11 Reacties

ik ben supertevreden met mijn medela harmony! daardoor heb ik van hen ook de elektrische aangeschaft 😁 je kan hem helemaal uitkoken dus zelfs tweedehands kan gewoon! anderzijds is hij ook regelmatig her en der in de aanbieding 😊

3 jaar geleden

Heb een Philips avent handkolf en vind het inderdaad ideaal voor bijvoorbeeld het aanleggen van een voorraadje. Ik kolf dan vaak even mee als mijn zoontje aan de andere kant aan het drinken is en zo ben je geen extra tijd kwijt. Nadeel van de Philips Avent is wel dat je het borstschild niet kan aanpassen, dus je moet even weten of de standaardmaat 24mm geschikt is voor jou. Maar dat weet je wellicht omdat je ook de medela al hebt.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik heb een koalaa handkolf. Ben ik erg tevreden over.

3 jaar geleden

Ik heb de ardo en ben daar niet zo tevreden over. De schilden zijn of te groot of te klein. Die kan ik dus afraden 😝 Hoe bedoel je verstopping? Wat merk je dan? Want als het overproductie is, zou ik juist afraden om te gaan kolven, dan stimuleer je het meer. Blokvoeden lijkt me dan slimmer

3 jaar geleden

Ik heb de ardo en ben daar niet zo tevreden over. De schilden zijn of te gr ...
Er komt dan nauwelijks melk uit mijn borst maar het hoopt wel op. Voelt als knikkers in mijn borst. Kan het dan weer oplossen door massage en warme douche. Heb me laten adviseren door een bevriende huisarts dat ik het zo moet doen..

3 jaar geleden

Lecithine slikken tegen borstontstekingen!

3 jaar geleden

Ik heb Avent handkolf en vind m echt top. Heb ook een Haakaa, zo’n vacuum kolf, maar krijg er met wat handwerk meer uit. Ik kan binnen 5 min handmatig zo 100ml per borst kolven met de Avent!

3 jaar geleden

Ik heb de Medela Harmony en ben daar heel tevreden over! Heb deze de eerste paar weken na de geboorte gebruikt (hadden spruw en kolven was minder pijnlijk dan aanleggen). Toen de bv goed liep een Medela Swing maxi gekocht voor het gemak. Inmiddels gebruik ik de handkolf weer regelmatig om buitenshuis makkelijk en geluidloos de druk eraf te kolven en merk dat ik vaak met de handkolf sneller kolf dan elektrisch. Aanrader dus!

3 jaar geleden

Ik heb de Medela handkolf en gebruik sindsdien nooit meer de elektrische kolf 😅 Zoveel sneller en krachtiger. Ik ga de handkolf ook mee naar werk nemen. Klein en handzaam en wat ik zeg: sneller.

3 jaar geleden

Dank dames! Inmiddels de medela gekocht, kan ik mooi combineren met de flesjes en borstschilden die ik al heb. Inderdaad super fijn om het handmatig te doen! Snel, krachtig en zonder herrie 😃
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

ik moet wel zeggen, het is wel sneller met de handkolf dus ik gebruik hem graag thuis! maar op mijn werk gebruik ik liever de swing maxi, ook omdat het gewoon een moment extra rust is tijdens de werkdag 🙈 even met de handen vrij een aflevering van een serie kijken en kopje thee drinken in mijn prive ruimte met slot hihi. ik vind het zwaar genoeg al de gebroken nachten en de borstvoeding, en als ik 3x kolf gebruik ik pas de helft van de tijd die ik wettelijk mag gebruiken! dus ik ga niet nog sneller proberen te zijn terwijl ik ook gewoon een zen moment kan pakken 😊 maar ik werk in horeca/levensmiddelen dus ren ook wel rond de hele dag 😅