12 Reacties

4 jaar geleden

Je hoeft je flesjes en speentje alleen de eerste x voor gebruik uit te koken, dus is zonde om een sterilisator aan te schaffen 😊

4 jaar geleden

Ja ik raad de magnetron sterilisator van dr. Brown's aan. Super handig om meerdere flessen/spenen tegelijk te steriliseren. Wij hadden de flessen van dr. Brown gebruikt bij de eerste maar ook met het oog op dat er andere flessen in passen deze aangeschaft. Hierin passen eigenlijk alle modellen flessen. Dus ideaal! Doordat de bak zo lekker groot is ook perfect om je kolfspullen als je weer te werk gaat dagelijks te steriliseren. Hier dus echt het geld dik waard geweest. Je kunt natuurlijk ook je flessen en kolf spullen in de vaatwasser doen of uitkoken in een pan maar vondt dat zelf echt niet praktisch. Vaatwasser gaat s nachts aan en dan s ochtends natte spullen en moet je alles nog inpakken. Vondt het ideaal om dan juist s avonds als de kleine te bed lag alles al weer voor te bereiden voor de volgende dag.

4 jaar geleden

Nee zou ik niet aanraden. Zou af en toe een keer uit koken. En op den duur gaan ze bij ons gewoon mee de vaatwasser in.

4 jaar geleden

Nee hoor. Uitkoken doe ik gewoon in een pan op het fornuis. Voor 1e gebruik en daarna gewoon mee de vaatwasser in

4 jaar geleden

De flessen van dr brown mag je niet uitkoken. Dus dan kan een sterilisator handig zijn.

4 jaar geleden

Wij hebben Bibs en Frigg speentjes die je niet mag uitkoken, dus hebben een magnetron sterilisator. Uit mijn hoofd van Bo Jungle, gekocht bij BabyDump, samen met een droogrekje van 5 euro van het huismerk, haha. Dat ding oast alleen niet in de magnetron met dat glazen draaibord erin🤣 Maar goed, het is uiteindelijk wel gelukt. De (glazen) flessen van Avent hebben we uitgekookt in een pannetje. 🙂

4 jaar geleden

Reactie op Sterrenmama91

De flessen van dr brown mag je niet uitkoken. Dus dan kan een sterilisator ...
Oh die heb ik altijd gewoon uitgekookt 😅🙈

4 jaar geleden

Reactie op BabyBoertje24

Wij hebben Bibs en Frigg speentjes die je niet mag uitkoken, dus hebben een ...
Hier staat juist in de beschrijving dat je bibs speentjes moet uitkoken en niet in een magnetron sterilisator mag doen 😅 Ik kook alles gewoon uit, we hebben een cooker kraan dus ideaal.

4 jaar geleden

Reactie op Beertje1993

Oh die heb ik altijd gewoon uitgekookt 😅🙈
Kan vast geen kwaad. Maar ze zeggen zelf het volgende: Let op: De producten van Dr. Brown’s zijn niet geschikt voor het klassieke uitkoken. Door het uitkoken in een pan met kokend water of bij gebruik van water rechtstreeks uit een cooker, kunnen de fles en onderdelen vervormen of aangetast worden.

4 jaar geleden

Reactie op Sterrenmama91

Kan vast geen kwaad. Maar ze zeggen zelf het volgende: Let op: De producten ...
Ja is altijd goed gegaan, haha.

4 jaar geleden

Reactie op Eliwisa

Hier staat juist in de beschrijving dat je bibs speentjes moet uitkoken en ...
Er staat ook dat je ze niet mag uitkoken, je moet ze in GEKOOKT water leggen. Niet in kokend water... Blijkbaar ben ik verkeerd voorgelicht, de handleiding niet gelezen, omdat ik ervanuit ging dat het klopte.🤷🏻‍♀️ Hier is gelukkig niks verkleurd of vervormd.

4 jaar geleden

In België wordt sterilisator afgeraden. Flesjes hoeven niet gesteriliseerd te worden.