22 Reacties
4 jaar geleden
In de maxi cosi gewoon met kleding en een jasje. In de reiswieg (als we dus een stuk wandelen en langer buiten zijn) leg ik haar met kleding en jasje aan in zo'n wikkeldoek.
4 jaar geleden
In de kinderwagen doe ik haar met haar normale kledij in een slaapzak. Daarboven komt zo'n hoes om de bak af te sluiten, maar dat ligt niet rechtstreeks op haar. En een mutsje aan. Ze heeft hier zeker warm genoeg mee. Handjes zelfs bloot.
In de maxi cosi: als we enkel in en uit de auto moeten gewone kleding in voetenzak. Moeten we langer buiten lopen, dan nog een truitje. Anders heeft ze veel te warm.
4 jaar geleden
In de kinderwagen ligt ze hier in een knuffeldeken achtig iets 😅 daarboven logt nog een gebreide deken. Nog de voetenzak van de kinderwagen en voor de wind nog de regenhoes.
Alles doe ik binnen om zodat de warmte lekker in de wagen blijft
4 jaar geleden
In de maxi cosi doe ik gewoon zn kleertjes + muts en een wollen denkentje over hem. In de kinderwagen doe ik zn kleertjes en een berenpakje met kap en dekentje.
4 jaar geleden
Reactie op Sabrina92
Doen jullie ook nog een mutsje op bij de kleine of gebruiken jullie alleen ...
Wij doen altijd mutsje meer voor zijn oortjes ook en capuchon
4 jaar geleden
Kinderwagen: berenpakje met gehaakte slaapzak (door oma gemaakt) en muts op.
Maxi cosi: auto in auto uit, dikkere kleding (trui of boxpakje hema), muts en dan inwikkelen met koeka teddy dekentje.
Bijvoorbeeld naar de stad/boodschappen doen, berenpakje of jasje met koeka teddy dekentje en eigenlijk altijd mutsje op.
4 jaar geleden
Het dragen van een dikke winterjas wordt afgeraden in een maxi-cosi of autostoel (ook voor jezelf) ivm veiligheid.
https://www.oudersvannu.nl/nieuws/kind-in-autostoeltje-winterjas-uit/
Hier dus de gewone kleertjes met een muts en warme deken erover heen, in de wandelwagen nog wel een jasje extra, maar niet een hele dikke. Het is niet zo koud dit jaar dus heel erg warm aankleden kan misschien ook weer zorgen voor warmtestuwing. Op hele koude dagen gaat een wat dikker jasje aan in de wandelwagen.
4 jaar geleden
Reactie op Nienne89
Hahaha hier ook. Hier gewoon kleding, dun mutsje op en een dekentje eroverh ...
Hier voelt die dan idd echt zo klam en warm aan als ik hem uit de kinderwagen haal. 🙈😅 inderdaad zonder deken kan ook niet met dit weer. Maarja in de zomer maar alleen romper of luier aan in de kinderwagen hahaha