23 Reacties

4 jaar geleden

Ik dacht dat garnalen mocht als ze goed verhit zijn, ik heb ze zelf al gegeten maar er staat in de app inderdaad iets anders.

4 jaar geleden

Dit advies is laatst gewijzigd inderdaad. Volgens mij mocht het aan het begin van mijn zwangerschap nog wel en nu niet meer .

4 jaar geleden

Volgens mij als het gewoon gebakken is en gaar is mag je het hebben. Althans ik heb het tot nu toe gewoon gegeten. 😅

4 jaar geleden

In het begin van mijn zwangerschap heb ik ook gewoon garnalen gegeten, mits ze goed verhit zijn natuurlijk. Maar sinds een tijdje is het volgens zwangerhap niet meer veilig om te eten, waarom geen idee.... ik vind het heel raar..

4 jaar geleden

Heeft te maken met zware metalen, vervuiling etc die in de garnalen kan zitten, daarom hebben ze het advies aangepast. Maar zolang je niet elke dag garnalen blijft eten, tjah… een beetje hetzelfde als met tonijn.

4 jaar geleden

O echt? Dan is het echt een recente verandering geweest. Ik had een paar weken geleden op de site nutriciavoorjou een recept gevonden voor noodlesoep met garnalen. Ik weet heel zeker dat toen in de ZwnagerhapApp garnalen op groen stonden. Recept staat niet meer op de site en in de app zie ik nu rood. M'n vriend had de garnalen wel extra goed verhit (apart in een pan van de rest) en heb ook niets anders gemerkt aan de kleine. Toevallig zei ik gister nog tegen m'n vriend dat ik dat recept nog een keer wilde maar nu niet meer 😅

4 jaar geleden

Reactie op Estellia

O echt? Dan is het echt een recente verandering geweest. Ik had een paar we ...
Sinds de zomer is het op Zwangerhap aangepast.

4 jaar geleden

Ik ben heel mijn zwangerschap scampies en dergelijke blijven eten omdat die eerst als eens gekookt zijn geweest normaal gezien. En in uw gerecht zijn ze dan nog eens warm gemaakt

4 jaar geleden

Dat blijkt dan wel weer dat t is aangepast. Ik eet het gewoon nog steeds. Er is wel meer niet goed. Snap dat je het voor de gezondheid van je kindje doet maar voor de zomer nog veel gegeten en nu zou het niet meer mogen terwijl er nu minder fout kan gaan. Straks moeten we op water en brood gaan leven 😐 smakelijk

4 jaar geleden

Tis allemaal een beetje raar en het verschilt ook echt per land.. tonijn uit blik mag in NL niet, in Italie 1x per week (evenals in Amerika) en nu opeens mag je tonijn 1 x in de twee weken 🤷🏻‍♀️ en garnalen zijn uit het assortiment gegooid eveneens kroepoek, wat maar 20% garnaal is dus dan moet je flink dooreten wil je teveel giftige stoffen binnen krijgen lijkt me 🤔 Anyway, een keer buiten het boekje gaan kan écht niet zoveel kwaad. Zolang alles wat je eet maar goed doorbakken is want die hysterische lysterie bacterie kan wel schadelijk zijn.

4 jaar geleden

Is inderdaad recent gewijzigd. Persoonlijk eet ik het wel nog. Het zou zijn voor giftige stoffen die er zouden kunnen inzitten. Als je op restaurant gaat krijg je 8 scampi's ongeveer, dus veel kan je er niet van binnenkrijgen vind ik. Ik snap ook niet waarom bvb mosselen dan wel nog mogen...

4 jaar geleden

Klopt. Begin van de zwangerschap stond het op Zwangerhap nog gewoon op groen. Ik schrok ook toen ik het later weer eens opzocht en het toen op rood stond. Ik heb navraag gedaan bij de VLK en die was niet op de hoogte van eventuele veranderingen in het advies, en zij adviseerde mij om ze gewoon te blijven eten (goed verhit).

4 jaar geleden

Ik had er laatst bijna een discussie over met mijn nicht. Die zei; nee hoor mag gewoon en ik zei van niet. Want, dat staat in de Zwangerhap. Dus zij zei ook al; huh, vorig jaar mocht het nog volgens de zwangerhap! En idd begin van de zwangerschap mocht het nog ja, nu ik dat zo hier lees! Ik heb in het begin een aantal keren wontonsoep gegeten, omdat ik vrij weinig weg kreeg (toen dus specifiek gezocht op garnalen en dat mocht). Als indische eet ik ook gewoon kroepoek. Laatst ook weer wontonsoep gegeten, zo lang je niet elke dag 3 kilo garnalen eet, zal het wel niet zo heel erg zijn? 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Eind augustus uit eten geweest en toen mocht het nog. Twee weken geleden toen ik uit eten ging zag ik op de kaart van t' zusje speciaal voor zwangeren dat de gamba's doorgestreept waren en inderdaad de app was aangepast😔😑

4 jaar geleden

Reactie op St3ph7

Eind augustus uit eten geweest en toen mocht het nog. Twee weken geleden to ...
Apart hoe dat wisselt he. Ik ging begin juli op vakantie en toen stond het bij mij al op rood. Terwijl het in juni nog op groen stond. Blijkbaar past de app zich niet bij iedereen tegelijk aan🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik vind dat ze zwangerhap misschien een beetje moeten aanpassen. Kijk, alcohol is gewoon bekend, dat moet je gewoon echt niet drinken tijdens je zwangerschap. Maar bij garnalen is het zo dat ze bepaalde concentratie van iets (weet zo even niet meer wat) kunnen bevatten wat niet goed is voor de kleine. Daarom wordt het afgeraden. Maar het is echt geen ramp als je een keer een garnaaltje eet, als je het maar niet per kilo's gaat eten zoals mrsdumpling ook zegt. Zwangerhap geeft dit volgens mij zelf ook wel aan in de uitleg waarom liever niet.

4 jaar geleden

Reactie op Fampeters

Ik vind dat ze zwangerhap misschien een beetje moeten aanpassen. Kijk, al ...
Ja ik kijk zelf ook altijd naar hun uitleg waaróm het niet mag, niet alleen of het rood of groen is. Laatst dus gerookte zalm gegeten, maar verhit door de pasta. En idd bij dingen als met kwik gaat het om de hoeveelheid. Heb een keer een klein toastje met tonijnsalade gegeten, omdat ik daar zooo'n trek in had en daar krijg je niet gelijk een misvormde baby van natuurlijk...🙈 Ik ken wel iemand die na 9 iui's, een miskraam en 1x ivf zwanger is geraakt, maar wel nog elke week 2 zachtgekookte eitjes eet, omdat ze het 'risico voor lief neemt'. Ieder haar ding natuurlijk! Maar dat zou ik dan dus niet zo snel doen, vooral de frequentie ervan. 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik had er laatst bijna een discussie over met mijn nicht. Die zei; nee hoor ...
Nou echt hè.. ben blij dat er in de decembergroep iig nog wat nuchtere mensen zitten. Deze discussie was destijds ook op het algemene gedeelte en daar had je echt meiden tussen zitten die dachten dat je van 1 garnaal al een miskraam zou krijgen "en dat ze zichzelf dan nooit zouden vergeven." Laatst nog ebi tempura garnaal sushi op, lekker man 🤤