5 Reacties
3 jaar geleden
Heb dit ook wel eerder gezien bij kleintjes, maar nooit gehoord dat dat een probleem was 🤷♀️
De huid van die kleintjes verkleurd eenmaal sneller dan bij ons, omdat het nog een teerder huidje is, dunner, betere doorbloeding, gevoeliger voor kou, warmte, drukpunten etc.
Meer dan het in de gaten blijven houden en als je je toch zorgen maakt, opnieuw een arts raadplegen, kun je niet doen denk 😉
Heeft je kleine er zelf geen last van?
Trekt de verkleuring vanzelf weg? Of na beweging? Zijn nog dingen die je evt kunt observeren
3 jaar geleden
Volgens mij zijn dit “wolkjes” weet niet of dit een officiële naam is maar zo noemt mijn moeder dit. Elke baby krijgt dit in meer of mindere maten. Volgens mijn moeder een teken van gezondheid 😊
3 jaar geleden
Ik ben met mijn zoontje naar de Eerste Hulp gegaan toen hij 3 maanden was. Hij was heel hard aan het huilen wat ik niet gewend was van hem en ik kreeg geen contact met hem. Hij was overstuur en had ook blauwe beentjes! De arts kon niets geks vinden en we mochten weer naar huis. Achteraf denk ik dat ie oververmoeid was (het was bedtijd) en het is mijn eerste kindje dus ik had geen idee.
Nu is hij bijna 8 maanden. Laatst waren we bij de kinderarts voor iets anders en toevallig zag mijn man toen ook dat zn beentjes even blauw waren! Maar het is ook zo weer weg.
Toen hij overstuur was dacht ik dat even het bloed wegtrekt. Maar de laatste c was ie niet overstuur dus die theorie gaat niet op. Ik maak mij overigens geen zorgen er meer om want het is gecheckt door een arts en niets gevonden.