13 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt s ochtend nog een fles van 180. En in de avond een fles van 210. En dan overdag drinkt hij 1 tot 1,5 beker water of thee en tussen de middag een kleine beker melk. Geef het sowieso bij eet-momenten (zoals fruit in de ochtend of cracotte in de middag). En als ik vind dat hij te weinig drinkt op dat moment, bied ik het tussendoor nog een keer aan .

3 jaar geleden

500ml per dag ong zeiden ze tegen ons vanaf 1j

3 jaar geleden

300/400 klinkt in mijn oren wel weinig, bij het CB hier zeiden ze 300/400 ml melk en niet gespecificeerd meer aanbieden. Ik geef dus nog 3 bekers melk aangelengd met water en hij begint eindelijk ook een beetje water te drinken. Hier staat wel de hele dag de beker binnen bereik, maar ik geef naast melk alleen water en heel af en toe thee. Dat lijkt me niet schadelijk voor de tanden, water zeker niet.

3 jaar geleden

Advies cb is 500 cc vocht waarvan 300 cc melk

3 jaar geleden

Hij krijgt 3 keer overdag bv, soms 2 en snachts nog een paar keer op verzoek. Hij heeft een fles van 580ml en drinkt meestal de helft en soms helemaal leeg.

3 jaar geleden

Hij krijgt 3 keer overdag bv, soms 2 en snachts nog een paar keer op verzoe ...
Ohja er zit trouwens water in zijn fles

3 jaar geleden

Op internet vind ik 100/110 ml vocht per kg. Dat zou ruim 900 ml zijn voor mijn zoontje. Dat lijkt mij ècht heel veel...😶 Dat drinkt hij bij lange na niet...🙄

3 jaar geleden

Oké als ik zo lees, dan is 500 ml redelijk normaal. Dan ga ik gewoon dit blijven doen, en proberen tussendoor extra water aan te bieden.

3 jaar geleden

Even een reactie op jouw laatste alinea. Wij zetten de hele dag een 360 graden beker met water voor de kleine klaar. Niet slecht voor de tanden, geen zoet erin, maar zo leert ze zelf om te drinken als ze dorst heeft ipv op gezette tijden. Mijn oudste zoon mag ook altijd wat te drinken pakken, wanneer hij maar wil. Ik denk dat je met water en een goede beker niks te vrezen hebt voor het gebit, maar wel veel wint. (Ik drink zelf ook liever veel kleine beetjes, ipv naast mijn maaltijd een heel glas in 1x. Eten vult immers ook!)

3 jaar geleden

Reactie op Emmetje83

Even een reactie op jouw laatste alinea. Wij zetten de hele dag een 360 gra ...
Dat probeerde ik ook, alleen moet ik hem echt wel stimuleren om te drinken. Hij kruipt de hele kamer nl door en dan ligt de beker ergens in de keuken en zit hij in de woonkamer. 😅 Dus vandaar dat ik hem sowieso op vaste momenten drinken aanbied en dan tussendoor, gedurende de dag vis ik continue die beker ergens vandaan 😂 Soms ontdekt hij hem zelf en drinkt hij, maar vaak zit hij zo te spelen dat hij hem niet in de gaten heeft. Hij geeft het trouwens wel goed aan dat hij niet (meer) wil, wanneer ik de beker aanbied. 👌🏻

3 jaar geleden

Hier krijgt die s ochtends pap van 150 Ml melk gemaakt, en de hele dag staat er een beker drinken, hij drinkt er meestal 2 -2.5van op wat ongeveer 600 -700 ml is. En s avonds drinkt die nog 60-70 melk. Dus wij komen wel ruim aan een liter vocht. Volgende t cb was t prima want hier houden ze 100 ml vocht per kg aan.

3 jaar geleden

Hij heeft gewoon een hele dag een beker drinken, is t op krijgt ie nieuwe.

3 jaar geleden

S ochtends 100 ml melk Met fruit soms wat water ligt eraan hoe veel tijd die ervoor die melk op heeft Met lunch 250 ml water met beetje diksap Na middagdutje 250 water met beetje diksap Voor het slapen 100 ml melk dus zitten sowieso op 700 ml