54 Reacties

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook lactulose sinds 3 weken. Wij merken tot op heden niet een mega verschil helaas. Onze dochter poept wel dagelijks dat deed ze voor de lactusoe ookal. Het probleem bij ons is dat wanneer ze gaat poepen dit gepaard gaat met erg huilen/schreeuwen en het was heel klei achtig. Wij gaven eerst sab simplex druppels voor de krampjes toen we daarmee stopte werdt de ontlasting wat vloeibaarder maar de lactulose lijkt niks te doen helaas. Wij geven nog steeds 10cc water extra en de hero comfort voeding voor moeizame ontlasting. Hier hebben we helaas ook nog geen wonder middeltje gevonden. Wel geven we nu orthiflor start erbij. Nu 5 dagen maar daar merken we nog geen verschil van. Sinds we gestopt zijn met de sab simplex heeft ze ook weer last van krampjes 🥲

4 jaar geleden

Reactie op Eihv

Wij gebruiken ook lactulose sinds 3 weken. Wij merken tot op heden niet een ...
Wij gaven ook sab simplex maar ik wil liever niet meer dat soort druppen gebruiken. Hier ook Hero comfort, ik kom van de standaard. Ik hoopte gewoon dat haar eigen lichaam het zou oplossen zonder allemaal “extra’s” te gebruiken maar helaas☹️ Zal wel weer de dokter bellen maar was heel benieuwd of iemand dit herkent of misschien nog een tip heeft.

4 jaar geleden

Wij gaven ook sab simplex maar ik wil liever niet meer dat soort druppen ge ...
Ja de sab simplex werkte bij ons perfect tegen de krampjes alleen lijkt het wel de ontlasting in te dikken vandaar dat we ermee gestopt zijn. Wij kwamen ook van de hero standaard. Ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen en of iemand nog andere tips heeft inderdaad. Hopelijk vinden we een oplossing

4 jaar geleden

Hi! Mijn zoontje is donderdag 6 weken en hij heeft ook een moeilijke stoelgang. Poept ook zeker niet elke dag. Ik geef ook KV en ben sinds 1 dag overgestapt naar Kruitvat extra care (tegen krampjes en moeilijke stoelgang). Hij heeft gisteren bij de eerste flesjes meteen gepoept, erg zacht en gelig, maar sindsdien ook niks meer. Je ziet ‘m veel drukken en pijn hebben, maar er komt niks

4 jaar geleden

Heeft ze er ook echt last van? Mijn mannetje poept ook eens in de zoveel dagen. Maar het cb zei dat het per kind wisselt. Dus zolang hij tevreden is, goed groeit en voldoende plasluiers heeft (en de poepluiers die hij heeft, er goed uit zien), hoef ik me geen zorgen te maken. De ene baby poept 2x per dag, de ander 1x per 3/4 dagen en de ander 1x per week. 🤷🏼‍♀️ Mijn zoontje heeft nergens last van, dus dan maak ik mij ook geen zorgen.

4 jaar geleden

Hier werkt probiotica goed (bactiol). 1x per 2 dagen ontlasting en waterdun

4 jaar geleden

Reactie op carma19

Heeft ze er ook echt last van? Mijn mannetje poept ook eens in de zoveel da ...
Hé! Nee ze heeft er geen last van gehad tot nu toe. Soms wel even boos en geïrriteerd maar niet dat ze er niet van kan slapen oid. Ze groeit super en de plasluiers zijn ook goed vol.

4 jaar geleden

Hé! Nee ze heeft er geen last van gehad tot nu toe. Soms wel even boos en g ...
Ok, maar ze schreeuwt dus niet van pijn bijv dat het niet lukt? Toevallig poepte hij net. Dan ligt hij gerust 5 min te persen (is ook goed te horen aan z’n gekreun 😅). Maar hij wordt er niet boos van ofzo. De keer hiervoor was zaterdag. Dus 1x in de 3 dagen ongeveer. Wellicht even bij cb navragen? Wat zij er van vinden? Voordat je allerlei dingen gaat uitproberen. Als ik naar volwassenen kijk, poept iedereen ook verschillend. De een kan iedere dag en de andere ook om de dag bijv. Volgens mij is dat voor baby’s exact hetzelfde 😊

4 jaar geleden

Reactie op carma19

Ok, maar ze schreeuwt dus niet van pijn bijv dat het niet lukt? Toevallig ...
We hebben haar net opgehaald van een dag bij oma, ze schreeuwde net wel. Weet niet of het vermoeidheid is of door het nog niet hebben gepoept. Ze slaapt nu wel. CB is er al van op de hoogte. Het is best wel zielig

4 jaar geleden

Hier poept de kleine ook 1x in de 4 tot 6 dagen. Vanalles geprobeerd, omneo, massage, fleswater, osteopaat. Maar niks doet echt wonderen. Osteopaat vond ook niks bijzonders. Hij heeft er weinig last van dus het is nu accepteren dat hij om de zoveel dagen poept. Zolang hij geen last heeft en de ontlasting dun blijft wil ik geen lactulose gebruiken. Hij gebruikt denk ik zijn voeding zo goed om te groeien dat er weinig over blijft om te poepen🤷‍♀️

4 jaar geleden

Hier ook lactulose, ze poepte daar 2 keer per week op met moeite. Doe nu 1 x per dag een paar druppels olijfolie in de fles. Dat werkt tot nu toe top, ze poept elke/om de dag.

4 jaar geleden

Reactie op Tamara93

Hier ook lactulose, ze poepte daar 2 keer per week op met moeite. Doe nu 1 ...
Dat ga ik ook proberen!

4 jaar geleden

Misschien probiotica proberen, orthiflor start

4 jaar geleden

Reactie op Tamara93

Hier ook lactulose, ze poepte daar 2 keer per week op met moeite. Doe nu 1 ...
Vraagje hoeveel druppels doe je er in ? En ben je gestopt met de lactulose of in combinatie met de lactulose. Aangezien de lactulode bij ons niks doet helaas

4 jaar geleden

Probiotica! Echt belangrijk voor het darmstelsel van die kleintjes. Ons mannetje poepte om de 6-7 dagen, andere voeding, nu over op Nutramigen i.v.m. koemelkallergie maar daarnaast ook Darmocare (probiotica) en dat helpt echt. Nu om de dag of 2 dagen poep.

4 jaar geleden

Reactie op Lzval

Misschien probiotica proberen, orthiflor start
👆👆👆👆👆

4 jaar geleden

👆👆👆👆👆
Wij gebruiken dat nu sinds de 9e en helaas zien wij geen veranderingen. Hoelang zal dit duren ? Ze heeft nog steeds last van erge krampjes en moeizame ontlasting ondanks her gebruikt van lactulose en orthiflor

4 jaar geleden

Deze?

4 jaar geleden

Deze?
Ja die is het

4 jaar geleden

Reactie op Eihv

Ja die is het
Ik ga hem maar gewoon bestellen. Hoeveel van die schepjes moet er in de fles? Of staat dat er gewoon op?