73 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op S_2021
Hoi mama! Welke symptomen heeft je zoontje om tot dit vermoeden te komen?
We zijn vorige week maandag helemaal op kunstvoeding over gegaan (daarvoor half om half) en sinds dinsdag dronk hij z'n flessen niet meer leeg. Eerst maar de helft en daarna ietsje meer maar denk 100 a 150 ml te kort en erg onrustig. Hij komt ook niet meer voor voeding en daarna kwam ineens deze uitslag erbij en toen was het weekend dus we moesten tot maandag wachten. Eerst contact gehad met CB maar hadden een zieke arts dus naar onze eigen huisarts geweest. Vandaag nog overleg gehad met kinderarts van CB. Smeren nu zalf en gaan over naar de pepti. Gelukkig wel genoeg gegroeid dus daarover geen zorgen!
4 jaar geleden
Reactie op MamavanSiem
We zijn vorige week maandag helemaal op kunstvoeding over gegaan (daarvoor ...
Oh de foto haha

4 jaar geleden
Reactie op Lien339
Hoii, is dit evt nog iets voor je? Ik geef alleen bv en heb dit voor achter ...

Goeie! We moeten nu op recept van de huisarts over op de pepti en over 3 weken testen met 'gewone' voeding of klachten dan terugkomen. Tzt zal ik het eens vragen!
4 jaar geleden
Ter info een artikel van het VC omtrent geitenmelk bij koemelkallergie baby’s (de kans dat hij ook allergisch is voor geitenmelk en schapenmelk is heel groot) https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/is-geitenmelk-beter-dan-koemelk-.aspx
4 jaar geleden
Mijn zoontje van 2 jaar heeft koemelkallergie en het gaat waarschijnlijk nooi meer over. (In zijn bloed is elke keer te zien dat het juist erger wordt) Toen ik stopte met bv (hij was 7 maanden oud) begon hij te braken en onder de uitslag en galbulten te zitten. Toen ook pepti voeding gehad.
Nu een dochter van 6 weken. Krijgt ook nog volledig bv dus hopelijk heeft zei de koemelkallergie niet. De kans is wel best groot.
4 jaar geleden
Onze Noël van 8 weken verdenken ze ook van koemelk allergie en zijn nu ongeveer 2 weken bezig met pepti. We vinden de voeding minder fijn ruiken maar de kleine man drinkt het gelukkig gewoon, haha. Z'n huidje is rustiger geworden verder vinden we het lastig te zeggen of het nou wel of geen allergie is. Er speelde meer bij hem dus zijn verschillende dingen gaan veranderen. Hij heeft/had ook verborgen reflux en lopen bij kinderfysio omdat ie heel onrustig en gespannen lijfje heeft/had.
Hopelijk werkt de voeding voor jullie Seppe!
4 jaar geleden
Reactie op Nardin
Mijn zoontje van 2 jaar heeft koemelkallergie en het gaat waarschijnlijk no ...
Ik hoop het ook voor je dochtertje!
4 jaar geleden
Reactie op Linde2021
Onze Noël van 8 weken verdenken ze ook van koemelk allergie en zijn nu onge ...
Moeten jullie over een week dan weer starten met 'gewone' voeding? CB gaf bij ons aan: krijgt hij dan geen klachten dan was iets anders was en krijgt hij wel klachten dan moeten we verder met pepti en gaan we een bepaald traject in. Dat is de test of hij wel of geen koemelkallergie heeft. En wordt het bij jullie vergoed?
4 jaar geleden
Reactie op MamavanSiem
Moeten jullie over een week dan weer starten met 'gewone' voeding? CB gaf b ...
Goeie vraag, dat weet ik niet precies. Hebben volgende week afspraak bij CB dus dan zullen we het er wel over hebben. Ik geloof inderdaad wel dat we eerst weer gewone KV gaan introduceren hierna. Ja het wordt vergoed! Wij voegen trouwens wel johannesbroodpitmeel toe aan de voeding omdat het vrij dun is en hij dus reflux heeft
4 jaar geleden
Reactie op LynnLies
Hoi, ik vraag mij ook af welke symptomen?
Sinds we helemaal op kunstvoeding over zijn drinkt hij zijn flessen noer leeg of maar half leeg en is hij heel onrustig tijdens de fles, wil liever niet drinken. Daarnaast veel moe en paar dagen heel erg uitslag. Paar reacties terug staat een foto daarvan!
4 jaar geleden
Sinds 3 weken ook over op nutrilon pepti. Hij kwam wel goed aan etc maar had minimaal 6x per dag diarree luiers. Met de pepti ging het een tijdje beter alleen nu sinds zondag weer diarree luiers waar ik hem meerdere keren per dag mag omkleden. Aankomende maandag weer terug, dan waarschijnlijk over op Nutramigen.
We wisten gelijk dat het een allergie aangezien mijn man en broertje dit hadden als baby zijnde. Ook kunnen ik en mijn moeder niet goed tegen melkproducten
4 jaar geleden
Hier ook vermoeden van KMA. Eerst 2w geleden behandeling reflux opgestart (omeprazol). Dit hielp maar ons meisje (5w) blijft enorm onrustig. Huilt ook erg veel vooral id (voor)avond denk door de krampjes.. Ze laat constant boertjes en windjes ook 2,5u na de voeding nog. Piepende/knorrende ademhaling is al sinds geboorte. Ik geef bv en sinds 3w ook bijvoeding evolia nan. We zijn nu bv ah afbouwen en ik merk dat ze nog meer last heeft van haar buikje. Osteopaat al 3x geweest en helpt dan voor paar dagen rust in haar buikje. Ze komt wel heel goed bij. Twijfel nu ook om koemelkvrije flesvoeding te starten. Kan pas volgende week bij kinderarts terecht. Het is toch zo zoeken hè !
4 jaar geleden
Reactie op Linde2021
Goeie vraag, dat weet ik niet precies. Hebben volgende week afspraak bij CB ...
Wordt bij jullie de Pepti vergoed met een medische verklaring? Wij zijn ook over op pepti omdat ook bij ons een zeer groot vermoeden is van koemelkallergie. Ons oudste zoontje had het ook en is uiteindelijk op Neocate geëindigd. Nu pepti aan het proberen en dan volgende week weer terug naar de arts. Hoor en lees alleen overal dat Pepti niet vergoed wordt....?
4 jaar geleden
Reactie op Wokkel3
Wordt bij jullie de Pepti vergoed met een medische verklaring? Wij zijn ook ...
1,5 jaar geleden werd pepti bij mij wel vergoed. Het moet wel zeker zijn dat het koemelkallergie is door bijv. Provocatietest ,huidpriktest of te zien zijn in het bloed. Bij een bepaald type kun je het in het bloed zien. Mijn zoontje heeft alle testen gehad. De kinderarts schrijft dan pepti voor en krijg je alles vergoed en kun je het online bestellen.
4 jaar geleden
Reactie op Wokkel3
Wordt bij jullie de Pepti vergoed met een medische verklaring? Wij zijn ook ...
Pas wanneer het vast gezet is door de arts. Even informeren bij je verzekering. Bij ons (menzis) worden de eerste 4 weken niet vergoed doordat dit een proefperiode is
4 jaar geleden
Onze dochter van 9,5 week heeft zeer waarschijnlijk ook koemelkallergie.
Diarree, veel spugen, benauwdheid die steeds erger werd (heel eng ☹️) en veel en lang ontroostbaar huilen. Ik geef zowel borstvoeding als flesvoeding gecombineerd en ze krijgt nu ook pepti en ik zit op een koemelk, soja, ei en noten vrij dieet.
Best pittig maar wil het graag volhouden. Over 3 weken weer naar het consultatiebureau, afspraak met de kinderarts en dan kijken hoe verder.
De diarree is binnen een paar dagen weg gegaan en ook de benauwdheid is minder. Piepen, knorren e.d. doet ze nog steeds maar dit doet ze al vanaf week 2
4 jaar geleden
Hier twijfel ik, heb een dochtertje van 7 weken, woensdag zowiezo naar cb voor afspraak. Hier vanaf het begin last van obstipatie, veel spugen. Sinds week telkens huilen tijdens en meteen na de fles, soms op het hysterische af. Tijdens elke fles hoest/verslikt ze zich ook. Ook drinkt ze geregeld der fles niet leeg (drinkt dan 70/80 cc van de aangeboden 120+4 schepjes). Ze krijgt nu ook soort uitslag erbij, dacht eerst baby exceem.