22 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees mee.

4 jaar geleden

In de kinderwagen doen wij een berenpak aan en 2 dekentjes en in de maxi cosi zit ze met d'r kleertjes gewoon in de voetenzak zonder berenpak aangezien de voetenzak warm genoeg is

4 jaar geleden

In de maxi cosi gewoon met kleding en een jasje. In de reiswieg (als we dus een stuk wandelen en langer buiten zijn) leg ik haar met kleding en jasje aan in zo'n wikkeldoek.

4 jaar geleden

In de kinderwagen doe ik haar met haar normale kledij in een slaapzak. Daarboven komt zo'n hoes om de bak af te sluiten, maar dat ligt niet rechtstreeks op haar. En een mutsje aan. Ze heeft hier zeker warm genoeg mee. Handjes zelfs bloot. In de maxi cosi: als we enkel in en uit de auto moeten gewone kleding in voetenzak. Moeten we langer buiten lopen, dan nog een truitje. Anders heeft ze veel te warm.

4 jaar geleden

Normale kleding en blackbananas pakje en mutsje

4 jaar geleden

In de kinderwagen ligt ze hier in een knuffeldeken achtig iets 😅 daarboven logt nog een gebreide deken. Nog de voetenzak van de kinderwagen en voor de wind nog de regenhoes. Alles doe ik binnen om zodat de warmte lekker in de wagen blijft

4 jaar geleden

Ik doe haar wel een jasje aan en dan in de voetenzak. Onder haar jasje heeft ze een romper aan korte of lange mouwen en dan T-shirt met lange mouwen of boxpak en bij heel kou een sjaal of trui. Meestal heeft ze wel goed warm.

4 jaar geleden

Wij doen gewone kleertjes en romper lange mouw. Daarover een teddyjasje en Slofjes aan. In de maxi cosi alleen dekentje over de beentjes en in de kinderwagen een lakentje met dekentje

4 jaar geleden

In de maxi cosi doe ik gewoon zn kleertjes + muts en een wollen denkentje over hem. In de kinderwagen doe ik zn kleertjes en een berenpakje met kap en dekentje.

4 jaar geleden

Doen jullie ook nog een mutsje op bij de kleine of gebruiken jullie alleen capuchon. Ik doe zelf altijd nog een wintermutsje maar dat lees ik bij niemand 😅

4 jaar geleden

Reactie op Sabrina92

Doen jullie ook nog een mutsje op bij de kleine of gebruiken jullie alleen ...
Wij doen altijd mutsje meer voor zijn oortjes ook en capuchon

4 jaar geleden

Kinderwagen: berenpakje met gehaakte slaapzak (door oma gemaakt) en muts op. Maxi cosi: auto in auto uit, dikkere kleding (trui of boxpakje hema), muts en dan inwikkelen met koeka teddy dekentje. Bijvoorbeeld naar de stad/boodschappen doen, berenpakje of jasje met koeka teddy dekentje en eigenlijk altijd mutsje op.

4 jaar geleden

Het dragen van een dikke winterjas wordt afgeraden in een maxi-cosi of autostoel (ook voor jezelf) ivm veiligheid. https://www.oudersvannu.nl/nieuws/kind-in-autostoeltje-winterjas-uit/ Hier dus de gewone kleertjes met een muts en warme deken erover heen, in de wandelwagen nog wel een jasje extra, maar niet een hele dikke. Het is niet zo koud dit jaar dus heel erg warm aankleden kan misschien ook weer zorgen voor warmtestuwing. Op hele koude dagen gaat een wat dikker jasje aan in de wandelwagen.

4 jaar geleden

Dit ligt er ook echt aan of je kindje warmbloedig is of koudbloedig. Want jeetje als ik mijn ventje ze kleding+ berenpakje, mutsje en nog een deken erover zou gooien dan zou die smelten in de kinderwagen. 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Tutje

Dit ligt er ook echt aan of je kindje warmbloedig is of koudbloedig. Want j ...
Hahaha hier ook. Hier gewoon kleding, dun mutsje op en een dekentje eroverheen. Dan nog heeft ze het erg warm. Mja geen deken is ook geen optie met dit weer 😅

4 jaar geleden

Wij hebben voor in de maxi cosi een ander jasje dan voor in de wandelwagen ivm veiligheid. In de auto meer soort vestje en in de voetenzak. Wandelwagen zijn dikkere jas en voetenzak. Bij allebei mutsje op uiteraard.

4 jaar geleden

Reactie op Nienne89

Hahaha hier ook. Hier gewoon kleding, dun mutsje op en een dekentje eroverh ...
Hier voelt die dan idd echt zo klam en warm aan als ik hem uit de kinderwagen haal. 🙈😅 inderdaad zonder deken kan ook niet met dit weer. Maarja in de zomer maar alleen romper of luier aan in de kinderwagen hahaha

4 jaar geleden

Wij hebben ook een voetenzak in de kinderwagen liggen. Als ze slaapt hoef je geen jasje aan te doen.

4 jaar geleden

De maxi cosi wordt hier enkel gebruikt in de auto en als ik 5min in de winkel moet zijn. Hij heeft gewoon kleertjes aan en een teddy voetenzak van Koeka. In de auto ligt die losjes over hem en voor buiten ritsen we die dicht. En dan nog een mutsje.

4 jaar geleden

Reactie op ThK

De maxi cosi wordt hier enkel gebruikt in de auto en als ik 5min in de wink ...
En in de kinderwagen ligt de teddy voetenzak voor als hij kan zitten al in. Die had ik toch al gekocht. Voor de rest gewone kleertjes en een mutsje. Hij ligt toch in een dichte bak.