4 Reacties
4 jaar geleden
Wat rot, mogelijk inderdaad iets te gulzig gegeten. Wat soms kan helpen is de kleine tussen het voeden door even te laten 'ontluchten' in een soort van kikkerpositie met licht opgetrokken knieën tegen jouw aan. Dan kan zowel van onder als boven de lucht eruit. En daarna weer verder met voeden.
Opzich kunnen de kleintjes best veel spugen en lijkt het soms ook al gauw veel meer dan dan het daadwerkelijk is.
Een tip die wij kregen van de kinderarts bij onze eerste was gooi eens 20 ml melk op je aanrecht leeg, dat is echt een immense plas. Terwijl de kleine al steeds meer gaat drinken. En ze deze hoeveelheid dus goed kunnen missen.
Projectielbraken is overigens wel echt extreem daarbij komt de spuug soms wel 2 meter ver. En komt er echt onwijs explosief uit.
Zolang de kleine verder tevreden is en genoeg volle luiers heeft zou ik me er niet zo'n zorgen over maken. Gewoon wat meer omhoog en soms wil een handdoek onder het hoofdeinde van het matras ook helpen tegen lichte reflux. Of een dikke encyclopedie onder de pootjes waardoor het hoofdeinde net iets gelift staat. Overigens als je je echt zorgen maakt over het spugen kun je altijd even contacten met de ha toch?
Succes! En geniet van de kleine ❤️
4 jaar geleden
Rond de 10 dagen lees je wel vaker dat de kleintjes (wat meer) last van krampjes krijgen (mijn man en ik zeiden nog bij de eerste, net nu de Kraamzorg weggaat krijgen wij de ellende s avonds en s nachts 😅).
Niet echt tips dus, maar wel herkenbaar. Wij hebben toen de hele avond met onze zoon op de arm gelopen, met de voetjes ‘fietsbewegingen’ gemaakt en buikje gemasseerd.
Ten aanzien van snelle en gulzige drinken: als je met fles voed, dan adviseer ik je om even te zoeken naar ‘therapeutisch voeden’. Dat is een andere natuurlijke houding van de fles, waardoor ze moet werken voor haar melk en het ook wat geleidelijker binnen komt.
Als je bv geeft en ze drinkt gulzig, dan zou je een andere houding kunnen proberen, waar de zwaartekracht ook iets minder invloed heeft (dan komt de melk wellicht te snel). Ik meen de rugby houding, maar het is echt te lang geleden voor mij om goed te weten welke het ook alweer was 🤣
Misschien heb je wat aan bovenstaande tips.
4 jaar geleden
Het kan idd gulzig drinken en/of krampjes zijn. Op de rug leggen en die fietsbewegingen maken kan helpen en anders rondlopen met de kleine op je onderarm. Dus het buikje op je onderarm, armpjes en beentjes laten hangen langs je arm en hoofdje/nekje in je hand. Dat is ook een fijne houding voor ze, als ze wat last hebben van hun buikje. Hydrofiel of monddoekje over je hand, voor als er wat uitkomt😊
4 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken en de reacties, dat doet me goed!😘 indd precies nadat de kraamzorg weg is! Maakt je toch een stukje onzekerder dan.