13 Reacties
3 jaar geleden
Heel eerlijk mijn kindje ging eerst ook 2 hele en 1 halve maar nu gaat ze 4 hele dagen je merkt echt een verschil en positief ook ik zou het een kans geven je kan altijd nog veranderen ❤️❤️ succes
3 jaar geleden
Reactie op Priscilla2801
Heel eerlijk mijn kindje ging eerst ook 2 hele en 1 halve maar nu gaat ze 4 ...
Wat fijn om te horen! Misschien ben ik wel meer bezig met de oordelen van een ander, dat de maatschappij vindt dat het veel is en dat het voor mijn zoontje inderdaad wel prima is!
3 jaar geleden
Ik ga zelf moment 4 dagen nog na school en ben ook alleen staand en geen net werk
In begin vond ze het lastig en moeilijk maar nu merk ik wel dat ze het oke vind want ze weet niet beter alleen merk ik wel dat ze aanhankelijker is geworden en heel graag bij mij wilt zijn als we samen zijn
3 jaar geleden
Het maakt denk ik weinig verschil of ze nu 2.5 a 3 dagen opvang heeft en de rest familie of 4 dagen opvang. Dan heeft ze wel regelmaat en kindjes om zich heen. Ze zal er niks aan overhouden. Maar ik snap dat het je misschien wat doet maar ik zou het gewoon proberen. Het maakt alles een stuk makkelijker
3 jaar geleden
Reactie op DecemberbabyJ
Wat fijn om te horen! Misschien ben ik wel meer bezig met de oordelen van e ...
Ik deed dat ook en voelde me schuldig om haar daarheen te brengen maar ik merk dat het haar echt goed doet moeder gevoel is het beste wat je kan volgen ❤️❤️
3 jaar geleden
Mijn zoon gaat momenteel ook 4 dagen, waarvan 1 naar mijn ouders. Ik merk dat hij het heel leuk vind maar ook wel ooit veel. Ga nu tijdelijk naar school dus gaat hij 5 dagen weg, dat is voor mijn zoontje, net 1, echt wel teveel. Ik ben nu in verwachting van onze 2de en ga na mijn verlof nog maar 3 dagen werken. Maar ik zou zeker doen waarbij jij je goed voelt. Als je zoon het naar zijn zin heeft en er geen last van heeft waarom niet? Regelmaat is denk ik belangrijker dan veel thuis zijn😉
3 jaar geleden
Reactie op DecemberbabyJ
Wat fijn om te horen! Misschien ben ik wel meer bezig met de oordelen van e ...
Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar probeer de oordelen los te laten.
Wat je ook doet, je doet het toch nooit goed. Ik werk ook 32 uur en wat een commentaar dat ik heb gehad. Was zowel teveel als te weinig. Oma’s passen ook op, gaat hier helemaal prima. Maar ook daar wordt iets van gevonden. Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe je zoontje het doet.
Meestal gaat het gewoon goed. Voor sommige kinderen is het wat te druk, maar dat is ook erg afhankelijk van het karakter van je kindje. In dat geval zou je altijd nog kunnen kijken naar een gastouder.
Succes!
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik het gewoon moet proberen, en de oordelen los laten. En wat sommige ook zeggen nu is het ook een heen en weer gesleep met hem dan is hij bij die en dan bij die.
Wellicht geeft die vier dagen opvang hem ook rust!
3 jaar geleden
Die van ons gaat ook vier dagen naar de opvang! Ik vind het zelf prettig dat hij ma-di en do-vr gaat waardoor hij na twee dagen opvang even bij mij is. Maar hij heeft het hartstikke naar z’n zin daar. Speelt lekker en heel blij met het vaste team op de opvang!
3 jaar geleden
Hier 3 dagen bij opa en oma. Dochter gaat na basisschool en daarna op mijn werkdagen ook naar opa en oma.
Ik breng hem en ons hondje iedere ochtend naar zijn ochtenddut naar hen toe. Op woe en vrijdag wordt ie al snel vergezeld door zus en neefje ivm korte schooldagen.
Ik werk drie dagen, ma, woe en vrij. Zaterdag om en om en dan hebben ze papadag
3 jaar geleden
Mijn zoontje van 1 gaat 3 volledige dagen naar de opvang en een halve dag past oma op hem. Mijn zoontje vindt het prima. Dit doen we al sinds hij 4 maanden oud is. Zodra hij de leidsters en andere kinderen ziet, is hij meteen blij en enthousiast.
Het verschilt natuurlijk per kindje, maar onze ervaring is in ieder geval positief.
3 jaar geleden
Fijn om de berichten te lezen dat er meer kindjes zijn die vier dagen per week naar de opvang gaan en dat dit goed gaat!
Ik denk dat ik deze week even contact opneem met het KDV om te beperken of ze plek hebben voor vier dagen standaard opvang.