12 Reacties

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Hier de keuze gemaakt om niet meer te provoceren/introduceren… Wij hebben dat i.v.m. borstvoeding ook verder niet nodig o.i.d. Succes!

3 jaar geleden

Wij hebben nu zelf ook besloten te stoppen. Hebben begeleiding vanuit een diëtiste en zij hamert en blijft maar zeggen dat het goed komt. Vind ik een heftige uitspraak. Het is ons kindje en wij moeten er over beslissen, maar je wilt niet in zijn dossier ouders therapie ontrouw! Voor nu stoppen we en 8 februari moeten wij weer terug naar de kinderarts om alles even door te nemen.

3 jaar geleden

Hier in augustus met 9 maanden eindelijk koemelk geconstateerd. Ook met de melkladder begonnen. Maar ik kan je vertellen dat we nog niet verder zijn als stap 1. Af en toe geef ik hem wat van stap 2 maar meteen krijgt hij buikpijn. Dus dan stoppen we er weer mee, omdat we niet willen dat hij steeds pijn heeft. Dat heeft hij genoeg gehad. Het komt vanzelf wel (of niet) maar op latere leeftijd kan hij er zelf voor kiezen of hij er buikpijn voor over heeft om bijv een cornetto of wat dan ook te eten. Voor nu weet hij niet wat hem overkomt dus nemen wij de beslissing om niet iedere dag te provoceren.

3 jaar geleden

Mijn oudste zoon heeft ook kma, niet extreem ernstig. Maar wij hebben echt niet vaak een melkladder gedaan hoor. (Wij deden trouwens op een andere manier, maar dat terzijde). De kma gaat er niet van over, dus bij een reactie stoppen en dan deden we het een paar weken/ maanden later weer opnieuw. Waarom zou je dit steeds moeten doen? (Zegt een arts dit? Dan zou ik wel nieuwsgierig zijn naar de waarom). Als het alleen is om te kijken of ze er overheen zijn, dan zou ik het echt niet te frequent doen. (Volgens mij hebben wij van 1-2 jaar het 2 of 3x gedaan ofzo?)

3 jaar geleden

Fijn dat je een topic opent hierover. Ik dacht al sinds 3 maanden dat ze kma had, maar artsen ontkende dit. Wel pepti gekregen. Nu al 3 x geprobeerd met een half koekje (stap 1 ladder) steeds avond 40 graden koorts. Artsen zeggen ja kan niet van kma zijn.. ene keer dag erna tanden andere x paar dagen later waterpokken, maar lijkt mij geen toeval.. nu over 4 weken nog een keer uitproberen want ja als k m’n moeder gevoel volg reageert ze op de melk.. maar heeft deze maand zoveel koorts gehad dat ik het ook niet meer durf. Ik ga even een maand wachten denk… wil dr niet blijven plagen maarja weet gewoon niet zeker waardoor ze koorts krijgt steeds :( als ze volgende x weer koorts krijgt stop ik er voorlopig mee dan moet die arts maar naar me luisteren. Dan ga ik dr niet meer pijnigen.Zo lastig, ik vind ook lastig hoe ermee om te gaan.

3 jaar geleden

Reactie op december2021#

Fijn dat je een topic opent hierover. Ik dacht al sinds 3 maanden dat ze km ...
Wel erbij te vermelden dat ze bij de provecatie test in ziekenhuis niet reageerde met koorts..

3 jaar geleden

Reactie op Emmetje83

Mijn oudste zoon heeft ook kma, niet extreem ernstig. Maar wij hebben echt ...
De diëtiste adviseert ons dit. Om dagelijks je kindje te laten kennis maken met koemelk. Dit doen wij dmv een knappertje. Dit vindt onze zoon overigens ook heerlijk, een stap ver is te veel. Woensdag moeten wij weer langs de kinderarts, ik hoop dat haar mening anders is en wij even rust mogen van haar voor hem. Mijn hart en hoofd zeggen helaas iets anders en het feit dat het goed komt of niet. Ik vind het best een ding, want het zit bijna overal in. Op verjaardagen krijg je naar je hoofd geslingerd hij mag ook niks. Ja duhh!! Hij kan er niet tegen of voor je het weet hebben ze per ongeluk iets in hun mondje gestopt. Dit is helaas al drie keer gebeurd bij de opvang, wat mijn vertrouwen in hun best beïnvloed. Helaas!

3 jaar geleden

Reactie op Tanné

De diëtiste adviseert ons dit. Om dagelijks je kindje te laten kennis maken ...
Zit je toevallig bij arts in t Reinier de graaf ziekenhuis? Hoor idd dat dit de laatste inzichten zijn. Ons ziekenhuis werkt er nog niet mee helaas. Knappertje is hier steeds koorts dus werkt ook niet echt.

3 jaar geleden

Ik denk: als je kindje nog allergisch reageert en je blijft het aanbieden, maak je de reacties altijd erger en kan je de allergie ook erger laten. Beter stoppen met melk en binnen enkele maanden opnieuw proberen. Dat zei mijn kinderarts toch .. wij zijn hier net begonnen met de melkladder

3 jaar geleden

Onze boy is nu 13 maand, we zijn sinds 10 maanden bezig met de ladder, we weten sinds 4 mnd dat hij koemelkallergie heeft. De reacties zijn niet super heftig, maar zelfs bij de eerste stap komen z'n klachten terug. Volgens onze jeugdarts uit het ziekenhuis moeten we, wanneer de klachten terug komen, gewoon 3 maanden rust nemen. Dat doe ik nu, nu 2 maanden te gaan en dan proberen we het weer. Zij zegt ook dat 70% er overheen groeit voor het 1e jaar, tot 90% voor het 2e jaar dus ik heb m'n hoop nog niet opgegeven. Het is niet leuk, maar ik denk ook vaak, meer keus heb je niet, toch? Lief zijn voor je kindje, maar wel doen wat nodig is. Wanneer je het niet doet, zal je nooit weten of hij er overheen is gegroeid. Succes verder!

3 jaar geleden

Reactie op december2021#

Zit je toevallig bij arts in t Reinier de graaf ziekenhuis? Hoor idd dat di ...
Nee, Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht. In Deventer schijnt laatst een studie geweest te zijn. De kinderarts stuurt mij dit nog toe, zodat ik het zelf ook lezen kan. Wat wordt jullie geadviseerd?

3 jaar geleden

Reactie op Essepes2

Onze boy is nu 13 maand, we zijn sinds 10 maanden bezig met de ladder, we w ...
Mee eens hoor! Comfort en gelukkig groot worden zijn de wensen van ouder aan kind denk ik! Wij hebben nu een nieuw doel gesteld gekregen, omdat onze zoon heftig reageert en nauwelijks iets aan kan, wordt het doel tegen gebakken koemelk kunnen en moeten er vanuit gaan dat hij chocola kaas melk etc nooit zou kunnen eten. Lukt dit wel dan zou dat enorm fijn zijn, maar kunnen er beter rekening mee houden van niet. Ergens vind ik het nog al wat. Inderdaad geen andere keus, maar dan kan hij veel niet eten wat ik hem enorm gun!