29 Reacties

3 jaar geleden
Nou ik had dus een paar weken geleden precies hetzelfde. 😓 melkproductie was niks meer. Uiteindelijk ben ik bij gaam bijvoeden met kunstvoeding maar ineens kwam de bv weer aardig op gang. Ik denk dat als ik alle moeite had gedaan was fulltime bv wel weer gelukt maar ik was nog zo moe van het ziekzijn dat ik koos voor bijvoeden. Nu geef ik 50 % bv en 50% kv.
Absoluut geen advies maar gewoon even mijn ervaring. Doe wat goed voelt maar let ook op jezelf. Buikgriep een baby hebben,borstvoeding geven is niet niks.

3 jaar geleden
Redden doe je door zoveel mogelijk aan te leggen. Ben je nog steeds ziek? Of voel je je alweer beter?
Als je denkt dat productie minder is geworden, dan heb je de kleine nodig om weer alles te activeren. Door veel aan te leggen (echt zo vaak mogelijk, binnen redelijke grenzen) activeren de melkklieren weer.
Mocht het ook nog eens lukken met huid op huid, of extra veel knuffelen dan helpt dat sowieso.
Zelf extra water drinken, sowieso voor de bv belangrijk, nu misschien wel extra belangrijk.
Kv geven kan, maar dan verzadig je je dochter met iets externs, waardoor zij aan de borst niet gaat aangeven dat er weer extra melk nodig is. Indirect betekent dat een stukje afbouwen. Dat is prima, maar dan moet het wel een keuze zijn.

3 jaar geleden
Minder melk door buikgriep kan zeker! Ik heb minder productie door een verkoudheidje, corona (nu 😑), dipjes zonder duidelijke aanleiding. Omdat ik fulltime kolf (live voeden helaas niet gelukt) zie ik ook precies wat mijn productie is. Ik krik die op door te powerkolven, dat is het clusteren van de kleine nadoen. Dus vaak korte momenten kolven. Bij live voeden kan je kleine de productie weer opkrikken door extra vaak te drinken.
Wat Emmetje83 ook zegt. Als je kunstvoeding gaat geven zal je kleintje niet het signaal krijgen om meer uit de borst te halen en dus zal je productie niet toenemen en zeer waarschijnlijk zelfs kunnen afnemen. Of de tijd daarvoor rijp is, daar kan alleen jij antwoord op geven.

3 jaar geleden
Minder melk door buikgriep kan zeker! Ik heb minder productie door een verk ...
Goede tip. Ik ga haar proberen extra aan te leggen, hoewel ik twijfel of het werkt want het is dus echt een slappe lege boel. Ik zal ook eens proberen te power kolven, kijken of het lukt! En die Boezemvriendjes capsules dus…

3 jaar geleden
Reactie op Nardin
Nou ik had dus een paar weken geleden precies hetzelfde. 😓 melkproductie w ...
Wat vervelend dat je dit ook had, en wat super dat het weer op gang kwam! Ik denk dat het bij mij aan het stoppen is, maar ik zal alles op alles zetten het weer op gang te brengen! Hoop dat je je weer helemaal beter voelt.

3 jaar geleden
Wat de rest ook noemt, vaak aanleggen, powerkolven, boezemvriendjes. Daarnaast gebruik in oxytocine neusspray ( via huisarts) voor tsr bij het kolven, na 2x corona en elke x ongesteld ook weer dipjes.
Je kunt bij de huisarts ook vragen naar domperidon bij huisarts. ( Zelf geen ervaring mee, maar hoor geweldige verhalen)

3 jaar geleden
Reactie op Pluisje8
Beterschap! Ik zal morgen power kolven, heeft dat bij jou gewerkt? Ik twijf ...
Advies was van mijn lactatiekundige: 3 dagen power kolven, elke 2uur. Evt een borst 8, andere borst 8, eerste borst 5, andere borst 5.
Ik ben inmiddels overgestapt naar 3 keer kolven per dag en de rest kv en groente/vlees/ei/broodkorstje. Omdat het mij teveel energie begon te kosten. Ze drink al sinds februari niet uit de borst dus elke dag voelde als power kolven voor mij😅
Het hielp wel goed na die 3 dagen. Snachts kolfde ik ook 1 x plus dan de boezemvriendjes.
Beterschap en succes!

3 jaar geleden
Reactie op Pluisje8
Result power kolven. Morgen nieuwe poging rond zelfde tijdstip. Is dit goed ...

Het gaat hier zozeer om het resultaat in hoeveelheid melk naar in het signaal dat je je borsten geeft om meer aan te gaan maken. Dus enkele dagen powerkolven zal uiteindelijk overall meer melk op leveren

3 jaar geleden
Reactie op Pluisje8

Dit is wat ik standaard ongeveer kolf de tijdens een sessie, rond de 90 tot 120 ml.
Alleen in de ochtend vaak 250 tot 300 ml in een keer😁🍈🍈
Ik weet niet wat je uitgangspunt is maar ik denk dat dit heel reëel is..?

3 jaar geleden
Het gaat hier zozeer om het resultaat in hoeveelheid melk naar in het signa ...
*niet zozeer

3 jaar geleden
Ik heb het ook gehad. Helemaal opgedroogd. Mijn dochter vaker aangelegd, hierdoor kreeg zij geen honger. En heel vaak heel vaak kolfen. Na ongeveer 2 weken was het weer normaal. Heb voor mijn gevoel ook echt ervoor gevochten🥲

3 jaar geleden
Reactie op Pluisje8

Ik kolf in de ochtend 150 begin van dr middag 100 en later op de middag 60 ofzo 😂. Dus ik vind dit een zeer sympathieke opbrengst.
Maar zoals al gezegd, hoeveelheid even niet belangrijkste, maar het opwekken en signaal geven.

3 jaar geleden
Mijn melkproductie was ook erg achteruit gegaan omdat ik 4 dagen koorts had. Ik ben blijven aanleggen, met moeite veel eten en drinken. En een tip van een andere mama van hier: @yummymummy_milksupply hierdoor kwam het ook weer beter op gang!