20 Reacties

3 jaar geleden

Hier precies het zelfde… vind het stiekem wel heel jammer😔

3 jaar geleden

Hebben wij ook. Heel actief kind en houdt niet van knuffels. Zelfs niet als die ziek is. Ik denk dat het vanzelf wel weer een keer komt.

3 jaar geleden

Hier ook! Veel te druk en actief om stil te zitten bij je of om even te knuffelen. Super leuk dat ie zo actief is, stiekem soms ook wel eens jammer

3 jaar geleden

Ben ik blij dat we niet de enige zijn😅 nu maar voor ons hopen dat ze het uiteindelijk wel willen hahaha

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook geen knuffelkont.. al begint het nu heel langzaamaan te komen. Ik krijg nu iets vaker een hoofdje op mijn schouder. Heb zelfs 2 keer ofzo een spontaan kusje ontvangen 😛😍 Maar ik blijf wat af knuffelen met hem.. en oefenen met kusjes geven 😂 "kusje voor jou, kusje voor mama". Mijn zoon liet zich ook niet knuffelen en op een gegeven moment was hij ziek, overstuur en oververmoeid dat ik hem met zn hoofd tegen mijn schouder heb vast gehouden, begon te neuriën en bouncen en daar werd hij helemaal rustig van. Is zo in slaap gevallen. Sindsdien kruipt hij steeds vaker zo tegen mij aan, ook als hij s nachts wakker wordt. Ik ga niet opgeven en blijf oefenen met knuffelen en kusjes geven op een enthousiaste blije manier (nooit tegen zijn zin in). Maar ik heb ook zo'n actief ei, altijd op alert en altijd druk..

3 jaar geleden

Hier idem! Volgens mij komt dat omdat ze te actief en geïnteresseerd zijn in alles rondom hen. Mijn zoon was ook zo als baby. Is overigens nog geen groot knuffeldier maar wel als hij moe of ziek is. Allebei mijn kindjes wilden ook absoluut niet in de draagzak. Gisteren zaten we in het vliegtuig en onze dochter blijft gewoon niet op schoot zitten, ook al was ze overduidelijk zo moe. En dan zie ik de andere kindjes allemaal zalig slapen in de draagzak bij hun mama… tikje jaloers dan hoor

3 jaar geleden

Ik heb een keer per ongeluk een kusje gekregen en nu niks meer :( goed om te lezen wel, begon me bijna zorgen te maken dat het geen knuffeldier is. Maar inderdaad teveel bezig met dingen om zich heen. Wel super dat ze zo geïnteresseerd zijn in de wereld om hen heen! Ze weten dat ze ons als vangnet hebben ♥️

3 jaar geleden

Zelfde hier. Als hij moe is komt ie soms knuffelen. En tussen t spelen door soms even snel een knuffel

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Hij wil wel graag aandacht en contact, maar knuffelen ho maar. Hij verzet zich er zelfs tegen. Dit terwijl hij de eerste maanden van zijn leven heel veel geborgenheid nodig had. Overdag hielden wij hem non-stop in onze armen. Hij kon ook echt niet slapen ergens anders. Dat is echt 180 graden gedraaid. Ben wel Blij dat ik er volledig aan heb toegegeven. Achteraf zijn dat de enige maanden in zijn eerste levensjaar geweest dat hij heeft willen knuffelen.

3 jaar geleden

Reactie op Lindaaaaaaa123

Ik heb een keer per ongeluk een kusje gekregen en nu niks meer :( goed om t ...
Nou, daar zeg je iets best belangrijks. Tekstboektechnisch is er bij een goede hechting het resultaat dat een baby de wereld om zich heen gaat ontdekken, omdat de basis goed zit. Ik geloof er trouwens niet in dat het knuffelen nooit zal komen. Ken op kdv weinig oudere kindjes die niet willen knuffelen bijvoorbeeld 😊

3 jaar geleden

Zo herkenbaar 😬 onze kleine vent wil ook niet knuffelen, zelfs niet als hij moe is.. alleen maar doorgaan en aan staan😬

3 jaar geleden

Onze dochter is echt een mega knuffelkontje en hangbeest op ons. Zou het nog uitmaken met jongetjes en meisjes toch? Hebben jullie hierboven allemaal jongetjes?

3 jaar geleden

Reactie op lientje123

Onze dochter is echt een mega knuffelkontje en hangbeest op ons. Zou het no ...
Hier een meisje😅

3 jaar geleden

Reactie op lientje123

Meisje

3 jaar geleden

Reactie op lientje123

Jongetje 🙋🏻‍♀️ Toevallig heb ik eergisteravond een hele knuffelsessie met hem gehad. Na zn bedtijd was hij wakker geworden en wou alleen bij mij op schoot in slaap vallen. Haha, blije mama hier 😍

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook geen knuffelaar. Alleen met de fles dan wil hij even rustig bij je zitten. Verder altijd aan en druk met alles om zich heen

3 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Nou, daar zeg je iets best belangrijks. Tekstboektechnisch is er bij een go ...
Hier 2 dochters die bijna nooit willen knuffelen🤷 ze willen liever zelfs spelen en ontdekken🤔 mijn oudste geeft zichzelf een kus als ze gestoten heeft😂 de oudste mag wel de jongste knuffelen 🥰 ze kunnen heel goed samen overweg echt heel schattig om te zien ze zijn altijd naar elkaar opzoek😍 en als ik ze beide ophaal van de opvang eerst even knuffelen

3 jaar geleden

Mijn baby (jongen) is bijna 12 maanden en houdt absoluut niet van knuffelen. Soms neemt hij een hap uit mijn been en is dat zijn manier van liefde tonen denk ik dan maar ;) Ik vind het wel heel jammer. Zelfs rustig op schoot zitten met een boekke als hij moe is zit er niet in 🙈

3 jaar geleden

Hier helaas ook geen knuffelaar, op schoot zitten wil hij zelfs niet. Vind ik echt wel heel jammer 🙈 ik hoop dat het nog gaat komen!

3 jaar geleden

Reactie op Herfstblaadje444

Hier helaas ook geen knuffelaar, op schoot zitten wil hij zelfs niet. Vind ...
Hoop het ook 🥲