10 Reacties

4 jaar geleden

Toevallig ben ik met mijn vriend sinds januari al bezig met verbouwen, en is toch best een opgave met werk tussen door en dingen die ik zelf kan doen ivm stof en bepaalde chemische geuren maar ook dat veel dingen te zwaar zijn Wij hebben een mooi jaren 20 woning gekocht maar alsjeblieft vergis je niet heel veel kan je beter overlaten aan je partner of een bedrijf die je in kan huren! Wij zijn momenteel alleen voor het aankleden van het huis 🙈

4 jaar geleden

Ja, het lijkt mij ook wel een opgave. Maar voor de lange termijn levert het dan wel heel veel op. We willen inderdaad wel het beste laten doen, dat scheelt dan wel denk ik. Succes met de aankleding :)!

4 jaar geleden

Verbouwen kan heel stressvol zijn. En uit mijn eigen ervaring gaat er altijd iets niet volgens plan. Als je het wel doet zou ik zeker in je eigen woning blijven wonen. Er komt al veel op je af. Je wil er positief op terug kijken

4 jaar geleden

Mijn broer en schoonzus hebben verbouwd terwijl ze zwanger was. Aan het einde enorm stressvol! Ze zaten in een tijdelijk huis, ze kreeg nesteldrang waar ze helemaal niks mee kon en is maar net op tijd terug kunnen verhuizen. Ze was het echt zat op het eind! Maar, als je in je eigen huis kunt blijven wonen is het misschien wel ietsje anders. Dat is dan toch nog een vertrouwde omgeving. Heb er zelf geen ervaring mee maar het idee staat me niet direct aan na dit voorbeeld 😅

4 jaar geleden

Mijn vriend en ik zitten momenteel middenin de verbouwing van ons huis en verwachten ook eind dec ons eerste kindje. Aanvankelijk zou het in juli al klaar zijn, maar door allerlei omstandigheden - oa moeten procederen voor wat dingetjes - wordt het nu waarschijnlijk eind oktober. We zitten gelukkig prima in een fijn (tijdelijk) appartement, maar fulltime werken plus een forse verbouwing en zwangerschap is niet ideaal. Zou er goed over nadenken, kijken wat daadwerkelijk echt nu zou moeten en eventuele alternatieven overwegen :-)

4 jaar geleden

Wij gaan hetzelfde tegemoet. Wij krijgen volgende week de sleutel van een huis wat van top tot teen verbouwt moet worden. Mijn vriend (en zijn vriendengroep) verbouwen omstebeurt een huis dus mankracht genoeg. Onze tweeling komt in december en naar verwachting is het huis pas klaar in februari. Wij houden dit huis aan zodat ik en de kleintjes niet midden in de verbouwing troep zitten. Ik hoef, naast het papierwerk, voor de verbouwing ook niks te doen. Alleen de zorgen dat de mannen te eten krijgen op de bouw. Verder hebben wij afgelopen vakantie al de zolder uitgeruimd en alles naar de stort gedaan wat weg kon. Dat scheelt straks weer met het verhuizen. Ik denk dat als je een goede planning en taakverdeling maakt je er wel aan uit komt!

4 jaar geleden

Bij ons wordt nu de badkamer en wc beneden verbouwd, ik ben begin dec uitgerekend. Komende 6 weken in de zooi en 3 weken geen douche. Van te voren (in t voorjaar) dacht ik oh ruim op tijd, geen probleem. Merk nu dat ik toch meer last heb van het gedoe en de onrust in huis dan anders (we zijn al drie jaar beetje bij beetje het huis aan het verbouwen). Normaal kan ik dat prima hebben maar merk dat ik nu toch al meer in de fase kom waarin ik rust in de tent wil. Babykamer wordt meegestuct met badkamer dus daar kunnen we ook nog niks aan doen. Maar goed, het komt wel goed maar fijn is anders. Ik zou in ieder geval in je eigen huis blijven tot even na de bevalling voor de rust voor jezelf en je baby maar het is natuurlijk voor iedereen anders.

4 jaar geleden

Verbouwing kan idd wel stressvol zijn maar scheelt een hoop als je in je eigen huis kunt blijven. In de troep is niet echt fijn en iets tijdelijks is ook niet het ideaalst is mijn ervaring. Wij lopen gelukkig aan het einde van de verbouwing toe van de bovenverdieping dan moet de woonverdieping nog gedaan worden.. maar dit stellen we denk maar uit een paar maanden na de bevallen.

4 jaar geleden

Met mijn vorige zwangerschap heb ik hele tijd geklust tot op de laatste dag. Wij konden toen alleen nog maar boven wonen. De keuken, hal en wc beneden waren wel klaar. Woonkamer werd in de kraamweek gewoon in geklust door mijn man, en ook ik stond vrij snel weer te klussen. Maar.... Ik raad het je niet echt aan.. t is te doen, maar fijn is anders... Niet echt kunnen ontspannen, beetje in de stofzooi zitten. Net een kleine gekregen, wat al vrij veel energie vraagt. Het kan dus wel, maar echt aan te raden is het niet. Ik zou overwegen of dit echt de woning is die jullie graag willen, of het de woning waard is om nog te klussen. Of dat je toch nog prima woont en wel paar jaartjes nog kan wonen (of misschien instap klare woning kopen)

4 jaar geleden

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! We hebben besloten een bod te gaan doen! Maar wel afgesproken dat we in ons huidige huis blijven totdat de grote dingen gedaan zijn én dat we het meeste laten doen. Beiden geeft mij wel de rust dat we dan ook rust en reinheid hebben voor de baby :).