6 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben deze al paar weken. Is geschikt vanaf 3mnd maar merk dat mijn dochter hem nu beter vast kan houden, puur omdat haar handjes nu groter zijn haha.
De oren knisperen en de wangetjes geven licht en ze op het knopje drukt/schud. Ook komen er dan wel irritante deuntjes vanaf maar dat houd je denk toch met dit soort speelgoed voor de kleintjes.
Je kan hem ook uitzetten, dan is het een gewone rammelaar 馃檪
Hier valt hij erg in de smaak.

3 jaar geleden
Reactie op Lady12
Wij hebben deze al paar weken. Is geschikt vanaf 3mnd maar merk dat mijn do ...

Hier ook favoriet! 鈽猴笍
3 jaar geleden
Mijn zoontje is ook 6,5 maand en nu las ik dat ze rond deze leeftijd in, op en uit etc gaan leren dus vooral met blokken enzo. Ik dacht echt: dat is vroeg, ik zie het niet voor me.
Ik had een emmertje met blokken gehaald. Prachtig vindt ie het! Erin en eruit. Met die emmer druk in de weer joh. Deksel ook reuze interessant.
Ik heb geen enkel speelgoed met geluid behalve een paar rammelaars dan.
3 jaar geleden
Ook verschillende maten, vormen en kleuren van bakjes, balletjes, houten of plastic lepels etc vinden ze erg interessant. Kunnen dus ook zeker gewone (veilige!) gebruiksvoorwerpen zijn. Ze leren dan o.a. al inschatten, passen, meten, materialen kennen en creativiteit.
Je kunt evt ook zelf een activiteitenbord maken.
Het is wel handig om erop te letten dat het speelgoed meer is dan enkel op een knopje drukken en er gebeurd iets (= passief spel). Dat is al je insteek volgens mij, aangezien je haar motorische ontwikkeling benoemd 馃槈
Met een soort keyboard kan ze meteen haar muzikale skills oefenen. Die geef je op bepaalde momenten, zodat je niet steeds in de 'herrie' zit 馃槣 en zodat het leuk en interessant blijft.
Oude afstandsbediening zonder batterijen lokt ook uit om op de knopjes te drukken, maar je hebt er geen last van 馃槈
De activiteiten-rammelaar en blokjesemmer (vormenstoof?) die al genoemd zijn, zijn ook erg leuk.
Bijv ook een stapeltoren.
Wij hebben ook zo'n ringentoren, waar in 2 ringen allemaal kleine balletjes zitten. Dus passen en geluidjes ermee maken. Ook altijd favoriet 鈽猴笍