8 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter gaat 3,5 dag naar de opvang en neemt ook de nodige ziektes mee naar huis😅 hier zijn we laatst ook allemaal ziek geweest (inclusief opa en oma). Ik weet niet of je het wil proberen, maar ik gebruik sinds een tijdje Davitamon Junior multivitamines. Ik merk wel dat als ze ziek word dit een stuk minder heftig is als voorheen.

2 jaar geleden
Reactie op Decembermama21
Onze dochter gaat 3,5 dag naar de opvang en neemt ook de nodige ziektes mee ...

Toevoeging; met de tandjes hebben we hier vaker verhoging gehad. En als je je echt zorgen gaat maken qua eten dan zou ik nog een keertje de huisarts bellen. Want vaker als ze ziek zijn dan vragen ze alleen naar de plasluiers, gezien je zegt dat je zoontje genoeg drinkt lijkt me dat dit wel zo is. Persoonlijk zou ik de ranja vervangen door water (als dit gedronken word) en voor de nacht kun je een halve ui op de kamer leggen, werkt hier ook wonderen.
2 jaar geleden
Reactie op Decembermama21
Toevoeging; met de tandjes hebben we hier vaker verhoging gehad. En als je ...
Dankje!
Het is ranja zonder suiker dus opzich vind ik het wel ok. We geven ook vruchtenthee en water.. Hij heeft echt bomvolle plasluiers dus niets aan de hand wat dat betreft. Eten gaat ok als het kleine porties gedurende de dag zijn.
Het gaat mij puur om de koorts. Hoelang laat je zo’n kleintje ermee kwakkelen… Wil hem geen zorg ontzeggen maar ook niet overdreven gaan als het niet nodig is
2 jaar geleden
Reactie op Newinbabytown
Dankje!
Het is ranja zonder suiker dus opzich vind ik het wel ok. We geven ...
Zonder suiker is vaak gepaard met aspertaam, misschien even kijken of dat er niet in zit.
Maar ga op je gevoel af, als je zoontje al 3 weken bijna dagelijks verhoging heeft zou ik eventjes aan de bel trekken en al is het maar om jou gerust te stellen en tips te geven. Ik heb ongeveer t zelfde gehad met de huisarts, zovaak gebeld met oorontsteking dat ik uiteindelijk gezegd heb dat ik niet twijfel aan hun kundigheid maar de paracetamol en afwachten heb ik nu wel gezien, hoevaak moet ik nog bellen voor een eventuele doorverwijzing?
Soms moet je gewoon doorzetten, persoonlijk denk ik liever 1x te vaak gebeld dan 1x te weinig😅
2 jaar geleden
Het klinkt niet zorgelijk, gewoon zo'n vervelende periode waar waarschijnlijk de virusjes elkaar opvolgen.
Persoonlijk zou ik met wat jij omschrijft niet naar de huisarts gaan, ik lees ongemak en heus wel dat het vervelend is, maar geen constante pijnen. Wij temperaturen eigenlijk bijna nooit, dus ik weet alleen de temperatuur van de kleine als ze echt echt warm is en koorts heeft.
Dat gezegd hebbende, als je zelf twijfelt kan je altijd even overleggen met de huisarts. Ook als je wel denkt dat er echt meer aan de hand is.
Bij onze huisarts hebben wij vrij ervaren assistentes, dus in dit soort gevallen overleg ik vaak even met hun. Dan bel ik, en open ik met' ik maak me zelf eigenlijk niet zoveel zorgen, maar voor het geval ik iets over het hoofd zie wilde ik even overleggen of het toch verstandig is de huisarts te zien'. 🤣
Soms willen ze dan toch dat ik even langs kom, en anders maken we afspraken hoe lang nog aankijken, bij welke klachten we langskomen. Etc.
2 jaar geleden
Ik heb net ontdekt dat hij aan 1 kant een loopoor heeft met oranje smeer…
2 jaar geleden
Reactie op Newinbabytown
Ik heb net ontdekt dat hij aan 1 kant een loopoor heeft met oranje smeer…
Hij heeft een ab kuur, hopen dat het nu beter gaat!
2 jaar geleden
Reactie op Newinbabytown
Hij heeft een ab kuur, hopen dat het nu beter gaat!
Oh dat is vervelend... onze dochter heeft buisjes, heb vaak gezien hoeveel troep eruit kan komen en dan te bedenken dat dat tegen je trommelvlies zit te drukken!? Daar kunnen ze zich ook heel erg lang ellendig van voelen. Succes met de kuur en beterschap 🍀