op Soeppan
Ahh goed om te horen dat je negatief getest bent :D dat scheelt inderdaad w ...
Ja dat is waarschijnlijk een hoest wat dan echt op je longen zit. Bij mij is het ook geen kriebelhoest dus dankjewel voor de tip!
Vandaag een beetje hetzelfde als gisteren alleen heb ik vandaag die hoest erbij. Heb echt zo’n volle snot kop 😂straks weer eens stomen met dampo ect.
Hoe voel jij je?
4 jaar geleden
Reactie op Her
Ja dat is waarschijnlijk een hoest wat dan echt op je longen zit. Bij mij i ...
Aah die hoest is zo irritant hè 🤧 helpt stomen een beetje voor je??
Ja ik denk iets beter maar ben bang dat ik 'm jinx als ik dat zeg 😂 ik heb echt nul energie voor ook maar iets.. dacht ik ga lekker m'n huis een beetje poetsen, de was doen, haren verven maar laat maar 😂
Arme vriend heeft gisteren na een dag werken ook nog eens de keuken gedaan en boodschappen omdat ik voor pampus lag. Hulde aan m'n schat ♥️🙏
4 jaar geleden
Reactie op Soeppan
Aah die hoest is zo irritant hè 🤧 helpt stomen een beetje voor je??
Ja ...
Soms wel soms niet..
Die energie komt wel weer joh. Rustig aan en per dag bekijken en wat niet gaat, gaat niet.
Ah wat lief! Ja als we de mannen niet hadden 🥰
Weet jij toevallig of we bisolvon 2 in 1 mogen hebben? (Hoestdrank)
4 jaar geleden
Reactie op Her
Soms wel soms niet..
Die energie komt wel weer joh. Rustig aan en per dag ...
Nou ik merk dat ik langzaam weer een beetje opknap ^_^
Bisolvon nooit gebruikt maar google zegt van niet tijdens de zwangerschap >.<
Zeg :D ik zie dat je ook 21 weken bent! Wanneer ben jij uitgerekend??
4 jaar geleden
Reactie op Soeppan
Nou ik merk dat ik langzaam weer een beetje opknap ^_^
Bisolvon nooit gebr ...
Fijn om te horen! Mijn man is gisteren nogmaals naar de Etos geweest om navraag te doen over de bisolvon 2 in 1 en omdat deze op natuurlijke basis is kan het blijkbaar geen kwaad 😊.
Klopt! Ik ben 29 december uitgerekend en jij? 🤶 🤷♀️
4 jaar geleden
Reactie op Her
Fijn om te horen! Mijn man is gisteren nogmaals naar de Etos geweest om nav ...
O shit man 🤯 ik ben al 22+5 weken zwanger volgens m'n app! Ik hang nog ergens in de 21 weken met m'n hoofd 🤣 hahaha ooops!! 20 december ben ik uitgerekend ^_^ klein jongetje 💙👣 weet jij wat het gaat worden of pas bij de geboorte?? Bij m'n eerst echo was ik op 25 december gezet :D vond ik zó leuk, maar misschien voor de kleine leuker om niet z'n verjaardag te delen met een feestdag 😇 29 december is ook close call met oud en nieuw zeg 😱 superleuk!
Superlief van je man :D de mijne heeft vandaag anta flu citroen-honing gehaald, werkt uitstekend tegen keelpijn moet ik zeggen 👍
4 jaar geleden
Reactie op Soeppan
O shit man 🤯 ik ben al 22+5 weken zwanger volgens m'n app! Ik hang nog erg ...
Haha leuk!! Wij krijgen ook een jongetje 👦 💙nou hij kan alsnog komen hoor rond kerst maar of dat dat voor de kleine zo leuk is.. dat denk ik niet inderdaad 🙊ja close op oud en nieuw maar als jij eerder komt kan hij alsnog met de kerst komen 😂
Het zijn schatten hé 😃🥰
4 jaar geleden
Reactie op Her
Haha leuk!! Wij krijgen ook een jongetje 👦 💙nou hij kan alsnog komen hoor ...
Haha jaa zijn zeker schatten ^_^ ik lees zoveel negatieve reacties van meiden op hun vriend hier en dan ben ik zo blij met mijn vent die helemaal betrokken is. Ik heb ook echt geen last van mijn hormonen als we samen thuis zijn (is hij heel blij mee) terwijl ze op m'n werk vaak zat getriggerd worden 😂 ♥️
En superleuk 🥰 💙 ben je al een beetje bezig met de kamer of kleertjes oid ^_^ ? Wij moeten zn hele kamer nog verbouwen 🙊 binnenkort maar eens aan beginnen
4 jaar geleden
Heeel herkenbaar ik loop ondertussen al 5 weken lang met een verkoudheid. Begon met neus, daarna keel en nu al 2 weken lang een killende bijholteontsteking. De huisarts adviseerde mij om vooral veel te stomen en lekker te douchen of in bad. Ook neusspray met xylometazoline mag ik gebruiken (max 7 dagen). En ik heb diclofenac gekregen tegen de ontsteking en pijn (max 15 dagen). Verder lekker veel thee met honing drinken en veel fruit eten!