20 Reacties
3 jaar geleden
Een hydrofiele slaapzak? Of alleen in romper? Als ze onder de nunki raakt is dat wel gevaarlijk, dus een hydrofiele slaapzak zou mijn eerste idee ziijn
3 jaar geleden
Tot een week geleden sliep ons zoontje ook nog onder het Nunki lakentje, maar hij trapte het lakentje steeds weg en nu draagt hij een luier + hydrofiel/katoenen slaapzak van 0,5 TOG (Hema/Jollein). Dat is dus net zo warm als het Nunki lakentje.
3 jaar geleden
In rompertje en of rompertje met korte broek in deze warme dagen ons zoontje beweegt heel veel waardoor ik een doek of dekentje gevaarlijk vind en hij slaapt heerlijk
3 jaar geleden
Van ons slaapt ze in een romper alleen is te warm in haar kamertje
Als het wat minder warm wordt dan in de slaapzak
3 jaar geleden
Hier nog onder nunki laken, eindigt er soms wel boven uit midden in de nacht. Maar prima. Overdag slaapt ze hier wel echt beter onder..
3 jaar geleden
hydrofiele slaapzak van lodger, zo fijn!! zelfs met 26 graden in huis slaapt ze er heerlijk in
3 jaar geleden
Dit was voor ons het moment om te stoppen met het lakentje. Duurde een paar dagen voordat onze zoon gewend was. Wij gebruiken ook een heel dun hydrofiel slaapzakje!
3 jaar geleden
Dit was voor ons het moment om te stoppen met het lakentje. Duurde een paar ...
Ja merk je dat het paar dagen wennen was? Als het hier nacht minder goed gaat denk ik, laat maar. Dan met lakentje. Maar het is wel onhandig met ergens anders slapen haha. Hoe merkte jij het?
3 jaar geleden
Wij gebruiken hydrofiele slaapzak van Lodger. Met een lange mouw romper eronder. Zn kamertje wordt niet warmer dan 21 graden. Gaat het hele bed ermee door🙈
3 jaar geleden
Heb hem begin van de warmte al in zn romper met korte broek in bed neer gelegd.. hij lag eerst compleet ingebakerd onder een lakentje en dat hebben we, mede met de zomer in aantocht, afgebouwd tot wat het nu is :)
Het is standaard 27-30 graden op zijn slaapkamer en zelfs alleen in romper zweet hij op zn hoofdje.
S ochtends zijn z'n beentjes wel een beetje koel, maar nekje en hoofdje niet. Als ik hem met meer kleding aan wegleg dan begint hij meteen helemaal te zweten (en klagen 😜)
Hij kruipt wel het hele bed door en speelt voor het slapen gaan, maar omdat hij zo goed gemutst is en lekker zelfstandig gaat slapen vinden wij het helemaal prima ^_^
Tref hem soms in de meest schattige posities aan 😍
3 jaar geleden
Er zijn ook hele dunne slaapzakken. Als het echt heel warm is doen we het rompertje en in de slaapzak. Anders zou ik eerder gewone kleertjes of een pyjama aandoen dan een lakentje gebruiken.
3 jaar geleden
Er zijn ook hele dunne slaapzakken. Als het echt heel warm is doen we het r ...
Het rompertje uit*
3 jaar geleden
Reactie op december2021#
Ja merk je dat het paar dagen wennen was? Als het hier nacht minder goed ga ...
Ja! Wij kwamen van half inbakeren en van veel onrust in zijn lijf door buikpijn ivm koemelkallergie. Dus we hebben tot vier maanden ingebakerd en met losse armpjes slapen was al een heel ding. Daarna afgebouwd met Nunki lakentje. Met 6 maanden hadden we hetzelfde probleem als wat jullie nu hebben. Toen hielpen we vaak nog met in slaap vallen door zijn handjes vast te houden of een hand op zijn buik, wat dan dezelfde druk gaf als het lakentje. Dat ging steeds beter want we merkten dat het bewegen toen ook zijn manier werd van ontprikkelen en in slaap vallen, in plaats van een manier om wakker te blijven. :)
3 jaar geleden
Ja! Wij kwamen van half inbakeren en van veel onrust in zijn lijf door buik ...
Wow alsof ik dit had kunnen schrijven. Achteraf ook kma. Ingebakerd tot 4 maanden en losse armen drama. Ook toen vastgehouden en geholpen met slapen. Toen daar van 1 op andere dag mee gestopt omdat ze er juist onrustig van werd! Toen ging ze alleen in slaap vallen maar wel onder nunki. Ze kruipt er nu wel onder vandaan maar als we dr s nachts een speen moeten geven leggen we dr altijd weer onder. Of s ochtends vroeg, is ze nu aant bewegen en druk doen rond 06.00, dan leggen we dr weer onder nunki en slaapt ze vaak goed oor. Zonder nunki zou ze wakker blijven omdat ze dan gewoon weer op dr knieën gaat zitten kruipen en doen.. dus wil graag afbouwen maar het “uitslapen” is me ook heel wat waard haha.. had jij dit ook?
3 jaar geleden
Reactie op december2021#
Wow alsof ik dit had kunnen schrijven. Achteraf ook kma. Ingebakerd tot 4 m ...
Viel wel mee, het was echt een kwestie van even wennen en nu vindt hij het heerlijk om in de gekste posities te draaien en door te slapen :)