42 Reacties

4 jaar geleden

Ik was de kleertjes wel apart. Maar niet met apart wasmiddel, ik strijk alleen het beddengoed

4 jaar geleden

Ik heb zijn kleertjes ook met onze was meegewassen, heb eigenlijk geen idee of dat dat zo veel kwaad kan

4 jaar geleden

Ligt er aan wat je voor wasmiddel voor jezelf gebruikt en of je wasverzachter gebruikt. Wasverzachter kan een gevoelig huidje opleveren vanwege de parfums die er in zitten (tenzij het een neutrale is)

4 jaar geleden

Ik ga wel de wasmachine effe een schoonmaakbeurt geven en een lege was draaien voordat ik de kleine zijn was draai. Maar verder ga ik gewoon onze wasmiddelen en ook wasverzachter gebruiken. Zodra hij hier eventueel uitslag van krijgt kan ik altijd nog neutrale wasmiddel kopen. Er staat ook op internet dat je zo warm mogelijk moet wassen (a 90graden) ook ivm bacteriën maar ik las laatst een hele goeie tip om ook gewoon vooral de waslabels te lezen want vaak mogen ze maar op Max 40 graden gewassen worden want anders krijg je poppenkleertjes..

4 jaar geleden

Ik gebruik nooit wasverzachter en heb de babykleertjes gewassen met neutral en alles goed gestreken. Ik maak de neutral flessen op zodra de kleding gewassen moet worden dus doe het dan nog even apart en voeg als de neutral op is, de babykleding bij de gewone kleding.

4 jaar geleden

Ik gebruik wasmiddel/ verzachter die bedoeld zijn voor baby’s le chat ( gewoon uit voorzorg) en dit op 30/40 graden want dit staat op de ticketjes van de kleertjes, strijken doe ik niet 😅

4 jaar geleden

Ik heb de babykleding wel apart gewassen maar met onze wasmiddel maar niet met wasverzachter maar met een scheutje azijn. Dit adviseerde de kraamzorg mij. Ook heb ik alles gestreken.

4 jaar geleden

Apart gewassen met seepje wasmiddel. En seepje wasverzachter ( die is namelijk 100% natuurlijk) laten drogen aan de lucht en daarna alles gestreken want alles zat vol kreukels. Ik blijf dit zo doen behalve het strijken want daar ga ik geen tijd meer voor hebben gok ik zo😅

4 jaar geleden

Zowel bij de eerste als nu bij de 2e gewoon alles bij onze eigen was met robijn wasmiddel en Wasverzachter. Wordt hier ook niet gestreken 🙈. Mocht de kleine nou wel last krijgen was ik t gewoon opnieuw met neutral.

4 jaar geleden

Ik was de babykleertjes apart voor nu, met ons eigen wasmiddel (Robijn capsules). Ik gebruik geen wasmiddel en strijk voor 1x alles (ipv wassen op 90 graden). Als de baby er is ben ik van plan de kleertjes gewoon met ons mee te wassen en, zolang er geen reactie komt, gewoon ons eigen wasmiddel te blijven gebruiken.

4 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ik was de babykleertjes apart voor nu, met ons eigen wasmiddel (Robijn caps ...
* Ik gebruik geen wasverzachter...
Ik was zijn kleertjes apart met neutraal wasmiddel zonder parfum en geen wasverzachter. Ik hang het op en dan gaat het de kast in. Afgelopen week begonnen met de eerste 3 wasjes deze week verder.

4 jaar geleden

Ik heb een fles Neutral zwart, wit en kleur. Ik gebruik die totdat ze op zijn, denk ik. Tegen die tijd hoop ik dat de kleine mee kan met onze Ariel Pods en zo niet, dan gaan we weer terug op Neutral 😊 Wat betreft het strijken doe ik denk ik alleen de kleding en dan 1x na die eerste was. Ik was nu alleen 50 en 56, de rest ligt in een aparte doos en ga ik pas wassen als de baby uit 56 is gegroeid. Dan doe ik weer alles in 1x wassen en 1x strijken. 😁

4 jaar geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik heb een fles Neutral zwart, wit en kleur. Ik gebruik die totdat ze op zi ...
Ps; drogen doen we aan het wasrek aan de deur, want het staande wasrek lopen de honden en katten langs en dan komt er nog wel eens haar aan..😬 En dat wil ik nog zo lang mogelijk zo min mogelijk proberen te houden hahaha.🤣 We hebben geen droger.

4 jaar geleden

Ik heb alles gewassen met sensetive wasmiddel van de jumbo en alles gestreken maar dit doe ik sowieso ik was alles zo heet mogelijk 't meeste op 40C maar beddengoed en dergelijke op minimaal 60C mijn oudste dochter is bijna 2 en haar kleren en beddengoed was ik nog steeds apart🙈 deze was ik met de robijn Zwitsal collectie mijn partner vind deze stinken dus vandaar dat ik mijn dochters kleren ook nog apart was

4 jaar geleden

Ik heb alles gewassen met Neutral en nu bezig met de strijk! Puur wol was ik apart van de rest.

4 jaar geleden

Voor de eerste alle nieuwe kleding gewassen met neutral en gestreken. De kleding is schoon een afgesloten opbergbak in gegaan toen het te klein was. Nu voor onze 2e eerdaags die bak tevoorschijn halen en kijken of het toch nog even gewassen moet worden. Heb nog een fles neutral staan daarvoor evt. Strijken ga ik niet meer doen. Daarna gewoon ons wasmiddel gebruiken en met onze was meedraaien 👍 Nieuwe kleertjes ga ik sowieso nog wel wassen voor 1e gebruik

4 jaar geleden

Ik heb alle kleertjes gewassen met Neutral wasmiddel en gestreken. Vind het eigenlijk wel rustgevend al die kleine schattige kleertjes te strijken en te vouwen 🙈 Wil ik er straks ook wel inhouden om alles zo secuur te strijken en te vouwen, dan heeft de m'n vriend en de kleine gewoon even lekker papa-dochtertijd 😊

4 jaar geleden

Ik heb alles gewassen met Ecover wasmiddel (ecologisch en ruikt heerlijk!). Geen wasverzachter gebruikt, maar alles in de droger gemikt, dan komt het er ook zacht uit + blijft het langer fris ruiken. Ook alles gestreken en MIJN GOD wat ben ik blij dat ik daarmee klaar ben! Echt een takkewerk. Is zoooo veel! 😱 Good luck!

4 jaar geleden

Ik was ook met apart wasmiddel en ook strijk alle kleertjes.