11 Reacties
4 jaar geleden
Geen antwoord op je vraag maar pruimenpotjes hielp hier heel goed. Maar ze had wel iets vaker ontlasting dan bij jou! Kan je nog ernaast proberen.
4 jaar geleden
Helpt hier enorm goed! Dat van de urine herken ik niet. In t begin gebruikt en nu met vaste voeding weer veel last van dikke keutels. Paar dagen gebruiken en het komt er langzaam uit. Advies van kinderarts: Als je af en toe gaat geven kunnen de darmen er niet aan wennen. Dus structureel geven als het helpt. Zodra het werkt kun je afbouwen/spelen met de dosering, bijv naar 1x per dag/om de dag.
4 jaar geleden
Wij hadden hier aan t begin forlax. Van lactulose krijgen kindjes meer krampjes word gezegd. Kan je niks doen met de voeding ? Extra vezels extra water ?
4 jaar geleden
Onze meid had ook een lastige stoelgang, 1x in de 10 dagen was bij ons ook ‘normaal’, toen hebben we via de huisarts lactulose voorgeschreven gekregen.
Het hielp wel alleen kreeg ze er juist ook meer krampjes van.
Toen zijn we doorgestuurd naar de kinderarts die de krampjes ook beaamde en via haar hebben we forlax voorgeschreven gekregen en daar gaat ze echt heel goed op.
Stinkende urine kan ik me niet herinneren met de lactulose, maar het kan inderdaad wel een paar dagen nodig hebben voor de werking.
4 jaar geleden
Reactie op Lien339
Ik kan zo snel niet vinden welke voor baby's mag. Kun je misschien een foto ...
Oh ja sorry, dat had ik er misschien moeten bij zeggen. Op de verpakking staat vanaf 2 jaar, maar dat is gewoon macrogol dus mag vroeger hoor (ben apotheker 😄).
Goed dat je de arts gebeld hebt. Hopelijk is je dochter snel geholpen!