14 Reacties

één jaar geleden

Ligt ook een beetje aan de tijden (kinderen wakker of slapen) en taken (alleen opletten en spelen of ook eetmomenten bijvoorbeeld)

één jaar geleden

Er spelen meer factoren mee. Op hoeveel kinderen past ze op? Zijn de kinderen wakker of liggen ze al op bed? Onze oppas is 21 jaar, mbo 4 pedagogisch medewerker afgestudeerd. Volgt nu de opleiding pedagogiek. Krijgt van ons 7,5 per uur, maar we ronden altijd af naar boven dus het verschilt. Maar nooit minder als 7,5 en nooit meer dan 12,5 per uur. Ons zoontje brengen we zelf naar bed, dus ze hoeft alleen op de bank te zitten en tv te kijken. De zak chips en fris krijgt ze van ons 😉.. in al die keren is ze 2x even naar boven moeten gaan om de speen te geven. Met Pasen en kerst krijgt ze een extraatje van ons (chocolade paashaas en met kerst een cadeaubon). Nu ze met vakantie ging heb ik haar wat extra geld toegestopt. Ze is betrouwbaar, lief en mag haar graag.. dus vind het leuk om soms een extra blijk van waardering te geven!

één jaar geleden

mijn oppasmeisjes zijn ook tieners die ik persoonlijk ken, allemaal rond 15/16 jaar. ik geef ze 5 eu per uur, afgerond naar boven.

één jaar geleden

Ze past bij ons alleen op als ons zoontje slaapt zodat ze geen omkijken naar hem heeft. 14 jaar, €5 (haar moeder stelde €3,50 voor) maar vond dit wel een makkelijk rond bedrag 😂

één jaar geleden

Mijn collega krijgt €6,50 als 2 kinderen slapen en €7,50 als ze wakker zijn , om je nog een voorbeeld te geven. Maar zij is ‘al’ 18 jaar

één jaar geleden

Oh wauw, 13 jaar. Persoonlijk zou ik dat wat jong vinden. Ik weet natuurlijk niet wat je gaat doen. Even een etentje om de hoek? Persoonlijk zou ik minimaal 16 jaar willen

één jaar geleden

Reactie op 2021November

Er spelen meer factoren mee. Op hoeveel kinderen past ze op? Zijn de kinder ...
Wat een fijne oppas en wat een fijn iemand ben jij om voor op te passen!@

één jaar geleden

Reactie op Franciscaph

Oh wauw, 13 jaar. Persoonlijk zou ik dat wat jong vinden. Ik weet natuurlij ...
Bij ons was ze ook 13 toen ze begon. Maar ze past alleen op als ons zoontje slaapt , na 20:00 u als we is een verjaardag oid hebben en hij wordt nooit wakker. Ze woont tegenover dus mocht er iets zijn, kan ze haar moeder halen. En wij wonen in een dorp en hebben haar als oppas als we iets in het dorp hebben dus in max 5 min zijn we thuis als ze zou bellen. Dus ligt een beetje aan de situatie…

één jaar geleden

Reactie op rjv1997

Bij ons was ze ook 13 toen ze begon. Maar ze past alleen op als ons zoontje ...
Ja zeker! Dat scheelt idd. Ik mocht ook heel jong op mijn neefje en nichtje passen. Was toen ook een jaar of 13/14. Ze woonde idd bij ons in de straat, dus mijn moeder kwam als er wat was.. en idd altijd savonds!

één jaar geleden

In Amsterdam ligt het echt mega hoog. Dat zijn dan wel vaak studentes voor 15 per uur. Ik kreeg vroeger op de middelbare ook al een tientje. Maar denk grote stad wel duurder

één jaar geleden

Ik hoorde van een collega die haar oppas van 12 jaar 2,50 per uur gaf. Dan kan ze nog wat groeien in haar salaris :). Maar laatst was ik helemaal in shock!! Mijn schoonzus kende iemand die een oppas van 9(!!!!) jaar had! En die paste ook nog eens op 3 kinderen. Heel onverantwoord want die zou je nog niet eens alleen in haar eigen huis achter laten toch?! Ik vond het heel bizar. Ik zou 12 jaar wel aandurven.

één jaar geleden

Mn zusje past bij ons wel een op. Wel alleen als de kinderen slapen. Ze is 16 en verdient bij haar zaterdagsbaantje 4 euro in het uur dus dit betaal ik haar ook. Ik paste altijd gratis op bij verschillende gezinnen 'vroeger' dat was gewoon normaal haha. Maar als ze haar zaterdag avond opgeeft voor mij dan wil ik daar wel wat voor terug doen, en tja.. dat geluk heb je als nakomer.. Maar ik zou zeker niet te hoog gaan.. als 13 jarig kind is 2.50 toch al super leuk! Avondje oppassen is ook leuk, en als je wat lekkers neerlegt... Of een vast bedrag per avond 7.50 tot 10 a 15 euro..

één jaar geleden

Ik vond het ook heel moeilijk. Ik heb een teamgenoot van halverwege de twintig die oppast. Haar reguliere baan is ook met kinderen. Ze heeft nu twee keer opgepast, ca 3 uurtjes en beide keren 30 euro gekregen.

één jaar geleden

Reactie op mmmiriammm

Ik vond het ook heel moeilijk. Ik heb een teamgenoot van halverwege de twin ...
Overigens hoop ik straks als mijn nu 2jarige wat ouder is ook gebruik te maken van de tieners in de buurt, die krijgen uiteraard wat minder.