26 Reacties
4 jaar geleden
Wat hier heel erg geholpen heeft tegen de krampjes is orthiflor start. Dit was voor ons echt een wondermiddel, en probiotica schijnt sowieso erg goed te zijn. Bij ons waren de krampjes na drie dagen zo goed als verdwenen.
4 jaar geleden
Niet aan jezelf twijfelen. Je heb het beste met je kindje voor en je doet het super goed. Wij hebben dit probleem ook gehad en bleek verborgen reflux te hebben. Ook in het ziekenhuis werd er veel gevraagd of dit ons eerste kindje was, dat maakte mij ook boos want wij zijn degene die ons kindje aanvoelen. Blijf gewoon bellen naar je dokter om een verwijzing! 9/10 keer zit je gevoel gewoon goed.
Wij zijn toen gestart met nutrilon omneo dit sloeg bij ons wel goed aan, maar ieder kindje is anders. Ga niet van alles proberen en blijf voorlopig even bij een zelfde voeding. Anders raken de darmpjes nog meer van slag.
Sab simplex hebben wij ook eventjes gebruikt, om het evt lucht uit de darmpjes te krijgen. Maar met de omneo dit niet meer nodig. Zo zie je maar dat ieder kindje iets anders nodig heeft. Helaas worden ze niet geboren met een gebruiksaanwijzing wat het een stuk makkelijker zou maken.
Zet hem op mama! Je doet het super goed!
4 jaar geleden
Reactie op makkk
Niet aan jezelf twijfelen. Je heb het beste met je kindje voor en je doet h ...
Dankjewel voor je lieve bericht. Ik gebruik ook sabsimplex en merk helaas weinig verschil. Ik gebruik dr Brown flessen en doe ook oefeningen als fietsen. Hij kan er ook niet van slapen. Hij wordt huilend wakker en helemaal aan t overstrekken. Ik heb woensdag weer een afspraak bij de huisarts. Hoop dat ik dan de doorverwijzing krijg.
4 jaar geleden
Reactie op youssxje
Dankjewel voor je lieve bericht. Ik gebruik ook sabsimplex en merk helaas w ...
Wij gebruiken ook de dr Brown fles wel met De difrax speen omdat ik merk dat ze deze fijner vind.
Zo zielig hè en zo zonde dat je niet serieus wordt genomen voor je gevoel.
Probeer het gewoon te eisen en desnoods blijf je de dokter bellen.
Ik hoop dat je snel kan gaan genieten van je kleine wondertje!
4 jaar geleden
Reactie op youssxje
Had je kind ook last van niet willen drinken en heel veel windjes laten?
Voornamelijk heel veel krampen.
4 jaar geleden
Ik zou op je strepen gaan staan en een doorverwijzing eisen. Hoe jij de situatie schetst is het niet gewoon krampjes. Als moeder zijnde merk je echt wel verschil of het nu je eerste kindje is of je 10e. Zelf zou ik nu niet allerlei verschillende dingen gaan proberen, je kindje heeft natuurlijk steeds tijd nodig om aan iets te wennen. Zodra je de doorverwijzing hebt kan je meestal echt snel terecht.
Laat je niet wegsturen tot je die doorverwijzing hebt. Succes
4 jaar geleden
Reactie op makkk
Wij gebruiken ook de dr Brown fles wel met De difrax speen omdat ik merk da ...
Ik gebruik inderdaad ook de Difrax speen. Ja het is enorm zwaar. Heb hem nu vast terwijl ik helemaal in tranen ben. Hij heeft vanochtend maar 75cc gedronken na zijn laatste fles van 100cc om 4 uur. Dit maakt me zo kapot.
4 jaar geleden
Reactie op Nienne89
Ik zou op je strepen gaan staan en een doorverwijzing eisen. Hoe jij de sit ...
Ja dit zijn echt geen normale krampen. Ik ben als sinds hij 8 weken is met hun bezig. Het is elke keer van hoort erbij etc.. Terwijl ik zie dat hij echt last heeft tijdens het drinken en niet goed slaapt door de pijn. Ik zit er helemaal doorheen. Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik mij zo voel. Er wordt hele tijd gezegd dat ik onzeker ben terwijl ik zie hoe veel last mijn kind heeft. Het is toch serieus als hij opeens niet meer wilt drinken?
4 jaar geleden
Wij hebben na 3 weken moord en brand in huis zelf een pot pepti gehaald (kost een godsvermogen) maar na 2 dagen hadden we al een ander kind. Hebben t 2 weken aangekeken toen de dokter gebeld voor een doorverwijzing, en nu loopt die bij de kinderarts voor koemelkallergie. Echt goed op je strepen staan, als moeder zijnde merk je echt wel t verschil tussen krijsen van de pijn of iets anders. Wij werden eerst ook afgewimpeld met ja sprongetje jonge ouders dit dat…
4 jaar geleden
Agh, ik had dit kunnen schrijven. Wat zwaar voor jou! Ik herken je helemaal in het verhaal. Ik dacht zelf ook aan koemelkallergie.. ook zware darmkrampjes en maar 1 luier per 5 dagen. Ook de reflux was heel erg, ik kon haar niet op haar ruggetje leggen of alles begon te werken; ze liet winden, overstrekte zich en alleen maar aan het huilen. De huisarts en cb zeiden ook dat het de bekende darmkrampjes waren en dat de baby nou eenmaal onrustiger was dan andere baby’s. Het waren vreselijke weken en ik kan me heel goed bedenken dat je het gevoel hebt niet meer aan te kunnen.
Ik weet niet of je adviezen wil.. maar bij mij heeft een osteopaat geholpen. Dat is echt een held! Ze overstrekt zich niet meer zo erg en de reflux is minder. De darmen blijven zo pijn doen maar wij zijn nu overgestapt naar nutrilon Omneo, dat is ook wat dikker wat goed is voor haar reflux en ik hoop dat ze binnenkort wat betere luiers heeft. Hier zit verknipte koemelk in wat minder heftig is dan gewone nutrilon. Misschien heb je het allemaal al geprobeerd en ben je klaar met alle goedbedoelde adviezen maar sinds de osteopaat en de omneo hebben wij een veel rustiger kindje.
Sterkte voor jou en je kindje 💚
4 jaar geleden
Hier hadden we ook hetzelfde probleem, dachten eerst aan reflux. Hij gaf veel over, veel last van krampjes en ook ofwel diarree ofwel maakte hij maar om de 2-3 dagen stoelgang en liet zeer veel scheetjes. verschillende testen gedaan en uiteindelijk toch een koemelkallergie. Geven nu sinds 3 dagen lactosevrije melk en geeft nu niet meer over, darmpjes zijn ook rustiger alsook is hij een totaal andere baby! Hij is nu 11 weken oud. Anders dit eens proberen? Want die testen zijn geen lachertje! Hopelijk vind je snel een oplossing!
4 jaar geleden
Wat erg om dit te lezen maar oh zo herkenbaar! Ik woon in België en dan kan je gewoon rechtstreeks naar de kinderarts gaan zonder doorverwijzing... Voor reflux zijn wij gestart met gaviscon baby (hier vrij verkrijgbaar) hoe je het moet geven staat op de doos aangegeven. Hiernaast ook voeding ingedikt met gelilact (wel een ramp om op te lossen) en voor de krampen hebben we infacol gegeven. En voor het koemelkeiwit allergie zijn we overgestapt naar novalac novarice. Je moet wel weten dat bij elke aanpassing dit een beetje tijd nodig heeft om te werken...
Niet opgeven en blijven vragen stellen en oplossingen zoeken ! Je weet het beste wat er is met je kindje en je doet het fantastisch!
4 jaar geleden
Reactie op youssxje
Ja inderdaad precies die klachten heeft mijn zoon ook. Had jouw baby ook mo ...
Wel ik gaf borstvoeding, in het begin dronk hij goed maar sinds enkele weken dronk hij Max 5 a 10min… niet veel dus! Hij panikeerde precies telkens waardoor hij niet meer wou drinken of onrustig werd
4 jaar geleden
Zo herkenbaar dit. HA en CB bleven maar zeggen hoort erbij tis even doorbijten. In mijn ogen niet normaal hij kreeg altijd krampen tijdens het drinken en hele heftige. Nu werkte bij ons de nutrilon omneo gelukkig wel ik ben gewoon zelf actie gaan ondernemen.
En als je sterk het vermoeden van koemelk allergie hebt zou ik zeggen gewoon speciale voeding proberen maakt t geen verschil weet je teminste dat het daar niet aan ligt.
De enige tip die ik verder heb voor krampen en reflux is op de buik laten slapen mits je zoontje dat fijn vind. Hier werkt het heel.goed hij lijkt het zo allemaal veeel beter te verdragen
4 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde ervaren als jij mu doet. Ook niemans die ons serieus wilde nemen en ons elke keer wegstuurde met dat er niks is. Ik heb toen zelf een pot pepti voeding gehaald van hero baby, je hebt ook pepti van nutrilon. Wij merkten al heel gauw verschil met de pepti voeding. Sinds een week krijgt hij neocate, deze heeft hij voorgeschreven gekregen van de arts van het CB. Deze voeding werkt voor mijn zoontje nog net wat beter.
Maar even terug naar jou, laat je niet zomaar wegsturen hoor, moedergevoel is altijd het juiste ! Die artsen kunnen gewoon heel laks zijn en het wegschuiven alsof er niks aan de hand is.
4 jaar geleden
Reactie op youssxje
Dankjewel voor je advies! Mijn zoontje dus ook.. Drinkt jouw zoontje nu wel ...
Jaa hij dronk gelijk zijn flesje weer leeg hij stopte met drinken door de krampjes. Ook hebben wij er een speen maat m opgezet wat met een s vond hij het blijkbaar te lang duren. We zijn nu alweer aan t afbouwen met omneo denk een week of 4 gebruikt gaat tot nu toe prima.
4 jaar geleden
Ik heb net hetzelfde met mijn dochtertje van 13 weken. Eten is nooit een probleem geweest maar sinds 1,5 week is het alleen maar drama als ze moet eten.
Ik gaf bv en begon sterk aan mijn productie te twijfelen, vandaar bezoek bij de kinderarts. Hij vermoedt KMA (ze had nl ook eens wat bloed in haar pamper) en gaf me de raad Novalac rice te proberen en zelf lactosevrij te eten. Na 10 dagen zou ik een positieve evolutie moeten merken. Nu gaat dit echt helemaal niet goed, ze drinkt zo weinig dat ik er echt wanhopig van wordt. Soms drinkt ze 5 minuutjes aan de borst, soms totaal niet. Ik durf niet zelf gaan experimenteren met andere voeding….