12 Reacties
4 jaar geleden
Heb ik ook over nagedacht idd, maar een metalen kruik is veiliger dan een elektrische deken. Vooral als ze een keer doorlekken etc. 😊
4 jaar geleden
Reactie op Ewichy
Als je de elektrische deken onder een waterdichte molton lekt.. gebeurd er ...
Waterdichte moltons worden afgeraden ivm stikgevaar, maar dan nog heb je met elektrische dekens het brandgevaar wat een kruik niet heeft 😅
Maar goed, het is natuurlijk wat je zelf makkelijker vindt. Als jij een elektrische deken (of kruik) fijner vindt en je het veilig genoeg bij voelt, gewoon doen!😊
4 jaar geleden
Ik zou idd geen waterdichte molton ofzo gaan gebruiken. Is dan ook veel minder luchtdoorlatend en dus echt gevaarlijk 🙈
Het is meestal enkel voor de eerste dagen omdat de kleine zichzelf nog niet zo goed warm kan houden. Is daarna al vrij snel niet meer nodig.
Hier deed mijn man de kruikjes vaak klaarmaken wanneer ik de borst gaf, hierdoor heb ik er zelf vrij weinig van gemerkt 😅 Is ook zo gebeurd hoor 😉
Mocht je toch liever een elektrische deken willen gebruiken, zou ik even overleggen met je verloskundige of kraamzorg wat zij ervan denken 🤷♀️
Het is en blijft uiteindelijk jullie kindje, dus jullie keuze, maar wel goed om even goed na te denken over voors en tegens 😉
4 jaar geleden
Reactie op Ewichy
Jeetje wist niet eens dat een waterdichte molton niet veilig is, wou m toev ...
Wiegendood heeft vaak ook een onbekende oorzaak, een kindje dat is gestikt in beddengoed valt dan dus niet onder wiegendood 😅
Anyway, overleg het idd even met je vk. Ik heb zelf 2 kruikjes die ik heb geleend van een vriendin, omdat je ze idd niet heel lang gebruikt. Misschien kan jij ze ook van iemand lenen of via marktplaats vinden. Het is enkel om het bedje of de kinderwagen voor te verwarmen en dan lekker aan het voeteneind als ze er eenmaal in liggen. Als hun lichaamstemperatuur eenmaal op peil blijft, is het niet meer echt nodig! 😊
4 jaar geleden
Laten jullie een kruik bij het kindje tijdens het slapen? Bij ons gaf de kraamhulp met de intake aan dat dit niet meer werd gedaan ivm veiligheid. Mij leek het juist zo lekker voor onze winter baby dat ie iets lekker warms heeft om tegen aan te liggen
4 jaar geleden
Reactie op kikiSalvador
Laten jullie een kruik bij het kindje tijdens het slapen? Bij ons gaf de kr ...
Bij onze dochter kregen wij aangeleerd het kruikje in de kruikenzak met de dop naar beneden, bij het voeteneind te leggen, zodat het bedje toch nog wat warm gehouden werd. Uiteraard niet tegen het kindje aan.
Weet niet of die richtlijnen inmiddels dan misschien veranderd zijn? 🤷♀️