7 Reacties
4 jaar geleden
Was bij mijn zoon ook maar toen zat de navelstreng er nog aan. Ik heb toen een dun laagje sudocreme erop gesmeerd op advies van de kraamhulp en dat hielp. Als je denkt dat het is ontstoken dan zou ik even overleggen met de huisarts voordat je er wat op smeert
4 jaar geleden
Reactie op tesssa
Lijkt op een navelbreuk
Hadden ze dat al eerder kunnen zien? We zijn natuurlijk ook al twee keer bij het consultatiebureau geweest bij 1 week en 3 weken..
4 jaar geleden
Sudocreme op smeren! Mijn dochter had het ook en cb gaf me die tip. Is nu helemaal over! Komt door de zink.
4 jaar geleden
Reactie op Kristina0501
Hadden ze dat al eerder kunnen zien? We zijn natuurlijk ook al twee keer bi ...
Wij waren ook al een keer op het CB geweest, en ik ontdekte zelf met 7 weken dat ze een navelbreukje had dus ze kijken er daar niet expliciet naar heb ik het idee. Feit is overigens wel dat in deze minimale mate ze er niks aan doen en het vanzelf dichtgroeit😊
4 jaar geleden
Mijn middelste en jongste hadden dit ook.
Bij hen was het een navelbreuk en bij beide was de navel ontstoken. Tegen de ontsteking druppelde ik moedermelk in de navel, de ontsteking was hierdoor snel voorbij. Ze hadden beide een granuloom in de open navel. Deze zijn aangestipt met zilvernitraat door de jeugdarts op het consultatiebureau. Bij mijn middelste was het na 1 keer aanstippen over. Zijn navelbreuk verdween in de loop der jaren. Hij is nu 6 en heeft nergens last meer van.
Bij de jongste zal er nog een keer aangestipt moeten worden. Er komt nog steeds een beetje viezigheid uit.
Ik zou er even specifiek naar vragen. Ik heb het bij beide aangegeven omdat er echt viezigheid uit kwam. Je kan het op zijn beloop laten als er geen “klachten” zijn.