7 Reacties

3 jaar geleden

Geen ervaring, maar als je tot nu toe eten hebt gehad waar ei in zit en daar reageerde ze niet op dan kan je dat blijven doen. Het direct zelf eten versus verkrijgen via de borstvoeding is een groot verschil. Vervelend voor jou en je dochter, succes morgen bij de huisarts!

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde ervaren met mijn zoontje van 5 maanden. Ik ben doorgestuurd naar de allergoloog en daar hebben ze een allergietest uitgevoerd waar hij helaas een reactie op kippenei gaf. Toen is mij de keus gegeven om een provocatie test te ondergaan in het ziekenhuis. Daar geven ze beetjes kippenei om te zien welk reactie hij precies geeft. Ook om het lichaam te laten wennen aan ei als de reactie niet al te heftig is. Hier ben ik mee akkoord gegaan en we hebben de test uitgevoerd. Hij gaf helaas wel een reactie, maar echt bij wat grotere hoeveelheden. Het was voornamelijk een huid reactie wat Gelukkig niet al te heftig was. Wij zijn nu met de arts aan het uitzoeken wat we het beste kunnen doen. Allergoloog zegt dat baby's vaak over een kippenei allergie heen groeien. So lets hope so.

3 jaar geleden

Je kan ook eens kijken op de Facebook pagina Koemelkallergie, Hier hebben veel baby’s van leden hier last van!

3 jaar geleden

Hi! Ik vind net dit topic. 2 weken geleden op zondag is mijn zoontje door de ambulance afgevoerd door een extreem allergische reactie op kippenei. Hij heeft vorige week een priktest gedaan en daar werd inderdaad bevestigd dat hij een ei allergie heeft. Nu heb ik inmiddels 2 epipennen thuis en moet ik nog een drankje krijgen. En dan volgt hopelijk snel de uitnodiging van het ziekenhuis op de provocatietest. Hoe gaat het met jullie qua allergie? Ik hoop zo dat hij er overheen groeit 😞 ben nu al een vegan cupcake voor zijn 1e verjaardag aan het regelen. Arm kind 😅 had een mooie taart gepland / bedacht. Krijgt hij een vegan cupcake 😅😭

3 jaar geleden

Reactie op carma19

Hi! Ik vind net dit topic. 2 weken geleden op zondag is mijn zoontje door ...
Arm kind dat hij allergisch is en dat hij zelfs met spoed naar het ziekenhuis moest zeg. Maar die vegan cupcake komt helemaal goed, ik eet al jaren vegan. Ei heeft alleen maar de functie om te binden in cake en gelukkig zijn daar heel veel alternatieven voor.

3 jaar geleden

Arm kind dat hij allergisch is en dat hij zelfs met spoed naar het ziekenhu ...
Ja komt ook zeker goed hoor. Is meer dat ik een mooie grote taart in gedachten had en dat idee even moet bijstellen 😅 Hopelijk snel meer duidelijk in welke gradatie hij allergisch is. En tot die tijd geen ei ❌

3 jaar geleden

Tip! Join de Facebook groep: borstvoeding aan een baby met voedselintoleranties. Mijn zoontje heeft koemelkallergie en kruisreactie op ei en soja, deze Facebook groep heeft zoveel kennis en goeie tips!