5 Reacties

3 jaar geleden

Wat hier een deel van het jengelen heeft verholpen is gebaren. Zo kan ze soms dingen duidelijk maken als dat ze klaar is of wil spelen of hulp nodig heeft

3 jaar geleden

Ook hier een kindje wat veel opgepakt wil worden. Het kan helpen om te weten dat kindjes jengelen niet om te manipuleren, maar om hun behoefte aan nabijheid van jou als hechtingsfiguur te uiten. Dat is dus niet voor de gezelligheid of manipulatie maar een basisbehoefte. Zodra de basisbehoefte voldoende bevredigd is kunnen ze weer gaan ontdekken. Ik pak hem dus juist iedere keer op als hij erom vraagt. Loop even rond, we bekijken speelgoed oid en ik laat hem zelf de beweging maken om weer te gaan spelen (hij duikt dan richting het speelgoed). Ik hoef hem steeds korter bij me te hebben. Ik volg op instagram de pagina kleinegrotemensen, staat veel op over emoties bij jonge kinderen. Evenals verbindendopvoeden. Als Engels geen probleem is, dan is attachmentnerd ook een aanrader. Verder hielp voor mij de "cirkel van veiligheid" voor ogen te te hebben (kan je via Google vinden). Ik ben zelf psycholoog dus heb er ook beroepsmatig mee te maken. Omdat ik weet wat er speelt helpt het enorm in het geduld opbrengen. En alleen dat helpt al in dat het beter (voor jezelf) wordt

3 jaar geleden

Dit is zo herkenbaar! Alsof ik dit bericht heb getypt😶‍🌫️. Helaas geen oplossing alleen maar herkenning.. Je bent niet alleen.. Het komt goed. We moeten even volhouden tot deze fase voorbij is

3 jaar geleden

Je doet het super goed mama; zoveel geduld met je kleintje! Als het je echt teveel wordt of je twijfelt dan zou ik eens met een pedagoog praten; hij/zij kan je sowieso goede tips geven en met je meedenken. Heb je een partner en hoe ziet hij/zij dit jengelen van jullie kindje??

5 dagen geleden

Alhoewel dit natuurlijk al heel lang geleden is, Hoe gaat het nu bij jullie? Hier doet mijn dochter van 11 mnd namelijk precies hetzelfde. Echt de hele dag jengelen, vanaf het moment dat ze wakker is.. slaapt wel heel goed, maar wordt van dat jengelen soms echt gek.