15 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde.. lees even mee. Heb wel vandaag van die geleiders gekocht voor het rolgordijn zodat er geen licht komt langs de zijkanten

4 jaar geleden

Wij hebben plissé gordijnen voor de ramen en overgordijnen. Zodat haar kamer echt donker is. Zonder die overgordijnen komt er ook te veel licht binnen als ik de plissé gordijnen helemaal dicht doe en blijft ze ook rond kijken. En eigenlijk zodra we de overgordijnen dicht doen is het donker en zie je haar ook meteen rustig worden.

4 jaar geleden

Wij hebben rolluiken en gordijnen, pikdonker 😂 maar we doen ze bewust niet helemaal dicht, zodat ze toch nog wat licht gewend zijn.

4 jaar geleden

Wij hebben een rolgordijn met een gordijn ervoor overdag doen we alleen het gordijn dicht 's nachts beide zo herkent ze het verschil tussen dag en nacht en als ze ergens anders slaapt geen gezeur met te licht op de kamer

4 jaar geleden

Reactie op unoo

Ik heb precies hetzelfde.. lees even mee. Heb wel vandaag van die geleiders ...
Wil je even laten weten of dit werkt? Wij hebben een verduisterend rolgordijn, maar met de avondzon komt er behoorlijk wat licht langs. Niet dat dat heel erg is, maar ik weet nog dat ik dat zelf als kind (basisschool) heel lastig vond met inslapen

4 jaar geleden

Wij hebben dit als tijdelijke oplossing om t wat donkerder te maken

4 jaar geleden

Wij hebben heel creatief ahum... zwarte vuilniszakken op de ramen geplakt nog extra 🙈

4 jaar geleden

Hii! De kamer van onze dochter is ook niet heel donker, maar ze doet het eigenlijk steeds beter met haar slaapjes. Ik denk echt dat het al een hoop scheelt als het meeste licht wordt tegen gehouden. Probeer hem de tijd te geven om te wennen. Mocht het inderdaad niet lukken, kan je de kamer nog donkerder maken door andere gordijnen te nemen.

4 jaar geleden

Wij hebben aan twee kanten van het verduisterend rolgordijn een plastic profiel geplaatst. Werkt heel goed!

4 jaar geleden

Wij hebben aan twee kanten van het verduisterend rolgordijn een plastic pro ...
En met gordijn dicht.

4 jaar geleden

Reactie op A1992_

Wij hebben heel creatief ahum... zwarte vuilniszakken op de ramen geplakt n ...
Let daarbij wel op dat de zon er niet op schijnt whaha Anders is het 🌟 in je raam whaha

4 jaar geleden

Hier slaapt ze gewoon in een lichte kamer, vooral beneden nog. En boven heb ik een rolgordijn. Ook niet pikkedonker.

4 jaar geleden

Reactie op december2021#

Wij hebben dit als tijdelijke oplossing om t wat donkerder te maken
Wij zijn met een slaapcoach aan de slag gegaan en die gaf ook aan; maak het zo donker mogelijk. Echt 80/90%. Dat als je ogen wennen dat je hem net aan kan zien liggen. Wij hebben toen ook dit gordijn aangekocht! Werkt top! Ik neem het ook mee naar mn moeder 1 x per week en binnenkort ook op vakantie. Dit was voor ons echt de truc dat ie beter slaapt!

4 jaar geleden

Bij ons op de kamer is het ook heel donker.. ik leg haar overdag nu in haar eigen kamertje en hier is het ook eens stuk lichter. Na een weekje slaapt ze hier ook heel goed in. Ze was ook even bezig met het ontdekken van haar kamer. Ik heb er ook aan gedacht om het donkerder te maken.. ik ben alleen bang dat kinderen uiteindelijk niet meer in een lichte kamer kunnen slapen als ze pikdonker gewend zijn.. weet niet of dat zou kunnen..