10 Reacties

4 jaar geleden

Ik kan me niet heel goed herrineren, maar nu dat ik dit lees denk ik dat ik dit ook heel kort even heb gehad maar heb er niks mee gedaan ik dacht zelf aan de hormonen die wisselen en de spanning die ik had. Maar wellicht iets met de shildklier? Je zou misschien met de huisarts kunnen bespreken als het je heel erg stoort.

4 jaar geleden

Hoi hoi, Ik heb dit in mijn vorige zwangerschap heel erg gehad, en nu bij deze zwangerschap heb ik het weer (wel minder erg). Volgens de verloskundige kan het geen kwaad en heeft het er inderdaad mee te maken dat je hart nu wat harder aan het werk is dan normaal gesproken. Overigens was het in de eerste weken wel het ergst, later in de zwangerschap had ik er veel minder last van

4 jaar geleden

Ik heb precies wat jij ook hebt sinds afgelopen weekend, het voelt heel naar. Ik heb een erg lage bloeddruk dus dacht dat het misschien daardoor kwam.

4 jaar geleden

Ik!! Vooral savonds..

4 jaar geleden

Reactie op eskradek

Ik heb precies wat jij ook hebt sinds afgelopen weekend, het voelt heel naa ...
Ah! Ik heb ook een lage bloeddruk, misschien dat je er dan inderdaad eerder last van hebt

4 jaar geleden

Ook ik heb er last van. Mijn huisarts noemt het een dragende of vragende hartslag. Hij gaf aan dat het komt omdat mijn bloeddruk heel laag is.

4 jaar geleden

Oh wat top om te lezen! Ik heb hier toevallig vanavond een afspraak voor bij de huisarts gemaakt omdat ik hier ook (vooral 's nachts) last van heb.

4 jaar geleden

Dit was mijn eerste ‘symptoom’.. Ben nu 7+1 en voor t eerst gemerkt rond de 5 weken. T blijft een heel naar gevoel maar ik probeer mezelf maar voor te houden dat t onschuldig is! Anders ga ik erover stressen en wordt het nog erger.. Dus nee je bent zeker niet de enige! :) @ trotse-mama-Martine Heeft je HA die termen ook toegelicht? Dragend of vragend? Die heb ik nog nooit gehoord?

4 jaar geleden

Reactie op Martine_

Dit was mijn eerste ‘symptoom’.. Ben nu 7+1 en voor t eerst gemerkt rond de ...
Hey wat leuk, een naamgenoot 😊 Nee, niet echt eigenlijk. Ik had er ook nooit van gehoord. Destijds heb ik er ook niet verder naar gevraagd eigenlijk. Ik noemde mijn klachten, hij voelde en zei dat het geen kwaad kon. Het was al een arts op leeftijd en een antroposofische huisarts dus misschien een aparte term.

4 jaar geleden

Ik heb het ook en ook kortademigheid. Verloskundige zei Idd ook dat je hart het zwaarder heeft meer bloed etc. Niks schadelijks dus.