25 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg even mee. Ik ben nu 34+1 weken en wij willen nu in deze tijd ook niet zo veel kraamvisite ontvangen. Alleen familie/vrienden die echt dichtbij staan.

4 jaar geleden

Reactie op Natasja1403

Ik volg even mee. Ik ben nu 34+1 weken en wij willen nu in deze tijd ook ni ...
Ja precies. Dat willen wij ook.

4 jaar geleden

Ik neem toch aan dat mensen niet zomaar op bezoek komen en gewoon even een appje sturen? Dan kun je alsnog de situatie uitleggen. Wij willen ook niet te veel bezoek maar ga niets speciaals op het kaartje zetten. Ik ga er vanuit dat niemand onaangekondigd op de stoep staat, heb dat echt nog nooit meegemaakt.

4 jaar geleden

Reactie op Natasja1403

Ik volg even mee. Ik ben nu 34+1 weken en wij willen nu in deze tijd ook ni ...
Hey zelfde!! Dan ben je ook 19 dec uitgerekend??

4 jaar geleden

Reactie op BatyaGirl

Hey zelfde!! Dan ben je ook 19 dec uitgerekend??
Ja klopt!:)

4 jaar geleden

Ik ga het er zelf niet apart opzetten. Mensen appen of bellen vanzelf of ze een keer langs kunnen komen, en dan is de eerste vrije plek gewoon een paar weken later pas. Mijn persoonlijke ervaring is dat veel mensen toch wel 4-6 weken wachten. Maar dat hoeft niet in elke familie/ vrienden kring hetzelfde te zijn natuurlijk…

4 jaar geleden

Reactie op rxnn

Ik neem toch aan dat mensen niet zomaar op bezoek komen en gewoon even een ...
Doe je het dan zo dat je niks over kraambezoek in de kaart zet?

4 jaar geleden

Allereerst het kaartje laat versturen;p en daarnaast alleen bezoek op afspraak, (bv via Whatsapp,) dan heb je het zelf in de hand door te zeggen dat ze op een bepaalde datum welkom zijn. En kan je ze ook nog eens wijzen op maatregelen zoals niet komen als je verkouden bent en niet de baby vasthouden. Wij willen ook heel rustig aan doen met het bezoek, dat wordt onze tactiek.

4 jaar geleden

Wij hebben er een apart kaartje bij bij bepaalde mensen met vanwege Corona dat we even geen bezoek willen.. vond het niet leuk als herinnering om het op het kaartje zelf te laten zetten dus hebben we voor een apart kaartje gekozen

4 jaar geleden

Wij laten het door de toekomstige oma's rond praten en vertellen het zelf tegen vrienden. We zetten verder op het kaartje dat men moet bellen voordat ze langs komen.

4 jaar geleden

Het beste kan je dan iets op het kaartje zetten dat ze moeten appen als ze willen komen. Dan word je niet voor t blok gezet aan de telefoon (vind ik vaak lastig), heb je tijd om na te denken over een geschikt moment, kan je reageren wanneer je wil én je kan evt een standaard reactie kopieren en plakken.😁 Je kan dan altijd nog aangeven dat jullie n.a.v. de geboorte of de rust etc toch liever willen wachten. Wijzelf doen dat ook en doen bij de meeste mensen een apart kaartje erin dat we zelf thuis printen met daarop dat wij kraamvisite ontvangen tussen bepaalde data (afhankelijk van de geboortedatum) en dan alleen van 15.00 tot 16.00. Als die tijdvakken vol zijn, moet de rest wachten tot het nieuwe jaar (ik heb een erg grote familie, dus in die ene week of 10 dagen gaan we het niet redden als we 1x per dag visite hebben hahaha). Als ons kindje na 15 dec wordt geboren, komt er sowiewo op het kaartje te staan dat we kraamvisite pas in het nieuwe jaar willen. Voor de mensen waar we het meest close mee zijn, maken we wel een uitzondering, die krijgen dat kaartje niet.

4 jaar geleden

Wij hebben ervoor gekozen niets op het kaartje te zetten qua Corona of de vraag of kraamvisite rekening wilt houden met de regels. De zwangerschap tijdens Corona is een feit, maar ik wil niet dat het als een schaduw over deze geweldige periode ligt. Onze meid wordt vanzelf een keer 30 en ik wil niet dat dan een blijvende herinnering is. Wij stoppen in plaats daarvan een extra kaartje (grootte van een pinpas) bij de kaart met daarop iets van een tekst of kraamvisite eerst contact wilt opnemen en ons wilt helpen voorzichtig te zijn met de Corona regels op dat moment. Het extra kaartje laat ik matchen met het geboortekaartje, die ik zelf heb ontworpen 😊

4 jaar geleden

Wij zetten er niks in over kraambezoek en Covid, enkel onze telefoon nummers. Vind het zonde van t geboorte kaartje als er een Covid gerelateerde tekst in staat. T beheerst ons leven al zo erg de laatste twee jaar... Ik verwacht dat familie en vrienden wel zo slim zijn om eerst even te bellen/appen als ze langs willen komen. Ouders en broers/zussen mogen van ons redelijk snel langskomen. Verdere familie en vrienden komen toch pas later. Die hebben daar allemaal wel een beetje gevoel voor (scheelt dat de meeste zelf ook kleintjes hebben). Daarnaast verwacht ik dat de meesten toch pas in januari op bezoek willen komen ivm de feestdagen en drukke december weekenden. En anders zeg ik ze dat gewoon als ze bellen/appen! 💪🏻 * 6 dec uitgerekend!

4 jaar geleden

Wij zetten er niks in. Onder ervaring van de vorige keer tijdens corona leert dat mensen wel van tevoren even een berichtje of belletje doen als ze langs willen komen.

4 jaar geleden

Reactie op Grotewens

Wij hebben er een apart kaartje bij bij bepaalde mensen met vanwege Corona ...
Dit heb ik ook vaker gezien afgelopen jaar, zo kan je toch zeggen wat je wilt zeggen zonder dat het voor altijd op het kaartje staat.

4 jaar geleden

Ik moet zeggen dat de mensen die in het geboorte kaartje dmv een los kaartje hebben aangegeven geen kraamvisite te willen, ik daar ook niet later op kraamvisite ben geweest. Als je de eerste weken geen visite wilt zou ik niks erbij zetten en dit gewoon aangeven als mensen een afspraak willen maken.

4 jaar geleden

Reactie op Erine tiek

Doe je het dan zo dat je niks over kraambezoek in de kaart zet?
Klopt, ga er niks opzetten. En anders zou ik iets doen als “op kraamvisite? Eerst even appen!” en dan kun je het alsnog uitleggen

4 jaar geleden

De eerste lockdown hebben we onze nummers erop gezet met de vraag om te bellen als visite op bezoek wil komen. Letterlijk niemand heeft het toen zelf gevraagd ;-) nu gaan we hetzelfde doen. Natuurlijk mogen mensen alleen komen als ze geen klachten hebben. Volgens mij zit dat al wel in het systeem bij iedereen, maar dat geven we dan ook wel telefonisch door.

4 jaar geleden

(In april 2020 tijdens de eerste lockdown is onze eerste zoon geboren, nu verwachten we de tweede zoon tijdens de derde lockdown van december 😜).