19 Reacties

4 jaar geleden

Ik had een uitgescheurde mondhoek.. vreselijk. Bij mij werkt zovirax best wel .. en anders je dokter een recept met fusidinezuur voor laten schrijven!!

4 jaar geleden

Die van compeed pleister zijn het beste... Ik kreeg een koortslip in de eerste week na mijn bevalling van ons tweede 😭. Hopelijk deze keer niet🤞. Succes.

4 jaar geleden

Vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde, in de laatste weken weerstand lager en bam! Dit zalfje (van AH) werkt echt goed naar mijn ervaring, droogt blaasjes snel in. Maar als je echt snel kan halen en smeert heb je kans dat je niet eens blaasjes krijgt, dan ben je ook niet zo besmettelijk en nog sneller over. Succes 🤞

4 jaar geleden

Tea tree olie helpt snel uitdrogen!

4 jaar geleden

Compeed koortslip pleister.. die gebruikt ik altijd als ik een koortslip heb. Verdwijnt het bij mij zoo en het is afgeplakt.

4 jaar geleden

Ik heb al jaren bijna maandelijks een koortslip. Heb alle middeltjes gebruikt ondertussen gebruikt. Die plakkers zou ik niet adviseren, als ze loslaten trekken ze steeds het korstje mee waardoor het open blijft. Bij mijn ervaring werkt het beste nog om echt niks te doen en je lippen regelmatig in te smeren met een lippenbalsem met aloëvera. Van de koorstblaar zelf afblijven.

4 jaar geleden

Vraag aan de verloskundige of je lysine pil mag

4 jaar geleden

Ik dacht ook eerst een koortslip te hebben. Het bleef er maar zitten en bleef groeien. Uiteindelijk bleek het granuloma pyogenicum te zijn. Sinds vorige week laten wegsnijden en gehecht met 3 draadjes

4 jaar geleden

Tea tree erop dan droogt I uit en hij groeit niet verder omdat het een verdovende werking geeft en antibacteriële werking. Als je optijd er mee bent zet hij niet wens door

4 jaar geleden

Ik had het ook vorige week met 36 weken. Baalde enorm. Ik heb het al m’n hele leven lang en alles uitgeprobeerd maar bij mij werken de zalfjes allemaal niet. Ik breng voor het slapen gaan 70% alcohol met een wattenstaafje aan zodat alle bacteriën verdwijnen en hierdoor verdwijnt hij veel sneller. En vitamine C is bij mij the key. Sinds ik die dagelijks inneem, krijg ik het veel minder vaak.. maar daar heb je voor nu niets aan. Als de kleine nou echt gaat komen dan inderdaad van die plakkertjes kopen voor op je lip!

4 jaar geleden

Tea tree olie erop, droogt ie snel uit! Je bent al te laat met de Hot Kiss Herpotherm denk ik namelijk. Goed vitamine C nemen, extra! En vraag of je Lysine mag bijslikken. Helpt echt sneller genezen. Dan ben je er vanaf voor de geboorte hoor. En flink kiwi’s eten 💪🏼

4 jaar geleden

Zovirax is inderdaad eigenlijk het enige wat je zsm kunt gaan smeren in de hoop dat het niet zo erg doorzet, maar je moet toch rekenen op een week herstel. Hopelijk is het helemaal hersteld met de bevalling. Kleine troost is wel dat kleintjes van een moeder die al vaker een koortslip heeft gehad antistoffen hebben via moeder en dat de kans op ernstig ziek worden na de bevalling veel kleiner is dan wanneer een kindje rond de bevalling of net na de geboorte voor het eerst met het herpesvirus in aanraking komt.

4 jaar geleden

Wat balen! Ik droog m’n koortslip uit met pure alcohol (hebben ze bij de drogist), dan komt er sneller een korstje op en breken de blaasjes niet door. Ik doe zelf geen koortslippleisters meer, want dan blijft het wondje steeds open gaan als die pleister er (met eten/drinken) afkomt. L-lysine werkt ook goed, maar wordt (geloof ik) afgeraden tijdens de zwangerschap, omdat er geen onderzoek naar is gedaan. Succes!

4 jaar geleden

Onthoud l-lysine werkt normaal super goed. Maar tijdens de zwangerschap mag je dit hellaas niet!

4 jaar geleden

Sudocreme!

4 jaar geleden

Oké als alle ‘normale’ dingen niet werken - zoals bij mij (Zovirax compeed en alle huis tuin keuken dingen) ga dan naar de dokter en vraag aclovivir pillen. Sommigen mogen tijdens de zwangerschap. Ik had ooit drie dagen voor m’n bruiloft een mega koortslip en na het nemen van de medicijnen was het gewoon ècht weg. Doe dit!

4 jaar geleden

Dankjulliewel voor alle tips!! Mn vriend heeft Zofirax voor me gehaald en lijkt te werken 😃

4 jaar geleden

Wattenstaafjes en alcohol uit je kraampakket. Zo uitgedroogd!

4 jaar geleden

Ik heb net ook 2 koortslippen te gelijk gehad, kon wel janken! Ik heb zovirax in de nacht gesmeerd. En overdag als ik de deur uit ga smeer ik zinolium. Dat is een doorzichtige gel. Wonder spul ook! en zoals de rest zegt. Schoonmaken/uitdrogen tussen door met alcohol met een wattenstaafje