3 Reacties

2 maanden geleden

Hier slaapt hij nog ongeveer anderhalf uur ‘‘s middags maar er zijn ook dagen dat hij het dutje overslaat. Ik laat hem altijd tot Max. 14.30 uur slapen anders wordt het in de avond helemaal niks. ‘s avonds gaat hij om 19.00 uur naar bed. Wanneer ik ga merken dat de nachten slechter gaan dan mag hij tot Max 14.00 uur slapen en zo ga ik dat langzaam terugbrengen tot geen dutje meer. Kan dus nog heel lang duren of het is binnenkort gewoon voorbij.

één maand geleden

Mijn zoontje (28 mnd bijna) slaapt in de middag 2 uurtjes, soms 2,5 uur. Tussen 19u en 19:30 ga ik met hem naar boven voor het bedriedeltje (douchen, plassen tandenpoetsen). Hierna valt hij binnen 5/10 min in slaap. Ik zie aan hem ook niet altijd dat hij moe is (zeker als ik het hem vraag is hij nooit moe haha), maar met dit ritme slaapt hij altijd snel en goed, zo weet ik dat hij toch moe is rond die tijd.

één maand geleden

Onze dochter(27 maanden) gaat haarzelf altijd een beetje in de weg zitten als ze moe is; wilt nergens mee spelen en alleen met dingen gooien. Laatste paar dagen gaat ze steeds op van alles liggen, inclusief m’n konijn en zegt dan ‘slapen’. Ik kan nog niet echt zeggen of dit nieuw of toevallig is, maar ze is dan wel echt moe. Meestal wordt ze rond half 7 / 7 uur wakker. Ze ligt rond 1 uur / half 2 op bed en niet langer dan 3 uur. ‘s Avonds gaat ze tussen half 8 en kwart voor 8 naar boven en slaapt ze rond 8 uur.