9 Reacties

5 maanden geleden

Weinig tips. Rond deze leeftijd gaan bij sommige kids het stuurtje eraf. Zo ook bij mijn zoon. Hij is in de ochtend nu meestal rond 7:30-8:00 wakker en voorheen met slaapje 6:00-6:30. Ja het is niet makkelijk omdat hij het eigenlijk soms nog nodig heeft maar als hij wel slaapt, slaapt hij voor 21:30 niet. Het is helaas een fase 😣

5 maanden geleden

Haal je m er gelijk uit als hij wakker is s ochtends? Mijn zoon wil nog wel eens terug in slaap vallen.

5 maanden geleden

Reactie op Soeppan

Haal je m er gelijk uit als hij wakker is s ochtends? Mijn zoon wil nog we ...
Meestal wel, hij begint meteen met roepen en blijft dat ook stug volhouden. Weer in slaap vallen lijkt niet te lukken. Misschien toch een korter middag slaapje met de transitie fase van een moe en korzelig kind in de namiddag, maar wel een ‘normale’ passende bedtijd

5 maanden geleden

Reactie op Carolienos

Meestal wel, hij begint meteen met roepen en blijft dat ook stug volhouden. ...
Ah ja. Dat snap ik wel :) ik heb vanaf het hele begin dat hij baby is voor een bepaalde tijd hem er gewoon niet uitgehaald en dit ben ik steeds later gaan uitbreiden. Ik kan s ochtends voor het tijd is hem eruit te halen maar hem toe gaan, helpen met wat er aan de hand is (water, knuffel uit bed w/e) en zeggen dat het nog geen tijd is en dat ik m zo kom halen. Maar goed, als hij zo gewend is met roepen eruit gehaald te worden denk ik niet dat je hier iets mee kan.. wat ik wél net las in een ander topic is een slaaptrainer wekker. Je kan beginnen met een vroege tijd en deze steeds iets later uitbreiden. Dan kan je ook in het begin zn kamer in gaan, uitleggen dat het lampje nog op rood staat en het nog geen tijd is om op te staan oid. Het idee erachter is dat hij niet om 6.00/6.30 al uit bed is, maar juist nog even rust kan pakken in de ochtend :) ? Ik herken het chagrijnige wel hoor 😂 mijn zoon kan er ook wat van. Soms kei chagrijnig na zn middagslaap of juist als hij s ochtends er vroeg uit moet, dan is het echt een duidelijke 'nee! Jacky slapen'. Dan ga ik eerst zn brood smeren en daarna is hij pas klaar om uit bed te komen 😂 Maar lastige fase.. hopelijk valt het snel weer op zn plek 🙏

5 maanden geleden

Hi! Deze fase hebben wij ook gehad, met veel frustratie er omheen. Bij ons was echt de uitkomst dat hij overdag korter slaapt. Daardoor 'savonds lekker tussen 19 en 1930 naar bed. De eerste dagen zal hij misschien wat lastig zijn richting de avond, maar eenmaal in het ritme gaat het echt heel goed! De kleine slaapt hier zelfs van half 12 tot half 13 -13uur ongeveer, want als ik hem later laat slapen overdag is het ook drama 'savonds. Het is een beetje uitzoeken wat voor jullie het beste werkt, maar ik vermoed echt dat het aan het overdag slaapje ligt!

5 maanden geleden

Dank voor je reactie. Ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben en dat het een transitie fase is naar geen slaapje overdag meer. En dat we er even doorheen moeten dat hij in de middag dan wat huilerig en hangerig is. En even voor jezelf wennen dat er geen rust moment meer is overdag 🤭

5 maanden geleden

Ohja en een lampje kan zeker een idee zijn nog. Heb het gevoel dat we sowieso een behoorlijk temperamentvol jongetje hebben dat ik soms denk: is hij nou zo anders/ pittig dan andere kids? Of past het gewoon bij de fase van zijn leeftijd: snel boos, gillen, andere kindjes slaan etc. Maar het zal ook gewoon het nieuwe peuter-ouderschap zijn waar ik een weg in moet vinden nog.