11 Reacties

één jaar geleden

Hoi hoi, Mijn dochter doet dit ook, maar ik denk dat alles een fase is. Zo kan dit ook een combinatie zijn met tanden of gewoon weer iets waar ze doorheen gaat. Ik zou het gewoon even afwachten. Succes.

één jaar geleden

Hier ook weer even, maar de laatste kiezen komen door. Ze vind het zelf onprettig, dus ik zorg dat er standaard een schone theedoek klaar ligt dat ze haar mond kan schoonmaken. En ik smeer vaseline dat ze geen irritaties rondom de mond krijgt.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 6 januari 2 jaar geworden. Hij heeft dit ook, ik kan weten waar hij is geweest gewoon door zijn kwijlspoor. Volgens huisarts en kind en gezin is dit wel normaal. Ik probeer het goed droog te houden en hij kan zelf ook altyd een doekje nemen. Ik doe hem nu slabben aan dat zijn kledij niet direct nat is. Het kinnetje goed insmeren met een vette zalf zodat het niet irriteert.

één jaar geleden

Hier ook. Hele truien nat tot aan de navel. Inmiddels 2 jaar en 2 maanden en heeft hij altijd al gedaan. Mijn moeder zei dat mn broer dit ook heeft gedaan tot aan 3 🤷‍♀️. Ik ben ooit eens bij logopedist geweest en die zei dat stoppen met speen kan helpen maar ik vind dat iets voor de zomer om te gaan proberen en verder vond ik de logopedist ook een beetje vreemd🫣. Het is niet erg en veel kinderen doen het.

één jaar geleden

Reactie op Floor1234

Hier ook. Hele truien nat tot aan de navel. Inmiddels 2 jaar en 2 maanden e ...
Wat vond je vreemd dan?

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft dat erge kwijlen al achter de rug, 3x per dag een nieuwe kwijlslab had hij nodig maar het ging vanzelf weer over. Meestal gaat het vanzelf over. Een speen kan inderdaad het kwijlen bevorderen. Pas als het met 2,5-3 jaar nog zo erg is dan zou ik daarvoor eens naar een logopedist gaan.

één jaar geleden

Reactie op Logootje

Wat vond je vreemd dan?
Het was een kinderlogopedist en er was geen stoel voor een kind dus hij moest op mijn schoot, elk consult duurde maar 10 minuten met vrij weinig uitleg of actie en als het klaar was zei ze dat ook niet waardoor er een hele onhandige situatie ontstond 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Floor1234

Het was een kinderlogopedist en er was geen stoel voor een kind dus hij moe ...
Er was geen extra stoel*

één jaar geleden

Reactie op Floor1234

Het was een kinderlogopedist en er was geen stoel voor een kind dus hij moe ...
Dat is inderdaad heel vreemd! Ook dat een consult 10 minuten duurt…heel gek!

één jaar geleden

Reactie op Logootje

Dat is inderdaad heel vreemd! Ook dat een consult 10 minuten duurt…heel gek ...
Jep :) we proberen het over een halfjaartje gewoon bij een ander als dat nog nodig is dan :)

één jaar geleden

Reactie op Floor1234

Jep :) we proberen het over een halfjaartje gewoon bij een ander als dat no ...
Dat lijkt me een heel slim plan!