17 Reacties
4 jaar geleden
Lastig hè, en t moet eigelijk voorverpakt zijn 😫. Het word je er qua traktaties niet echt makkelijk op gemaakt. Wij maken soepstengels met chocola. Is niet van te voor te maken maar ik kijk de kraamverzorgster gewoon lief aan 🤣. Of partner of familie. Tis heel snel en simpel te maken. Ik voeg ff een foto bij

4 jaar geleden
Je kan t evt zelf verpakken, weten ze op school toch niet of je t besteld hebt of zelf gemaakt 😄😏
4 jaar geleden
Reactie op Littleone2021
Je kan t evt zelf verpakken, weten ze op school toch niet of je t besteld h ...
Bestellen zou ook wel mogen. Maar beschuit met muisjes mocht geloof ik al niet 🙈
Ik zal eens vragen hoe streng ze zijn..
4 jaar geleden
Wij hebben ook een gezond voedingsbeleid op onze opvang maar ouders mogen dit wel uitdelen (zitten per koekje verpakt) wij eten na het fruit altijd een Maria koekje, dit is misschien iets minder gezond maar wij vinden die 1e keer niet zo erg.

4 jaar geleden
Wij hebben ook een gezond voedingsbeleid op onze opvang maar ouders mogen dit wel uitdelen (zitten per koekje verpakt) wij eten na het fruit altijd een Maria koekje, dit is misschien iets minder gezond maar wij vinden die 1e keer niet zo erg.

4 jaar geleden
Ik sta zelf voor de klas op een basisschool en ook wij hebben een gezonde traktatie beleid. Toch vinden wij bij geboorte dat daar een uitzondering voor gemaakt mag worden! Ik trakteer zelf de voorverpakte geboortekoekjes met een geboortesticker erop. Ziet er leuk uit, voorverpakt i.v.m. corona en ideaal om al klaar te zetten vooraf! Zou toch eens vragen of daar geen uitzondering voor is, fruit voor geboorte is niet echt te doen.
4 jaar geleden
Reactie op Wokkel3
Ik sta zelf voor de klas op een basisschool en ook wij hebben een gezonde t ...
Ja ik zal het ook eens vragen. Mijn dochter zei laatst dat iemand de beschuit met muisjes mee terug moest nemen 😬 we kregen nog een nieuwsbrief met dat het niet. Altijd nageleefd werd. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Maar ga het zeker checken!
4 jaar geleden
Reactie op Marieke_85
Ja ik zal het ook eens vragen. Mijn dochter zei laatst dat iemand de beschu ...
Jeetje wat vervelend dat ze het zelfs mee terug sturen. Voor het kindje dat mag trakteren echt heel zielig! Inderdaad even vragen wat ze daar mee bedoelen en of er geen uitzondering mag komen!
4 jaar geleden
Reactie op Marieke_85
Jeetje lekker dan
4 jaar geleden
Ik heb ze al klaarliggen, voor het kdv.
Een zakje uitdeel likkoekjes met een (jawel, daar is ie weer) een roze roltoeter van de Hema. Met een label eraan “Hoera, mijn zusje is geboren!”
Niet volgens het gezond trakteren beleid maar meestal stoppen de de traktatie in de tas en kunnen de ouders zelf bepalen wat ermee te doen.
Die rozijnen en knijpfruitjes kennen we onderhand wel een keer. (Geneuzel)
4 jaar geleden
Reactie op Marieke_85
Ohhh wat erg! 😲 Op mijn vorige school was het beleid dat ongezonde traktaties niet werden uitgedeeld, maar mee naar huis gingen, zodat ouders zelf de beslissing konden maken. Met beschuit met muisjes gaat dat natuurlijk lastig, maar met bijv een zakje roze of blauwe snoephartjes of doopsuiker achtige dingetjes die je bij de Jamin kan halen, zou dat bijv wel kunnen.
Misschien kan je dat navragen, of het dan wel mag? Ik vind zelf als leerkracht namelijk dat die verantwoordelijkheid bij de ouders ligt en de school niet kan bepalen of een kind iets krijgt. Maar goed, daar heb jij niks aan 🤣
En anders doosjes met (yoghurt) rozijntjes waar je een zelf geprint stickertje/etiketje op plakt? En dan misschien voor de leuk een lintje of toch zo'n prulletje eraan?
4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde dilemma. Uiteindelijk mag een voorverpakt geboortekoekje wel. Ik heb daar blauwe, kleine zeepjes in de vorm van een badeendje bij besteld. Met wat blauwe confetti in een doorzichtig zakje, leuke sticker met de naam van de baby erop en klaar! Geboortkoekjes heb ik vorige week binnen gekregen en zijn houdbaar tot april, dus kan het allemaal al lekker van te voren maken