14 Reacties

3 jaar geleden

Volg ☺️

3 jaar geleden

Ik haal het de avond voor de volgende dag uit de vriezer en laat het ontdooien in de koelkast. In de ochtend is het dan ontdooid. Dit was ook op advies van kraamzorg. Ik heb mijn zakjes moedermelk plat ingevroren. Ze zeggen dat het na ontdooien nog 24 uur houdbaar is. Ik ga dan gewoon uit van de ochtend. Het zal niet zo spits op een paar uurtjes lopen dat het precies is ontdooid, maar ik zorg er wel voor dat het die dag gebruikt wordt. Het is dus even alles van tevoren bedenken... Succes! ;)

3 jaar geleden

Ik kolf voordat ik weg ga in dit soort situaties. Anders avond ervoor er uit halen en in de koelkast zetten.

3 jaar geleden

Reactie op Zaartje

Ik haal het de avond voor de volgende dag uit de vriezer en laat het ontdoo ...
Oké bedankt voor je tips! En het moet die dag dan wel de hele tijd koel bewaard worden? Dus als we weggaan, zorgen dat het zeker in een koeltasje zit?

3 jaar geleden

De moedermelk die ik van te voren ontdooi in de koelkast, neem ik mee in een koeltasje met bevroren koelelement.

3 jaar geleden

op de volgende website staat alles haarfijn uitgelegd : https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/282-bewaren-van-moedermelk https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/22-opwarmen-van-moedermelk tevens kan je ook lid worden van besloten groepen op facebook gericht op borstvoeding en alles daaromheen. zoals borstvoedingsorganisatie la leche league. hier kan je ook gerichte vragen stellen waarbij lactatiedeskundigen meelezen/reageren en andere bv-moeders reageren met hun ervaringen en tips en adviezen. hopelijk heb je hier wat aan. het beste is de voeding die je wilt gebruiken, de avond van tevoren eruit te halen, dan heeft het de nacht om langzaam te ontdooien. en als je het mee wil nemen dus in koeltasje te bewaren. maar persoonlijk lijkt t mij lastiger om fles te geven als je ergens bent aangezien het dan een voedingsmoment is en je dan zou moeten kolven om je productie op peil te houden. wat je ook kan overwegen is een borstvoedingsdoek te gebruiken, dan kan je kindje alsnog ongestoord drinken en hoef jij niet te kolven. of eerst kolven en vervolgens de melk direct in een flesje aan te bieden aan je kleintje. zo is de melk al direct op temperatuur. veel succes met welke keuze je maakt.

3 jaar geleden

Wij warmen het altijd op in een flessenwarmer. Zo hoef je niet uren te wachten en wordt de melk wel geleidelijk verwarmd. Beetje hetzelfde idee als in een pannetje alleen hoef je er dan niet steeds bij te blijven.
ik heb meestal ook een drietal flesjes die ik in de koelkast zet na het kolven, in plaats van in de vriezer. voor de zekerheid! en anders geef ik gewoon een keer een flesje zodat ik het niet weg hoef te gooien, en kan je weer een nieuwe kolven :) zeker als ik al weet dat ik naar de stad ga kan ik dat een dag van tevoren en diezelfde ochtend nog doen! anders inderdaad avond van tevoren uit de vriezer in de koelkast laten ontdooien. ik neem altijd de afgekolfde melk in een soort koeltas voor een fles mee, die zat in de luiertas die ik aanschafte! ik neem voor de zekerheid trouwens altijd mijn borstvoedingsdoek mee, voor het geval ik langer wegblijf dan gepland! :)

3 jaar geleden

Ik heb in ijsblokjesvormen ingevroren. Dat ontdooit sneller. Maar ik kolf elke dag 1x na en zet dat dan is de ijskast en de volgende dag vries ik dat dan in als er een nieuw staat. Zo kan ik toch even weg en heeft mijn man iets achter de hand als hij honger heeft. Onze flessenwarmer kan het ook ontdooien als het echt nodig is. Maar als ik langer wegga weet ik het normaal wel opvoorhand en dan laat ik het ontdooien in de ijskast.

3 jaar geleden

Reactie op ThK

Ik heb in ijsblokjesvormen ingevroren. Dat ontdooit sneller. Maar ik kolf e ...
Mijn borst bovenhalen doe ik overal, dus melk meenemen heb ik nog nooit gedaan.

3 jaar geleden

Een beetje off topic, maar wat fijn dat het wennen aan de fles bij jullie gelukt is! Heb je nog tips? En hoe lang duurde het bij jullie? Met mijn kleine van 12 weken heb ik helaas hetzelfde probleem en tot nu toe geen succes.

3 jaar geleden

Reactie op Angel_AR

op de volgende website staat alles haarfijn uitgelegd : https://www.laleche ...
Bedankt voor je tips en uitleg!! ☺️

3 jaar geleden

Reactie op merlijn is mijn tweede naam

ik heb meestal ook een drietal flesjes die ik in de koelkast zet na het kol ...
Oké bedankt! Ik heb ook zo een koeltasje dat bij de luiertas zat, handig idd. Ik begrijp je werkwijze volledig en ga het ook zo wat proberen. Ik heb ook een borstvoedingsdoek en die neem ik ook standaard mee voor het geval dat, maar ik vind dat persoonlijk toch niet zo gemakkelijk in gebruik en om het dan ergens op een vreemde plaats te doen… Maar moest het nodig zijn, kan ik wel verder.

3 jaar geleden

Reactie op Clipperthee

Een beetje off topic, maar wat fijn dat het wennen aan de fles bij jullie g ...
Blijven volhouden! Ik heb hier zeker een week meerdere malen per dag het volgende gedaan: Voor de voeding heel even afgekolfd, slechts 2 min ofzo, maar zo dat de speen van het flesje gevuld is, was voldoende. Ik deed niet meer, want het was toch bijna altijd om weg te gooien. Dat probeerde ik dan voor een voeding te geven. Ik had van de vroedvrouw als tip gegeven om dit niet te doen wanneer ze te fel honger heeft. Anders zou ze te boos worden omdat ze honger heeft en dan komen we nog eens af met een fles die ze al niet graag ziet komen. Maar ik gaf het dan voordat ze honger zou krijgen. Ook niet altijd op de schoot houden, maar bijvoorbeeld op het verschoonkussen of in de wipper terwijl ze afgeleid werd door speeltjes of bewegende beelden op tv. Wat ik ook heb gelezen maar nog niet had geprobeerd is zilverpapier rond de fles doen, dit ritselt en blinkt leuk. Dan zijn ze ook afgeleid en schenken ze daar meer aandacht aan dan aan het feit dat ze aan een flesje drinkt. Tenslotte lag hier het probleem denk ik dat mijn dochtertje die koude plastiek van het flesje niet wou. Dus de speen voorverwarmen: ofwel door ze vooraf even in je bh te steken, of even warm water te leggen. Succes ermee! Hou me op de hoogte of het gelukt is. De volhouder wint! Maar het is alleen even kijken wie die volhouder gaat zijn 😉