22 Reacties

4 jaar geleden

Wij gebruiken weleda billenbalsem. Ietsjes duurder dan zinkzalf. Maar verzacht direct de billetjes.

4 jaar geleden

Bepanthen

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit op dit moment ook, precies hetzelfde als jouw dochter. Ook heel veel poepen en kapotte billen. Ik smeer billen zalf van Weleda met Calendula. Ik smeer het nu 2 dagen en zn billen zijn al bijna niet meer geïrriteerd!

4 jaar geleden

Wij deppen tussen haar billen altijd goed droog na het schoonmaken met natte doekjes en smeren het dan in met cicaplast baume B5 van La Roche-Posay, werkt hier altijd heel goed!

4 jaar geleden

Om het verschonen wat aangenamer te maken deed ik bij mijn zoontje altijd met gaasjes en olie de billen schoonmaken dan was het veel minder pijnlijk voor hem en deed altijd na deppen/drogen met een hydrofieldoek en daarna inderdaad insmeren en met talkpoeder. Hopelijk gaat het snel beter!

4 jaar geleden

Bepanthen werkt echt ontzettend snel. Zinkzalf vind ik zelf helemaal niet goed werken bij geïrriteerde huid.

4 jaar geleden

Bepanthen werkt echt ontzettend snel. Zinkzalf vind ik zelf helemaal niet g ...
Eens, werkt erg goed. Zeker als de huid ook een beetje kapot is.

4 jaar geleden

Bepanthen of sudo. Zink alleen gebruiken op open plekjes.

4 jaar geleden

Bepanthen of sudo. Zink alleen gebruiken op open plekjes.
Teminste ik werk in de zorg en zo doe ik t bij de grote oude mensen billen🤪

4 jaar geleden

Bepanthen is voor een droge huid en maakt het juist vochtig. Sudocreme werkt bij ons het beste. Dat droogt wat en gaat niet zo snel smetten

4 jaar geleden

Met wasbare billen doekjes (van badstof) en water met eventueel een beetje kokosolie krijg je de billen met veel minder poetsen goed schoon :). Eventueel kun je ook een oude handdoek in kleine lapjes knippen hiervoor.

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft er ook erg veel last van, vuurrode billen ook. Zinkzalf/sudocreme gaf geen verbetering. Sinds deze week met dr Leenarts billenzalf begonnen (Etos) en dat is echt heel fijn spul!

4 jaar geleden

Wij doet bij geirriteerde billen altijd de billendoekjes onder water houden en beetje uitknijpen, daarna pas gebruiken voor de billetjes. (Ons meisje heeft geen pijn als we met die doekjes zo schoonmaken). Bij plasluiers soms helemaal geen doekjes, maar meteen onder water schoonmaken. Bij poepluiers, eerst met die doekjes dus en daarna onder de douche. Verder meteen purelan/ lanolincreme erop smeren. We hebben alles geprobeerd, maar alleen lanolincreme hielp! We gebruiken het hier nog altijd bij rode billetjes.

4 jaar geleden

doekjes zonder parfum en alcohol gebruiken. mijn dochtertjes reageren beide sterk op doekjes met parfum en alcohol en ook op sommige luiers. hierdoor gebruik ik luiermerk kruidvat en doekjes pure van pampers. oudste dochter inmiddels 21mnd en ze heeft eigenlijk nog nooit rode billetjes gehad. mocht t idd iets gevoeliger zijn vanwege diarree ofzo dan gebruik ik bij de ene bepanthen en bij de ander calendula van vsm. ze hebben beiden een verschillend huidje en reageren anders op bepaalde zalven. na 1x al direct verschil

4 jaar geleden

Als je ervoor open staat zou je eens kunnen googlen naar BZC, er is ook een Facebook groep van. Wij houden ons zoontje vanaf dat hij 2 weken was bij elke verschoning boven het potje. Regelmatig poept hij op het potje, dat scheelt alweer een keer schoonmaken. De billen zijn dan minder vies en minder lang vies. Ik probeer ook goed op te letten welke signalen hij geeft als hij poept, zo snel mogelijk verschonen als hij toch in z'n luier heeft gepoept.

4 jaar geleden

Tegen het draaien kun je haar een electrische tandenborstel geven tijdens het verschonen. Vinden ze erg leuk om mee te spelen:)

4 jaar geleden

Wij gebruiken zinkolie op de billen en doen babyolie op de doekjes zodat het niet schuurt. Ook doekjes zonder alcohol en parfum

4 jaar geleden

Zink zalf van dokter Lenaarts of weleda met calendula. Ook honing zalf en naakt op een matje help heel goed. Ik had nog van die grote over van de bevalling.

4 jaar geleden

Als je thuis bent, alleen washandje gebruiken met water om schoon te maken. Goed droog deppen, paar keer per dag laten luchten. Wat je erop smeert ligt er een beetje aan wat voor jullie fijn werkt.

4 jaar geleden

Weleda billencreme is hier favoriet! Bij echt pijnlijke billen deppen met een nat washandje of gewoon met de billen in bad en er af laten weken... En goed droog deppen