10 Reacties
3 jaar geleden
Ja kindjes kunnen heel ziek worden van het doorkomen van tanden/kiezen. Mijn dochter heeft er gelukkig niet veel last van maar een vriendin van mij zat altijd thuis met een doodziek kind bij elke kies en hoektand.
Zou inderdaad zacht eten aanbieden naast het normale eten. Zodat het wel wat binnen krijgt. Mijn dochter eet wel beduidend minder bij het doorkomen maar trekt altijd weer recht. Je hebt trouwens wel een soort tandenzalf die je kan kopen bij de Etos die je zou kunnen smeren. Verdoofd iets
3 jaar geleden
Hier bij koorts (was dan niet door tandjes) hadden wij een dieet van cupjes appelmoesjes, is zacht en koud. Meer ging er ook niet in. En wat hier ook goed bij tandjes helpt is dentinox
3 jaar geleden
Bedankt voor de tips, ik heb wel chamodent, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ga detinox wel proberen.
Hier krijgt hij inderdaad nu ook voornamelijk appelmoes en knijpfruit en als avondeten gaan potjes die goed gepureerd zijn redelijk!
Hij heeft al vier onder en boventanden, maar daar had hij niet zoveel last van!
3 jaar geleden
Reactie op DecemberbabyJ
Bedankt voor de tips, ik heb wel chamodent, maar dat lijkt niet echt te hel ...
Succes!馃
3 jaar geleden
Hier ook combi, doorkomende kiezen (4 tegelijk, nu 2 door, en 2 bijna) en tanden, constant koorts, maar of het altijd door die tandjes zijn, geen idee.
14 maanden prik reageerde ze ook wel heftig op met koorts etc.
Hier drinkt en eet ze nu dan wel gewoon. Als ze dat niet doet, dan is het veel knijpfruit, appelmoes, en drinken met lepeltje geven.
3 jaar geleden
Herkenbaar hoor! Alleen hier was ie dan ook altijd mega verkouden dat ik altijd twijfelde of het nou daardoor kwam of door de kiezen. Die tanden kwamen bij hem echt met 2 tegelijk en vond hem altijd goed te handelen.
Pcm geven wij ook niet zo snel omdat indd koorts een functie heeft. Alleen overdag als ie echt heel huilerig is/was. Hoe is zijn ontlasting trouwens? Daaraan konden wij echt wel merken of het een kies was馃
3 jaar geleden
Hier heeft hij sinds vandaag allemaal vlekjes op zijn lichaam en de koorts is sinds vandaag ook over. Dus denk dat het de 6e ziekte is i.p.v. de kiezen. Wel komt die aan een kant door, maar waarschijnlijk niet zo veel last van.
Ontlasting hier was 1 keer per dag een ontplofte luier (vaak in de nacht) maar denk dat dat vooral kwam door het weinige eten en drinken.
Ik had hem eerst ook wel de max hoeveelheid pcm gegeven, omdat ik het zo zielig vond, maar toen adviseerde hun dus geen pcm.
3 jaar geleden
Heel herkenbaar! Dochter had 38-39.7 graden koorts. Wilde niet eten, veel huilen, weinig slapen.
Bij haar kwamen 4 kiezen door. Vond het hele pittige periode. Vooral omdat ze niet wilde eten. Hele dag druk bezig met knijpfruit en yochurt geven zodat ze iets binnen krijgt. Heeft zeker 1.5-2 weken geduurd, en nu zijn ze er allemaal doorheen en eet ze weer goed en vrolijk.