17 Reacties
4 jaar geleden
Ik zit in dezelfde situatie, heb ook geen idee wat ik moet doen en mn contactpersoon heeft op dit moment vakantie en niemand die mij wat kan zeggen wat ik wel en niet kan doen.
4 jaar geleden
Reactie op Bellaisa
Volgens mij kun je met dit soort situaties bij de gemeente terecht.
Ik woon zelf in twente en heb gebeld met de gemeente maar ze doen hier niks mee. Ik heb nu beide kindjes op een wachtlijst staan van ruim een jaar, zit sterk te twijfelen om mn contract te beëindigen nu ik nog in proeftijd zit en gewoon te wachten tot mn kinderen naar de opvang kunnen en dan pas te solliciteren. We hebben zelf ook geen mensen om ons heen die kunnen oppassen dus dan staan we er dus hele maal alleen voor.
4 jaar geleden
Als je in de WW zit is het een vereiste dat je beschikbaar bent voor werk. Geen opvang voor je kindje is geen geldige reden om niet beschikbaar te zijn voor werk. Heel hard maar dat is wel de realiteit.
Je kunt het altijd bespreekbaar maken natuurlijk.
4 jaar geleden
Reactie op 2021November
Als je in de WW zit is het een vereiste dat je beschikbaar bent voor werk. ...
Ik lees nu dat je zelfs verplicht bent om dit te melden bij UWV.. Je riskeert anders een boete

4 jaar geleden
Reactie op Lililian
In Noord! Heel benieuwd welke opvang dat is 😱 zijn ook bereid eerst wat ve ...
Ah ok! Bel eens naar kinderopvang de liefde. Zit in west (Bilderdijkstraat). Daar stond mijn zoontje ingeschreven maar zij werken niet met een wachtlijst. Althans toen niet. Zou gewoon even bellen 😊
4 jaar geleden
Reactie op Lililian
Maar vraag je dan in de tussentijd geen WW of iets aan? Dat is een lange ti ...
Ik heb op dit moment uitkering maar moet morgen beginnen met werken. Raar maar moet morgen voor dat ik begin mn contract tekenen, ga die eerst goed door lezen voor dat ik überhaupt iets teken want heb 2 verschillende dingen gehoord van managers daar en daar heb ik geen goed gevoel bij. Eerst dat zien en dan pas weer stressen over opvang.
4 jaar geleden
Ik had ook die situatie. Wij hebben KDV dus door moeten betalen en zijn semi failliet gegaan. Soms kan je beter even makkelijk uitzendwerk denk ik aangaan. Heb ik ook gedaan en vanuit daar verder gesolliciteerd. Dus, op de gok aanmelden, laten gaan en dan als de wiedeweer wat scoren en vanuit daar verder.
Misschien heb ik een andere oplossing gemist.
4 jaar geleden
Ik had gister iemand van de gemeente aan de telefoon en omdat mn jongste kind onder de 5 jaar is kan ik vrijstelling voor sollicitatieplicht krijgen tot ze naar de basisschool gaat. Misschien iets om na te vragen? Dan kan je altijd nog een opvang zoeken, je aanmelden voor de wachtlijst en wanneer het bijna zo ver is om dan pas werk te zoeken.