7 Reacties

4 maanden geleden

In het weekend doen wij meestal niet zoveel🙈 Maar goed, ik werk momenteel tijdelijk de zaterdagochtend. En zondag soms naar familie. Ik heb zelf 2 vrije dagen doordeweeks. Op de ene dag gaat ons zoontje de ochtend naar kdv en in de middag doen wij de weekboodschappen. En einde middag mag hij iets kiezen voor aan tafel (tekenen/kleien/spelletje). De andere dag is ruimte voor een activiteit. Dat kan zijn naar de 'leuke' winkels of zwembad of (binnen)speeltuin.

4 maanden geleden

Reactie op MasKev17

In het weekend doen wij meestal niet zoveel🙈 Maar goed, ik werk momenteel ...
Wij hebben trouwens best wat speelgoed in de tuin. Dus op zulke warme dagen vermaakt ons zoontje ook prima in de tuin en hoeven we helemaal niets te doen😂

4 maanden geleden

Ik merk dat ik graag de deur uit ga om bezig te blijven. Rustig er naartoe fietsen is dan ook tijdvullend. Meestal zijn dat gratis activiteiten als bibliotheek, kinderboerderij, park of waterspeeltuin. Maar ik doe ook graag betaalde activiteiten, wat dat betreft wordt hij wel een beetje verwend. Zo ga ik aanstaande woensdag weer een keer samen zwemmen. Ook gaan we bij slecht weer wel eens naar de binnenspeeltuin.

4 maanden geleden

Reactie op mmmiriammm

Ik merk dat ik graag de deur uit ga om bezig te blijven. Rustig er naartoe ...
En is de kleine daar ook vaak voor te porren en enthousiast? Voor mijn gevoel heb ik soms dat ik hem zo moet enthousiasmeren om erop uit te gaan dat het schoenen aan doen, jas aan, op de fiets stappen al zoveel ‘moeite’ kost dat ik denk: voor wie doe ik dit? Ligt misschien aan mijn redelijk opstandige, sterke eigen wil, mannetje. Maar ik vraag me af of andere kids ‘makkelijk’ mee gaan als wordt voorgesteld: we gaan naar de bieb of kinderboerderij ?

4 maanden geleden

Reactie op Carolienos

En is de kleine daar ook vaak voor te porren en enthousiast? Voor mijn gev ...
Ja ik moet zeggen dat hij daar meestal wel enthousiast over is. De kinderboerderij is vooral een hit vanwege alle steppen en driewielers. Verder is hij een boekenwurm, en vaak plan ik de bibliotheek op een dag dat er ook wordt voorgelezen. Wat hem een tijdje heeft tegengehouden is het feit dat hij dan naar een vreemde wc moet (zindelijkheid gaat redelijk, maar is nog niet vanzelfsprekend). Als ik in het weekend boodschappen wil doen, roept hij vaak zelf al dat hij met me mee wil.

4 maanden geleden

Thuis koekjes bakken of knutselen is ook leuk! Al geef ik toe dat je daar meestal maar een half uurtje mee vult, daarna is de concentratie weer weg. Maar trots dat hij daarna is...

4 weken geleden

Koekjes bakken, naar de bieb, wandelen in het bos, naar de dierentuin (we hebben een abonnement), naar een (indoor)speeltuin, rondje fietsen, kleien, kleuren, bordspelletjes spelen, op bezoek bij opa’s & oma’s of tantes, boodschappen doen en hem mee laten helpen, kinderboerderij, zwemmen of gewoon een middag thuis spelen met het speelgoed.